Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - november


Mardina
 Share

Recommended Posts

På 11/16/2020 at 4:42 PM, Debbie skrev:

Hvordan tror dere jula blir for dere i år??

Formiddag hos min mor på grøt, også kvelden hjemme alene med Lapras. Min far bor over meg, slik at blir nok noe mat med han. Men det meste av tiden blir alene med L

 

IMG_6033-2.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er stevnesesongen (nesten) over for i år? Milo skal mest sannsynlig gå et til stevne om noen uker i håp om siste napp, da er han klar for klasse 3 neste år! Hvem i alle dager skulle trodd vi klarte

Hatt en finfin rallytrening med mine to idag! De var altså så høye og så gira? Utrolig gøy! Unghunden detter jo ut i ny og ne (oi se der? Fugl? Mmm mye lukter i vinden - vent hæ?! Et blad?)? Men ekstr

Vi begynte november med tredje helgen i Trenerutviklingskurset jeg går denne høsten. Er fjerde kurset i 2020. Så må være fornøyd med det mellom jobb og studier. Helg fire er det eksamen. Får mye skryt

Posted Images

Har en Yale doorman som ikke fungerer som den skal. Har fått bekreftet fra tale at det mest sannsynlig er noe feil med selve låsen, og beskjed om å ta kontakt med forhandler. Dessverre finner jeg ikke kvitteringen (som jeg var ganske sikker på at vi passet på)... Har sendt mail til coop der vi kjøpte den. Tviler egentlig på at vi kommer noen vei uten kvittering, men. Hva tror dere? Vet ikke om den blir lagret elektronisk på noe vis når man er medlem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, laikamor said:

Har en Yale doorman som ikke fungerer som den skal. Har fått bekreftet fra tale at det mest sannsynlig er noe feil med selve låsen, og beskjed om å ta kontakt med forhandler. Dessverre finner jeg ikke kvitteringen (som jeg var ganske sikker på at vi passet på)... Har sendt mail til coop der vi kjøpte den. Tviler egentlig på at vi kommer noen vei uten kvittering, men. Hva tror dere? Vet ikke om den blir lagret elektronisk på noe vis når man er medlem? 

 

Har man tilgang til "min side" eller noe lignende på coop sine sider når man er medlem? Du kan jo i så fall sjekke om det ligger kvittering der inne. Ellers så skal kontoutskrift være nok for å vise at du har kjøpt den i den butikken, men det blir kanskje ikke helt det samme hvis man kjøpte mye samtidig f.eks.. Men jeg ville tatt den med til butikken og hørt i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, laikamor said:

Har en Yale doorman som ikke fungerer som den skal. Har fått bekreftet fra tale at det mest sannsynlig er noe feil med selve låsen, og beskjed om å ta kontakt med forhandler. Dessverre finner jeg ikke kvitteringen (som jeg var ganske sikker på at vi passet på)... Har sendt mail til coop der vi kjøpte den. Tviler egentlig på at vi kommer noen vei uten kvittering, men. Hva tror dere? Vet ikke om den blir lagret elektronisk på noe vis når man er medlem? 

Teknisk sett skal du vel bare måtte sannsynliggjøre at den ble kjøpt der - altså skal det holde med utskrift fra nettbank.

Trooor ikke kvitteringer lagres, med mindre du bruker Coop pay, men det systemet er vel for nytt for innkjøpet uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

 

Har man tilgang til "min side" eller noe lignende på coop sine sider når man er medlem? Du kan jo i så fall sjekke om det ligger kvittering der inne. Ellers så skal kontoutskrift være nok for å vise at du har kjøpt den i den butikken, men det blir kanskje ikke helt det samme hvis man kjøpte mye samtidig f.eks.. Men jeg ville tatt den med til butikken og hørt i hvert fall :)

Finner ikke noe på mine sider, nei. Husker ikke nøyaktig når vi kjøpte den, men det var en av de siste månedene i fjor. Men den ble kjøpt på coop obs, og jeg vet vi handlet andre ting også den dagen.. Men kan alltids finne ut når det var, siden vi ikke handler der så ofte. Har sendt dem mail hvertfall. Den står i døra nå, og vi har ikke annen lås, så kan ikke bare ta den med dit heller dessverre.. 

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Teknisk sett skal du vel bare måtte sannsynliggjøre at den ble kjøpt der - altså skal det holde med utskrift fra nettbank.

Trooor ikke kvitteringer lagres, med mindre du bruker Coop pay, men det systemet er vel for nytt for innkjøpet uansett?

Brukte ikke coop pay, og finner som sagt ikke noe på mine sider. Skal prøve å finne kontoutskrift hvertfall. Kjøpte andre ting på samme kvittering, men da vet vi hvertfall dato for når det ble kjøpt. Så får vi se hva coop svarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Har en Yale doorman som ikke fungerer som den skal. Har fått bekreftet fra tale at det mest sannsynlig er noe feil med selve låsen, og beskjed om å ta kontakt med forhandler. Dessverre finner jeg ikke kvitteringen (som jeg var ganske sikker på at vi passet på)... Har sendt mail til coop der vi kjøpte den. Tviler egentlig på at vi kommer noen vei uten kvittering, men. Hva tror dere? Vet ikke om den blir lagret elektronisk på noe vis når man er medlem? 

Hvis du finner dato for kjøpet og totalsum så bør det være en enkel sak å få ny kvittering av butikken :) Det gjør vi ofte der jeg jobber ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Milius skrev:

Hvis du finner dato for kjøpet og totalsum så bør det være en enkel sak å få ny kvittering av butikken :) Det gjør vi ofte der jeg jobber ?

Satser på det ordner seg. Har funnet dato og sum, så skal høre med butikken. Håper vi kan få en ny lås. Kjipt å betale så mye penger for en lås, også funker den bare når den selv vil. Takk for alle svar, hadde ikke tenkt på kontoutskrift selv ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/13/2020 at 11:30 PM, Nimbus skrev:

Synes du det har vært ok med hjemmekontor?

Det gjør det nok! Er det på et felt hvor det er relativt lett å få jobb? 

 

Ja, synes egentlig det. Ser en del fordeler med hjemmekontor, men kan jo savne det sosiale da. Så har stort sett hatt en eller flere kontordager per uke, de siste månedene.

Er utdannet sosionom, og har relevant erfaring - så tror det skal ordne seg greit.

Har takket ja til å være tilkallingsvikar i friomsorgen frem til jeg får heltidsjobb, så får iallefall to uker med jobbing der i desember (opplæring). 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/15/2020 at 11:03 PM, Pixie skrev:

Jeg går jo arbeidsledig, og opplever at jeg blir mer eller mindre fullstendig isolert. Ikke noe arbeidsmiljø, ikke noe sosialt miljø, jeg er som gamlingene som går en tur på butikken hver dag bare for å se andre mennesker. En stund hadde jeg litt fellesskap med noen kjente fra hundemiljøet, men etter at jeg bestemte meg for å flytte lenger unna nabolaget hun bor i har vi knapt hatt kontakt. Det siste året ville vært et helt annet for meg om jeg bare hadde hatt hund, men jeg kan ikke se at jeg får råd til det med det første. Jeg føler meg helt alene, og er livredd jeg ikke finner ny jobb før dagpengene går ut. Så ganske høyt stressnivå og null sosial omgang... jeg håper vaksinene funker og samfunnet kan åpne igjen, så det i det minste kan bli mulig å finne jobb igjen.

Masse masse lykke til ❤️

Er det noen relevante jobber for deg å søke på?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, laikamor said:

Satser på det ordner seg. Har funnet dato og sum, så skal høre med butikken. Håper vi kan få en ny lås. Kjipt å betale så mye penger for en lås, også funker den bare når den selv vil. Takk for alle svar, hadde ikke tenkt på kontoutskrift selv ?

Det gjør det nok! Hadde glemt "kvitteringstrikset" som @Milius nevner, men med sum og dato skal butikken kunne søke og finne igjen kvitteringen din. Og uansett så vil jeg egentlig tro det holder med bankutskrift :)

Just now, Lillekrapyl said:

Ja, synes egentlig det. Ser en del fordeler med hjemmekontor, men kan jo savne det sosiale da. Så har stort sett hatt en eller flere kontordager per uke, de siste månedene.

Er utdannet sosionom, og har relevant erfaring - så tror det skal ordne seg greit.

Har takket ja til å være tilkallingsvikar i friomsorgen frem til jeg får heltidsjobb, så får iallefall to uker med jobbing der i desember (opplæring). 

:)

Satser på litt variasjon etterhvert selv! Trives egentlig godt med en kombinasjon, tror jeg. 

Ah, spennende da! Bør kunne løsne etterhvert da, ja.

Sånn, akkurat nå, hvor tidlig er det for tidlig å pynte til jul i år..? :whistle: Ser mange argumenterer for at i år så er alt "tillatt" (og er egentlig litt der selv òg). Utendørs vinterbelysning er oppe her, ser noen faktisk har slengt opp adventstjerner i vinduet. Det er litt for tidlig... Eller?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i er stort samferdselsbyggeprosjekt og misunner flere av mine venner som har hatt hjemmekontor siden mars (men mange av de misunner meg også da)! Jeg har hatt det maks 2-3 dager i uken, men siden jeg er byggeleder og må ha kontroll på anleggsplassen har jeg de siste ukene ikke kunnet hatt det i det hele tatt! Jeg elsker hjemmekontor og det passer min personlighet så utrolig bra. Jeg får en helt annen arbeidsro. Når vi fullfører prosjektet 13.12 så er planen å pakke ned alt av utstyr fra kontoret og sette meg permanent hjem i en periode. Jeg studerer også master på deltid og har tidligere måttet ha hundepass når jeg må dra på samlinger, men i år ble jo det også mye lettere med nettbasert og hjemmeeksamen. Så jeg håper mange slike ting blir værende som et alternativ så jeg slipper å bruke opp alle hundepasserne mine! 

Men herreguuud jeg savner sosiale ting. Jeg savner noe så simpelt som en fest, hundeutstillinger (med finaler) og å kunne gi folk en klem! Jeg savner å kunne gå på senteret for å handle lunsj uten å bli skjelt ut av tilfeldig person fordi jeg ikke hadde på meg munnbind. Jeg savner å ha skog og mark for meg selv og ikke måtte dele med hobbymosjonister som egentlig hører hjemme på treningssenterne. 
 

Angående jul så har jeg hengt opp lys ute og jeg merker at jeg synes det er sååå koselig. Fikk godfølelse med en gang! Jeg skal begynne å henge det ut i november. Nisser og annen julepynt må fint vente.

Endret av HeleneFS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, HeleneFS said:

Jeg er midt i er stort samferdselsbyggeprosjekt og misunner flere av mine venner som har hatt hjemmekontor siden mars (men mange av de misunner meg også da)! Jeg har hatt det maks 2-3 dager i uken, men siden jeg er byggeleder og må ha kontroll på anleggsplassen har jeg de siste ukene ikke kunnet hatt det i det hele tatt! Jeg elsker hjemmekontor og det passer min personlighet så utrolig bra. Jeg får en helt annen arbeidsro. Når vi fullfører prosjektet 13.12 så er planen å pakke ned alt av utstyr fra kontoret og sette meg permanent hjem i en periode. Jeg studerer også master på deltid og har tidligere måttet ha hundepass når jeg må dra på samlinger, men i år ble jo det også mye lettere med nettbasert og hjemmeeksamen. Så jeg håper mange slike ting blir værende som et alternativ så jeg slipper å bruke opp alle hundepasserne mine! 

Men herreguuud jeg savner sosiale ting. Jeg savner noe så simpelt som en fest, hundeutstillinger (med finaler) og å kunne gi folk en klem! Jeg savner å kunne gå på senteret for å handle lunsj uten å bli skjelt ut av tilfeldig person fordi jeg ikke hadde på meg munnbind. Jeg savner å ha skog og mark for meg selv og ikke måtte dele med hobbymosjonister som egentlig hører hjemme på treningssenterne. 
 

Angående jul så har jeg hengt opp lys ute og jeg merker at jeg synes det er sååå koselig. Fikk godfølelse med en gang! Jeg skal begynne å henge det ut i november. Nisser og annen julepynt må fint vente.

Så enig!! Og så er jeg så lei av at alle er så sinte og skal shame hverandre hele tiden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Salka skrev:

Så enig!! Og så er jeg så lei av at alle er så sinte og skal shame hverandre hele tiden ?

Tja, kan være lurt å tenke litt over HVORFOR folk blir så sinte da? Mange av disse er garantert redd for sine nære og kjære. Det er kanskje ikke så rart med en slik reaksjon om man risikerer å miste et(eller flere) familiemedlem over noe så trivielt som at folk ikke gidder holde avstand eller bruke munnbind liksom?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ofte på oppussingssider på facebook at folk lager hundebur i f.eks tv-benken. Er det bare meg som reagerer på den bittelille plassen hundene vil få i et sånt type bur? Synes alltid kommentarene er hyggelige, og folk ønsker å lage det samme selv. Jeg tenker stakkars hunder... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Luma skrev:

Tja, kan være lurt å tenke litt over HVORFOR folk blir så sinte da? Mange av disse er garantert redd for sine nære og kjære. Det er kanskje ikke så rart med en slik reaksjon om man risikerer å miste et(eller flere) familiemedlem over noe så trivielt som at folk ikke gidder holde avstand eller bruke munnbind liksom?

Nå er det vel ikke slik at man ikke GIDDER å ta på seg munnbind. Jeg var på butikken i lunsjen (helt stille butikk med elektronisk sjekk-ut kasser) og holdt MINST 2 meter avstand til alle. Retningslinjene sier tydelig at avstand er viktigst og klarer man ikke holde det så skal man bruke munnbind. At den eldre karen som gikk 5 meter foran meg valgte å stoppe, snu seg for så å skjelle meg ut når jeg gikk forbi sier at det er han som har et problem, ikke jeg! Og jeg bruker munnbind 90% av tiden utenfor hjemmet. Da til og med på jobb. Jeg kom gående rett fra en befaring i tunnelen og hadde ikke med meg munnbindet, det lå igjen på kontoret og butikken er halvveis mellom de to stedene. Jeg tok en vurdering på at det ikke var noe problem å overholde avstanden til andre på dette tidspunktet. Jeg kunne valgt å gått til kontoret og tatt en bil tilbake, men jeg fulgte da altså retningslinjene som er satt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Ser ofte på oppussingssider på facebook at folk lager hundebur i f.eks tv-benken. Er det bare meg som reagerer på den bittelille plassen hundene vil få i et sånt type bur? Synes alltid kommentarene er hyggelige, og folk ønsker å lage det samme selv. Jeg tenker stakkars hunder... 

Helt enig! Burene er kanskje fint laget dem. Hvis man bare ikke bruker dem til å ha hunder i. Nei takk, bur i møbler syns jeg ikke noe om. Tror ikke hundene heller liker sånt

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har all mulig forståelse for at folk er bekymra (hvem har vel ikke noen nære og kjære som er i en av risikogruppene?), men jeg synes også det er litt problematisk når noen bestemmer seg for å leke "koronapoliti" og attpåtil på helt feilaktig grunnlag (som f.eks. å kjefte på folk som faktisk holder avstand, men ikke har på munnbind). 

Men, jeg tenker at vi uansett kommer langt med å være rause med hverandre om dagen. På alle måter. Jeg prøver å holde ekstra god avstand, stopper og venter og ser an og bruker munnbind på butikken. Innrømmer at jeg har glemt å ta med munnbind et par ganger, men jeg har da vært på butikken på det som er nokså ukurante tidspunkt (så da har det heldigvis vært mer enn to meter til de andre i lokalet).

Når folk går rett oppå meg uten munnbind, som skjedde for bare et par timer siden, så antar jeg at de tenker det er ok fordi jeg har på munnbind. Jeg personlig synes det er litt spesiell oppførsel, kanskje aller mest fordi samtlige som har gjort det har vært >65 år. Jeg kunne selvfølgelig kjeftet, men ?‍♀️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, laikamor said:

Ser ofte på oppussingssider på facebook at folk lager hundebur i f.eks tv-benken. Er det bare meg som reagerer på den bittelille plassen hundene vil få i et sånt type bur? Synes alltid kommentarene er hyggelige, og folk ønsker å lage det samme selv. Jeg tenker stakkars hunder... 

Enig! Var noen nå nettopp på Eventyrlig oppussing (kan ha vært en gammel episode som gikk i reprise også ?), der så i det minste "buret" relativt stort ut. Men allikevel... Hvorfor ikke bare ha lagringsplass istedenfor eller i det minste en åpen "hule" da?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laikamor skrev:

Ser ofte på oppussingssider på facebook at folk lager hundebur i f.eks tv-benken. Er det bare meg som reagerer på den bittelille plassen hundene vil få i et sånt type bur? Synes alltid kommentarene er hyggelige, og folk ønsker å lage det samme selv. Jeg tenker stakkars hunder... 

Enig. Har bare sett noe få sånne jeg likte, da til små hunder så det ble ganske godt med plass likevel. Ikke låsbart bur dog, mer gammeldags hjørnebord der de fjerner en side så hunden får en slags hule. 

Det jeg liker mye bedre er de som lager hunderom under trappa med rikelig med plass!

Husker jeg spurte på fb i fjor om når folk syns det var greit å henge opp julebelysning, og fikk svar fra noen i nord om at det heter vinterbelysning og henges opp akkurat det passer en selv?

Endret av Pixie
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Luma said:

Tja, kan være lurt å tenke litt over HVORFOR folk blir så sinte da? Mange av disse er garantert redd for sine nære og kjære. Det er kanskje ikke så rart med en slik reaksjon om man risikerer å miste et(eller flere) familiemedlem over noe så trivielt som at folk ikke gidder holde avstand eller bruke munnbind liksom?

Nei, jeg syns faktisk ikke det er greit. En ting er å si ifra, f.eks. minne noen på avstanden hvis man føler de står for nærme, men jeg orker ikke mer baksnakking, antydninger og "koronalister"??? De aller, aller fleste som blir smittet og smitter videre er uheldige og uvitende, og blir smittet via skole, jobb eller familie - det er jo ikke han som glemte munnbindet den gangen på butikken eller hun som tok en øl med ei venninne og så gikk hjem til hybelen sin hvor hun bor alene som er grunnen til at vi har de (relativt lave) smittetallene vi har.

Skjønner frustrasjonen til de som jobber tett på dette og som kanskje ikke har kunnet gå ut og møte den ene venninna i frykt for å ta med seg smitte tilbake på sykehus/sykehjem/hjemmepleie e.l., det må være en utrolig kjip situasjon, men jeg synes at alle andre faktisk kan tenke mer på seg og sitt, være snille med hverandre og tenke at alle gjør sitt aller beste :)

Med det sagt, håper alle får en fin dag, husker å vaske hende og smiler til noen på gata i dag - munnbind eller ei ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, HeleneFS skrev:

Nå er det vel ikke slik at man ikke GIDDER å ta på seg munnbind. 

Nå syns jeg hverken  kjefting er greit eller at du gjorde noe galt her altså.

Men jo, det er faktisk utrolig mange som ikke gidder å hverken bruke munnbind, antibac eller holde avstand. 

Det er ikke så ofte jeg legger merke til det der jeg er kunde, men jeg jobber i butikk og der ser jeg tydelig hvor mange som virkelig ikke bryr seg. Vi måtte dekke hele disken i pleksiglass siden folk lente seg over den hele tiden, og nå lener de seg heller rundt på siden av pleksiglasset ??‍♀️

Det har blitt litt bedre de siste to ukene, men er fortsatt et godt stykke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg stort sett folk har vært flinke. Det var tendenser til litt vel lave skuldre i sommer, men så snart vi fikk Hurtigruteskandalen i fleisen tok folk seg sammen ganske kjapt og siden har vi egentlig hatt relativt lite smitte. Her er det stort sett en eller annen tråler som står for økning i smittetall, i samfunnet generelt er det lite. Allikevel ser jeg flere med munnbind enn uten, og særlig blant yngre. Synes de unge får ufortjent mye kjeft faktisk, ut i fra mine observasjoner er de sløveste mannfolk i 50-årene:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Milius said:

Det er ikke så ofte jeg legger merke til det der jeg er kunde, men jeg jobber i butikk og der ser jeg tydelig hvor mange som virkelig ikke bryr seg. Vi måtte dekke hele disken i pleksiglass siden folk lente seg over den hele tiden, og nå lener de seg heller rundt på siden av pleksiglasset 

Jeg har stussa litt på akkurat det der. I butikkene rundt her er det ingen av de ansatte som bruker munnbind. Jeg er litt overraska, nettopp fordi jeg veit at mange folk er gjøker som har problemer med å ta relativt enkle instruksjoner. De må jo få mange mennesker tett innpå seg flere ganger hver dag, ikke selvforskyldt, selvfølgelig. Men det spiller ingen rolle, regelen gjelder for de som jobber i butikk også. 

 

Just now, Wilhelmina said:

Synes de unge får ufortjent mye kjeft faktisk, ut i fra mine observasjoner er de sløveste mannfolk i 50-årene:P

Enig! Og samme her i byen, synes jeg. Menn i 50-årene og oppover er dårligst. Må innrømme at jeg blir ganske i stuss når folk som åpenbart er i en av de "verste" risikogruppene turer rundt som om alt var helt normalt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Synes de unge får ufortjent mye kjeft faktisk, ut i fra mine observasjoner er de sløveste mannfolk i 50-årene:P

Det er min erfaring og ?

Måtte rygge unna en gammel mann her om dagen, han virket helt uvitende om at man skulle holde avstand og flyttet seg stadig etter meg. Etterpå sier han "det var en fin liten dans!" ?

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Jeg har stussa litt på akkurat det der. I butikkene rundt her er det ingen av de ansatte som bruker munnbind. Jeg er litt overraska, nettopp fordi jeg veit at mange folk er gjøker som har problemer med å ta relativt enkle instruksjoner. De må jo få mange mennesker tett innpå seg flere ganger hver dag, ikke selvforskyldt, selvfølgelig. Men det spiller ingen rolle, regelen gjelder for de som jobber i butikk også.

Vil tro det i en del butikker vil være vanskelig å gjøre jobben sin med munnbind på, fordi man mister litt av tillitsforholdet om kundene ikke ser hvem de snakker med. Men da kan man jo skjerme dem med pleksiglass i stedet og unngå kontakt ute i butikken. Kommer selvfølgelig an på type butikk da, noen kommer ikke unna nærkontakt og da skal jo egentlig begge parter ha munnbind. Har tilgode å se det bli brukt selv tror jeg.

Jeg har stor intimsone og skulle gjerne beholdt 1 metersregelen med fremmede også etter korona ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...