Gå til innhold
Hundesonen.no

Ute i hundegård - trening


Katrine1
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har en gordon-setter på snart to år som jeg holder på å trene på å stå alene ute i hundegården mens jeg er på jobb på dagtid (på kveldstid ligger han inne). Jobber turnus, så synes det er greit at han er ute. Jeg har et spørsmål rettet til dere som har hundene ute (ønsker ikke kommentarer på hvorvidt man skal ha hunden ute eller ikke); Hvordan trente dere for at de skulle synes det var komfortabelt å være der alene? Hundegården ligger på baksiden av gården, så han ser ikke inn på oppkjørselen. Han takler å stå der en stund, men så begynner han å bjeffe. Ikke uling eller klynking så mye som ren bjeffing. Er det noen som har gode tips og triks? 

Fortsatt god helg! 

Hilsen ei som begynner å gå tom for gode ideer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Linus er ute i hundegarden når me er på jobb. No vert det litt annleis sidan han er 7 mnd og har vore det heilt sidan me byrja åleine-trening - men nokre tankar likevel:

Vere der saman med han, f.eks når det er helg. No er det jo kanskje kaldt og surt, men lage til (eller kanskje de alt har) eittelleranna inne i garden med tak som de kan sitje i. Berre vere stille, lese bok e.l.? Så gjere ærend inn, komme ut etter ei tid. Forlenge ‘innebesøka’ gradvis? 

Eg tenkjer at han er utrygg, at det er derfor han bjeffar? Og då trur eg det vil trygge han at de er der med han - tydeleg avslappa :) 

 

Lukke til, og god helg vidare til deg også! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/14/2020 at 9:32 PM, Katrine1 said:

Hei! Jeg har en gordon-setter på snart to år som jeg holder på å trene på å stå alene ute i hundegården mens jeg er på jobb på dagtid (på kveldstid ligger han inne). Jobber turnus, så synes det er greit at han er ute. Jeg har et spørsmål rettet til dere som har hundene ute (ønsker ikke kommentarer på hvorvidt man skal ha hunden ute eller ikke); Hvordan trente dere for at de skulle synes det var komfortabelt å være der alene? Hundegården ligger på baksiden av gården, så han ser ikke inn på oppkjørselen. Han takler å stå der en stund, men så begynner han å bjeffe. Ikke uling eller klynking så mye som ren bjeffing. Er det noen som har gode tips og triks? 

Fortsatt god helg! 

Hilsen ei som begynner å gå tom for gode ideer ?

ta han inn FØR han begynner å bjeffe, gi ham all fôring i hundegården, sørg for god og lun liggeplass og "noe å gjøre" (tyggebein, fylt kong). Det er omtrent det vi gjør med valper når vi skal venne dem til hundegården, vi vil ikke at de skal oppleve hundegården som kjip og trist. Litt som alenetrening rett og slett.  

Endret av Meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...