Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - desember


Nimbus
 Share

Recommended Posts

Just now, Poter said:

Denne juleferien smaker ekstra godt! Ikke bare bare å ta opp studier igjen etter 14 år! Jeg har bodd i byen jeg studerer i i mange år, så dette er blitt hjemme nå og jeg er ikke koronafast? Voksen student med andre ord?

Tromsø er en by med lite smitte, så jeg tror ikke det er særlig problem for de andre studentene å reise hjem, spørsmålet blir vel mer når de skal tilbake...

Det kan jeg tenkte meg! Oi, nei, definitivt ikke - beintøft! Jeg tar litt for mye utdannelse (og har tatt noen avstikkere underveis også), så jeg kan på sett og vis relatere. Det var både merkelig og hyggelig å være student, for noen år siden, sammen med de som var det for første gang og nettopp hadde flyttet hjemmfra. 

Studenter i Oslo som vil hjem til Tromsø må kanskje i karantene også? Men ja, sikkert langt kjekkere å reise andre veien!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan hende jeg kommer til å tilbringe mer tid på forumet fremover.  Denne julegaven skal det godt gjøres og toppe altså!   Endelig er tiden her for at en etterkommer etter Rocky skal komme i hus. ❤

Takk ? Ja, de visste de, men de har selv både hund og katt og så kommer der en til hund, så det blir for mye stress for katten med tre hunder... og jeg skjønner jo det. Var bare ikke forbedret

Jeg har hatt juleverksted med to venninner i dag, og vanligvis sliter jeg med å finne på noe gøy å gjøre på juleverksted, men i år fikk jeg tidenes idé.. ? Siden vi alle tre har hund, bestemte vi oss

Posted Images

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Det kan jeg tenkte meg! Oi, nei, definitivt ikke - beintøft! Jeg tar litt for mye utdannelse (og har tatt noen avstikkere underveis også), så jeg kan på sett og vis relatere. Det var både merkelig og hyggelig å være student, for noen år siden, sammen med de som var det for første gang og nettopp hadde flyttet hjemmfra. 

Studenter i Oslo som vil hjem til Tromsø må kanskje i karantene også? Men ja, sikkert langt kjekkere å reise andre veien!

Synes også det er både merkelig og fint å studere sammen med de som studerer for første gang, men de er så smarte, reflekterte og empatiske at det går bare fint?

Jeg tror ikke Tromsø kommune har «søringekarantene» nå, men det spørs kanskje over nyttår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Poter said:

Synes også det er både merkelig og fint å studere sammen med de som studerer for første gang, men de er så smarte, reflekterte og empatiske at det går bare fint?

Jeg tror ikke Tromsø kommune har «søringekarantene» nå, men det spørs kanskje over nyttår? 

Har litt inntrykk av at refleksjonsevnene og empatien er stigende for yngre generasjoner generelt? Veldig hyggelig om det faktisk stemmer. Kanskje de klarer å røske litt opp og få orden på samfunnet fremover. 

Mmm. Mistenker at julefeiringen kommer til å føre til en real økning i smittetall i januar, ja. Sannsynligvis over hele landet :thumbsdown2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/9/2020 at 8:43 PM, Nimbus skrev:

Har litt inntrykk av at refleksjonsevnene og empatien er stigende for yngre generasjoner generelt? Veldig hyggelig om det faktisk stemmer. Kanskje de klarer å røske litt opp og få orden på samfunnet fremover. 

Mmm. Mistenker at julefeiringen kommer til å føre til en real økning i smittetall i januar, ja. Sannsynligvis over hele landet :thumbsdown2:

Jeg har også inntrykk av det? Tenker det lover bra! Ser f.eks at niesa mi har om følelser i barnehagen, så de blir jo mye mer emosjonelt kompetent tidlig enn vi ble. 
 

Mistenker også økte smittetall i januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai! Idag er jeg stolt av guttakrutt. Jobb fra 09:45-15:30 med begge hundene på bakrommet (jobber på Musti) uten noe styr! Litt sutring med dør åpen, og helt stille med dør lukket. Så deilig å vite at de kan være med på jobb også - det er fint til travle dager? Og sjekk disse søte reinsdyrene da!!C54FE6AE-1F2E-4D0F-9A92-3B0025BC5BED.thumb.jpeg.ded64e72ba770a45877f12414b46d658.jpeg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har brukt tepper/gardiner til å dempe lyd ved dører? Leiligheten jeg leier er et påbygg til eksisterende hus, tiltenkt som generasjonsbolig med dør mellom enhetene. Denne døra er på kjøkkenet mitt og lyd bærer dessverre veldig godt gjennom den. Det kommer også en god del lukt, rommet på andre siden brukes til oppbevaring av klær/diverse og det lukter ganske sterkt og søtlig av vaskemidler/skyllemiddel. Jeg er nok mer enn vanlig sensitiv på lukt pga allergi, så jeg merker denne lukta veldig godt. Jeg tenkte først på å bare legge et håndkle eller noe ved lista i bunn av døra, men lurer på om jeg også skal prøve å henge opp et teppe eller en tung gardin foran døra? Det vil vel dempe litt av lyden også? Nå hører jeg jo fulle samtaler fra rommet ved siden av der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Kjipt, @Lillekrapyl ?

Kanskje ikke rette tidspunktet å si at jeg akkurat kom inn igjen fra tur i nysnø? ? Gjorde godt i sjela for både to- og firbeint etter litt for mange dager med eksamenslesing og halltrening!

Veldig kjipt :o

Åå, aå deilig med snø! Misunnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Den ene måneden jeg er uten inntekt (arbeidsledig, fått ny jobb fra januar) ryker oppvaskmaskinen. Vært ute og kjøpt ny - 8000,-. Det var den bufferen liksom. ??

Ellers er jeg så lei av regn. Kommer meg ikke ut på de lange turene jeg hadde tenkt.

Den er så kjip den der, typisk at sånt skjer når det passer dårligst? 

 

Her snødde det i går ettermiddag og sprettmallen ble så glad at hun nesten døde. Akkurat nå sitter vi å hører på at alt det hvite regner bort?️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Debbie said:

Jeg er så lei av regn...

Det sies at bare 10 minutter ute i naturen så skal du føle deg bedre. Jeg kommer hjem fra hver tur med bikkja, bløt, sølete og sur...Så mye for det.

 

Enig, ikke mye godstemning hos hverken hund eller mennesker etter tur i det være her!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vekslet mellom snø og regn, så det er såpeglatt der det er brøyta og kladder som fy ellers. Flere strømbrudd siste dagene rundt om, var selv uten i ca en time i dag. Da fant jeg ut at i denne leiligheten er selv vannet avhengig av strøm? Så null vann i krana, innetemperatur som sank fra 19 til 17,5 grad på en time med alle dører stengt og ingen alternative varmekilder. Begynner å bli dritt lei av å fryse meg gjennom vinteren for å få strømregninger jeg klarer å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pixie skrev:

Her har det vekslet mellom snø og regn, så det er såpeglatt der det er brøyta og kladder som fy ellers. Flere strømbrudd siste dagene rundt om, var selv uten i ca en time i dag. Da fant jeg ut at i denne leiligheten er selv vannet avhengig av strøm? Så null vann i krana, innetemperatur som sank fra 19 til 17,5 grad på en time med alle dører stengt og ingen alternative varmekilder. Begynner å bli dritt lei av å fryse meg gjennom vinteren for å få strømregninger jeg klarer å betale?

Nei, så kjedelig :( 19 grader er jo kaldt det også spør du meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Nei, så kjedelig :( 19 grader er jo kaldt det også spør du meg.. 

Ja, det hadde hjulpet mye å kunne holde 20-21 grader inne? Ullgenser og ullpledd i sofaen må til, det er jo stort sett når jeg sitter i ro at jeg begynner å fryse. 

I dag er det soool! Det er første gang på leeeenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pixie said:

Ja, det hadde hjulpet mye å kunne holde 20-21 grader inne? Ullgenser og ullpledd i sofaen må til, det er jo stort sett når jeg sitter i ro at jeg begynner å fryse. 

I dag er det soool! Det er første gang på leeeenge?

Sol her også!!! ? Endelig! Og snøøøø ❤️Driver med aller siste innspurt på skolen før jul, men må snart ta meg en tur ut kjenner jeg! Får heller drive med sånt innearbeid når sola har gått ned ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Poter said:

Har endelig kommet et lite lag med snø her også! Er så utrolig vakkert mørketidslys ute nå !

For en gangs skyld skal jeg si meg enig i at jeg er glad for snø - men det er kun fordi frøkna er blitt så utrolig sårbeint av all barfrosten :no: Vi hadde det egentlig helt utmerket på barmark, fjelltur i desember skjer virkelig ikke hvert år. Bare synd jeg ikke tenkte på å bruke sokker på henne...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...