Gå til innhold
Hundesonen.no

Ereksjon?


Vala

Recommended Posts

Altså, etter at helgen startet så har jeg fått en forklaring på noen "merkelige" vannpytter jeg har kommet hjem til i løpet av uken. Det hele åpenbarte seg i går kveld, rett foran 7 åringen (gjett om hun ble lang i maska "trodde det var halen hans først jeg da, mamma... " hehe). Men uansett, det som viste seg er at gutten får ereksjon (antar det heter det når det gjelder hunder også jeg da..) og HELE saken kommer ut, med de klumpene (som er mothaker ) og alt. Og der står han da, midt på gulvet og drypper! Må innrømme at jeg fikk litt panikk i går kveld, har tidligere lest om en som IKKE fikk den tilbake igjen. Men det gikk jo greit her da.

Men med min befatning med hann hunder tidligere, så har jeg ikke sett dette. Joa, har jo sett den lille rosa saken som kom litt utenfor forhuden ved vasking. Men at hele stellet kommer ut, det har jeg aldri sett før. Det ville vel (etter min mening) være mest normalt ved en bedekning eller noe. Men det er ingen tisper i nærheten når dette skjer. Ei er det heller noen jukking eller noe. Igår lekte han dra kamp med datteren min. Og hva som skjer når han er alene, det må gudene vite. Han vasker seg kanskje?

Men over til spørsmålet (ja, fordi jeg har jo ett inni all denne unødvendige infoen ;) ). Når så mye av stellet kommer ut, og det tydeligvis skjer veldig ofte (har altså trappet noe sinnsykt opp den siste tiden) vil dette si at han er mer hormonellt utsatt enn f.eks. andre hann hunder? Jeg er i tenkeboksen vedr. kastrering på ham, grunnet stressing ved løpetid osv. osv. osv. men har enda ikke klart å ta en avgjørelse. Men hvis dette skal forekomme hele tiden, minimum en gang om dagen, så vil det bli rimelig slitsomt for flere her. Sofus stakkars skjønner jo ingenting. Han blir stående helt pal, med halen litt mellom bena og der blir han stående en gooood stund.

Kan for eksempel overdreven slikking fra ham fremkalle dette? Driver gutten og "har seg" i stuen mao? hehehehe, jeg må jo le da. Han er en tenåring på godt og vond tydeligvis ;-)

Alle innspill mottas med takk, om det så bare er for å si hvor glad de er for at de har tisper :D:D:D

EDIT: glemte å si alderen på pelsen dah.... han er 10 mnd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Det der har jeg aldri opplevd med noen av mine fire hannhunder...Joda,de kan godt sitte i et hjørne med et litt glasssaktig blikk og deler av stellet ute etter skikkelig vaks men aldri ille.

Selv ikke Loke i den *kremt* følsomme alderen har er i nå...Håper noen har noe lurt svar til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg aldri opplevd med noen av mine fire hannhunder...Joda,de kan godt sitte i et hjørne med et litt glasssaktig blikk og deler av stellet ute etter skikkelig vaks men aldri ille.

Selv ikke Loke i den *kremt* følsomme alderen har er i nå...Håper noen har noe lurt svar til deg ;)

Hehe, ja ikke sant. Men jeg blir litt bekymret (siden det ser ut til at hele stellet er på vei ut og vekk fra ham ;):D:D ) for at han evt. skal få problemer med å få den tilbake igjen, hvis jeg ikke er der. Ikke at jeg hjelper til noe da! Men jeg kan iaf ta ham med til veterinær HVIS uhellet skulle være ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ville fantasier med en løpetids tispe i nærheten.... ;)

Buster er kansjskje den minst hormonelle hunden jeg vet om, men har lagt merke til at han også har Ereksjon av & til.... Helt naturlig vil nå jeg påstå... At hunden vasker seg er bra for å ungå forhudskatarr, samme hvor IRRI den lyden er... ;)

Det er da det er veldig morsomt å komandere dekk....... ;):D:D

Skjer det ofte så kanskje hunden har Satyriasis, altså forsterket kjønnsdrift...?

(Kan jo være et problem om du har STOR hund & SMÅ Barn..) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he - må få lov til å le litt av den stakkars lille fyren, da...

Ja, nei, vet ikke helt - har aldri noensinne opplevet noe tilsvarende (unntatt ved parringer som ikke har gått sånn helt som de skal).

Men EN ting er sikkert - det er ingen fare for at den IKKE skulle komme tilbake i normalen igjen - takk og lov! Det kan ta tid, noen hannhunder "henger" i tispen i både 30-40-50 minutter, men de blir alltid normale igjen etterpå.

Det virker ganske sikkert at dette er noe hormonelt, noe han sikkert vil vokse ifra seg - med eller uten kastrering. Et annet aspekt med hele denne problematikken er jo at det sikkert ikke er så hyggelig for hunden - og definitivt ikke særlig moro for eier heller (antar jeg).

Jeg ville nok vurdert en kjemisk kastrering (dvs en hormonsprøyte) sånn i første omgang - for å se om dette da går over + at du får mere tid på om du ønsker å kastrere han eller ikke.

Personlig er jeg imot det å kastrere hunder så lettvint som endel gjør, men i visse situasjoner vil det jo absolutt gjøre hverdagen enklere og hyggeligere for hunden - og DA er det absolutt tilrådelig.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Oscar gjør også sånn.. Han går rundt med den stiv hele tiden nesten. ;)

Men han driver jo å parrer på alt som kan parres på så og si og da. ...

Når du sier "gjør også sånn", mener du at han har HELE stellet ute? Hele bøtteballetten med disse klumpene som funker som "mothaker" når de er med tisper???

noen ville fantasier med en løpetids tispe i nærheten.... ;)

Buster er kansjskje den minst hormonelle hunden jeg vet om, men har lagt merke til at han også har Ereksjon av & til.... Helt naturlig vil nå jeg påstå... At hunden vasker seg er bra for å ungå forhudskatarr, samme hvor IRRI den lyden er... :P

Det er da det er veldig morsomt å komandere dekk....... ;):D;)

Skjer det ofte så kanskje hunden har Satyriasis, altså forsterket kjønnsdrift...?

(Kan jo være et problem om du har STOR hund & SMÅ Barn..) :P

Eh, Satyriasis har jeg aldri hørt om (altså, som en klinisk betegnelse hehe). Sofus er vel ikke såååå stor, han er bare noen og tyve kg. Men jeg har fått rimelig kontroll på jukkingen han vil bedrive. Den er rimelig "ikke-eksisterende". Dette måtte jeg pga datteren min.... det sier seg selv liksom, :D:D

At de har ereksjon ja, helt enig at det er naturlig.. Men hele flagget til topps, den syntes jeg så litt drøy ut. Husker den forrige hann hunden, han hadde bare sånn 10 cm rosa pølse som viftet seg.. Resten holdt seg da inne! MEN, nå skal det sies, at det var ikke noe særdeles ekstrem kjønnsdrift på ham akkurat ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he - må få lov til å le litt av den stakkars lille fyren, da...

Ja, nei, vet ikke helt - har aldri noensinne opplevet noe tilsvarende (unntatt ved parringer som ikke har gått sånn helt som de skal).

Men EN ting er sikkert - det er ingen fare for at den IKKE skulle komme tilbake i normalen igjen - takk og lov! Det kan ta tid, noen hannhunder "henger" i tispen i både 30-40-50 minutter, men de blir alltid normale igjen etterpå.

Det virker ganske sikkert at dette er noe hormonelt, noe han sikkert vil vokse ifra seg - med eller uten kastrering. Et annet aspekt med hele denne problematikken er jo at det sikkert ikke er så hyggelig for hunden - og definitivt ikke særlig moro for eier heller (antar jeg).

Jeg ville nok vurdert en kjemisk kastrering (dvs en hormonsprøyte) sånn i første omgang - for å se om dette da går over + at du får mere tid på om du ønsker å kastrere han eller ikke.

Personlig er jeg imot det å kastrere hunder så lettvint som endel gjør, men i visse situasjoner vil det jo absolutt gjøre hverdagen enklere og hyggeligere for hunden - og DA er det absolutt tilrådelig.

Lykke til!

Susanne

Åh, puh, jeg mente å ha lest om en hann hund som IKKE fikk den inn igjen jeg. Til tross for at blodet gikk tilbake osv. Men da kan jeg iaf slappe av og la ham få lov til å være alene hjemme igjen. Gutten må jo ha litt privatliv også ;)

Ja, jeg må innrømme at jeg har flirt litt mye av ham i det siste. Er nesten som jeg har lyst til å ta et bilde av ham mens det pågår, fordi han er fullstendig "lost", han aner ikke helt hva det er som skjer eller noe. Men jeg har ikke hjerte til å gjøre det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kineseren min gjorde slik mye som unghund, en gang i blandt enda. Det dryppet ikke, men han hang opp stæsjet som jeg kalte det. Ser rimelig ekkelt ut ;) Første gangen jeg så de rosa kulene utenfor huden ble jeg jo nervøs for om dette var normalt (så jo IKKE sundt ut!!) han hadde også problemer med å få det i orden igjen noen ganger. Yngstemann går også med stæsjet ute innimellom, men han har ikke de kulene utenfor heldigvis. :D Men han har dryppet noen ganger i sofaen når han sover med stæsjet ute og et par ganger etter han har vært ute og luktet på damer. Han pleier å se litt forvirret ut. Men han er jo også fjortis nå stakkar. :rolleyes:

Er litt usikker på hva som er normalt for unge hanhunder og hvor grensen for unormal kjønnsdrift går. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kineseren min gjorde slik mye som unghund, en gang i blandt enda. Det dryppet ikke, men han hang opp stæsjet som jeg kalte det. Ser rimelig ekkelt ut ;)Første gangen jeg så de rosa kulene utenfor huden ble jeg jo nervøs for om dette var normalt (så jo IKKE sundt ut!!) *klippet*

Er litt usikker på hva som er normalt for unge hanhunder og hvor grensen for unormal kjønnsdrift går. :unsure:

Hehe, jeg klarte å miste fatningen i to tiendedelssekund, og tenkte at "ballene er jo på vei ut"!!!!!! :D;):D

Når det gjelder "grensen for unormal kjønnsdrift" så lurer jeg fælt på denne også! Jeg fikk et tips om å få testet testosteronnivået i kroppen til Sofus. Men det sa vetten var helt "waste of money". Jeg derimot hadde sett for meg at jeg da kunne få vite hvor "ille" Sofus er eller ei inni seg. Men det ble jo ikke noe av det da.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg også ;):D

Hmm.. virker som det er ulike meninger om dette. Nå har jeg møtt tre veterinærer som har sagt på eget initiativ (vi var der for å tømme analkjertler,) jeg burde kastrere yngstemann pga for mye hormoner (sikling, skjelving, lukting, stressmage osv). Jeg har ikke spesielt lyst til det da han ikke har noen annen problematferd. ;) Han liker jo til og med godt store hannhunder. :D Og den 4. dyrlegen (hun vi pleier å gå til) så at neida, det kom til å roe seg fint når han blir ca litt over 2 år, ikke noe problem. Så nå går jeg og håper at hun har rett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg også ;):D

Hmm.. virker som det er ulike meninger om dette. Nå har jeg møtt tre veterinærer som har sagt på eget initiativ (vi var der for å tømme analkjertler,) jeg burde kastrere yngstemann pga for mye hormoner (sikling, skjelving, lukting, stressmage osv). Jeg har ikke spesielt lyst til det da han ikke har noen annen problematferd. ;) Han liker jo til og med godt store hannhunder. :D Og den 4. dyrlegen (hun vi pleier å gå til) så at neida, det kom til å roe seg fint når han blir ca litt over 2 år, ikke noe problem. Så nå går jeg og håper at hun har rett :D

Ja, vet hva du mener.... Jeg vandrer rundt med et "stivt øye" på Sofus sin adferd. Han går også godt overrens med ALLE hunder han møter, og dermed venter jeg litt med avgjørelsen. Men hvis han merkes bedre av dette enn hva jeg får med meg, så ville det jo være galt det også. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet hva du mener.... Jeg vandrer rundt med et "stivt øye" på Sofus sin adferd. Han går også godt overrens med ALLE hunder han møter, og dermed venter jeg litt med avgjørelsen. Men hvis han merkes bedre av dette enn hva jeg får med meg, så ville det jo være galt det også. Ikke sant?

Ja. Hvis han/ de lider av det så bør man jo gjøre noe.. Jeg går også å holder øye med det og prøver å sammenligne med andre hunder jeg hører om. Har ikke vurdert kastrering, men èn hormonsprøyte over 2-års kneika har fristet ja. I perioder virker det som han er plaget av det, og i perioder ikke. :unsure: Men er det snakk om 3-4 måneder til bare (som den ene dyrlegen mente, jeg stoler litt mer på henne enn de andre siden hun kjenner til rasen, men..) så er det jo greit syns jeg. Vanskelig. Samtidig tror jeg heller ikke han ville satt pris på slik "oppmerksomhet" fra hanner, som jeg vet flere kastrater får under løpetidsesongene når det går litt rundt i hodet. :D Og jeg tipper det ville kunnet forstyrre harmonien i flokken hjemme, siden han er høyest i rang (av hundene ;) ) ,at han da kanskje vil bli jevnere med min andre hanne (kineseren som er halvannet år eldre). :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego gjorde sånt veldig mye, men det var liksom mer ukontrolleret, at han ikke klarte å holde den inne. *ler*

Så når han satt seg ned så bare hang HELE greia ut, men etter som han ble eldre så har han blitt flinkere til å kontrollere den.. Hihi..

Heldigvis, dere vil ikke tro hvor mangen kommentarer det går an å få av folk pga det..

Litt merkelig da, for folk som vil klappe bikkja di står vel ikke å ser der nede. Stakkars bikkje må vel føle seg beglodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis han/ de lider av det så bør man jo gjøre noe.. Jeg går også å holder øye med det og prøver å sammenligne med andre hunder jeg hører om. Har ikke vurdert kastrering, men èn hormonsprøyte over 2-års kneika har fristet ja. I perioder virker det som han er plaget av det, og i perioder ikke. :unsure: Men er det snakk om 3-4 måneder til bare (som den ene dyrlegen mente, jeg stoler litt mer på henne enn de andre siden hun kjenner til rasen, men..) så er det jo greit syns jeg. Vanskelig. Samtidig tror jeg heller ikke han ville satt pris på slik "oppmerksomhet" fra hanner, som jeg vet flere kastrater får under løpetidsesongene når det går litt rundt i hodet. ;) Og jeg tipper det ville kunnet forstyrre harmonien i flokken hjemme, siden han er høyest i rang (av hundene :D ) ,at han da kanskje vil bli jevnere med min andre hanne (kineseren som er halvannet år eldre). :unsure:

Ja, men ser du, du (dvs hunden din :-)) er også endel eldre enn Sofus. Han er 10 mnd. og dette med kastrering har jeg nå fått høre fra flere hold fra han var ca. 5 mnd.. Så "mor" tripper litt... MEN, siden han er så barnslig og grei med alle hunder han møter, og "stress nevroser" holdes noenlunde i sjakk, så utsetter jeg det. Men jeg kom også til å tenke på at det er jo absolutt ikke sikkert at jeg får med meg alltid når noe plager ham. Så hvis han sliter mer med rastløshet og draging i kroppen enn hva jeg får med meg, så er det jo rett og slett urettferdig av meg å IKKE ta en kjemisk kastrering på ham først!

Må jo innrømme at jeg ser på det derre "SOS hunder" eller hva det nå heter igjen. Og der er det jo kastrering hele tiden (nærmest dah hehe..). Men veldig mange av unotene ser jeg igjen i Sofus. Men han er jo i tillegg mye mer valp enn hva de som er blitt vist hittil er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego gjorde sånt veldig mye, men det var liksom mer ukontrolleret, at han ikke klarte å holde den inne. *ler*

Så når han satt seg ned så bare hang HELE greia ut, men etter som han ble eldre så har han blitt flinkere til å kontrollere den.. Hihi..

Heldigvis, dere vil ikke tro hvor mangen kommentarer det går an å få av folk pga det..

Litt merkelig da, for folk som vil klappe bikkja di står vel ikke å ser der nede. Stakkars bikkje må vel føle seg beglodd.

Hehe, men det er jo litt av et blikkfang da! Herre min hatt for en lengde og ikke minst farge! Datteren min måtte snakke litt mer om det idag. Hun har hengt seg voldsomt opp i at hun trodde det var halen hans, før hun plutselig ble obs på den "andre" halen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ser du, du (dvs hunden din :-)) er også endel eldre enn Sofus. Han er 10 mnd. og dette med kastrering har jeg nå fått høre fra flere hold fra han var ca. 5 mnd.. Så "mor" tripper litt... MEN, siden han er så barnslig og grei med alle hunder han møter, og "stress nevroser" holdes noenlunde i sjakk, så utsetter jeg det. Men jeg kom også til å tenke på at det er jo absolutt ikke sikkert at jeg får med meg alltid når noe plager ham. Så hvis han sliter mer med rastløshet og draging i kroppen enn hva jeg får med meg, så er det jo rett og slett urettferdig av meg å IKKE ta en kjemisk kastrering på ham først!

Må jo innrømme at jeg ser på det derre "SOS hunder" eller hva det nå heter igjen. Og der er det jo kastrering hele tiden (nærmest dah hehe..). Men veldig mange av unotene ser jeg igjen i Sofus. Men han er jo i tillegg mye mer valp enn hva de som er blitt vist hittil er da.

Ja.. nei, det er ikke lett. :unsure: Har spurt litt rundt om sånn hormonsprøyte for å få info jeg, men får lite svar! (annet enn svar om for eller mot vanlig kastrering). Merkelig.

Gutten min er i grunnen mye roligere nå enn han var "på din alder" :D hvis det er noen trøst. Det tror jeg er rasespesifikt muligens. Ble advart mot at de skulle være ville og gale som unghunder, så det forventet jeg. Tidlig kjønnsmoden også. Nå er han heller mer loka i nærheten av tispelukt (sikler og tom i blikket osv ) mens før var det mer hyper med alle labbene i luften, piping, riing på hunder eller ved siden av :rolleyes: Men fortsatt vanskelig å få kontakt med i nærheten av tisper. Nå er min ca 21 mnd så jeg er i grunnen ganske fornøyd så lenge han er en snill gutt, hundevennlig og stille inne jeg. ;) Så får vi lære inn nye ting når hormonene roer seg litt.

Er uten tv for tiden så har desverre ikke sett de programmene ;)

Er ikke noe imot kastrering jeg altså. Men tror på en måte terskelen blir høyere med sin egen hund.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. nei, det er ikke lett. :unsure:Har spurt litt rundt om sånn hormonsprøyte for å få info jeg, men får lite svar! (annet enn svar om for eller mot vanlig kastrering). Merkelig.

Gutten min er i grunnen mye roligere nå enn han var "på din alder" :D hvis det er noen trøst. Det tror jeg er rasespesifikt muligens. Ble advart mot at de skulle være ville og gale som unghunder, så det forventet jeg. Tidlig kjønnsmoden også. Nå er han heller mer loka i nærheten av tispelukt (sikler og tom i blikket osv ) mens før var det mer hyper med alle labbene i luften, piping, riing på hunder eller ved siden av :rolleyes: Men fortsatt vanskelig å få kontakt med i nærheten av tisper. Nå er min ca 21 mnd så jeg er i grunnen ganske fornøyd så lenge han er en snill gutt, hundevennlig og stille inne jeg. :D Så får vi lære inn nye ting når hormonene roer seg litt.

Er uten tv for tiden så har desverre ikke sett de programmene ;)

Er ikke noe imot kastrering jeg altså. Men tror på en måte terskelen blir høyere med sin egen hund.. :D

Ja, jeg synes det er dumt at det skal være så vanskelig å få et skikkelig svar av f.eks. veterinæren man bruker. Jeg har gått til samme vet med alle katter og med Sofus fra jeg fikk ham. Men hvorvidt vet er selv i mot det eller ei, så mener jeg at man skal kunne svare saklig slik at man som eier kan vite HVA man må forholde seg til når det faktisk er blitt anbefalt.

Jeg var faktisk ute for å få en kommentar (men det var fra de som svarer telefonen, ikke vet altså) om at de som hadde det siste kurset jeg tok sammen med Sofus var for milde, den derre "gobit gjengen" og ble anbefalt å ta ham på et kurs et annet sted, fordi der ville han merke hvor hans plass var på stigen!

Jeg er klart enig i at hunder er forskjellige individer som trenger forskjellig behandling. MEN, jeg nekter å tro at en hund som stresser pga løpetid vil kunne la være å stresse helt pga hvordan man handler ham. Har han det i kroppen, så er det der! Det blir som å si at man skal omvende en homofil person, like TEIT!

Ops, der falt jeg litt av i diskusjonen gitt;-) Ja, jeg synes det er fint at de fleste av oss tenker godt igjennom før vi gjennomfører enten en kjemisk eller fysisk kastrering. Dette fordi noen tror jo at hunden skal bli sååååå flink og såååå veloppdragen kun fordi at han ikke har ballene i behold ;-) Og det er jo en smule misforstått dah ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ble anbefalt å ta ham på et kurs et annet sted, fordi der ville han merke hvor hans plass var på stigen!

Jeg er klart enig i at hunder er forskjellige individer som trenger forskjellig behandling. MEN, jeg nekter å tro at en hund som stresser pga løpetid vil kunne la være å stresse helt pga hvordan man handler ham. Har han det i kroppen, så er det der! Det blir som å si at man skal omvende en homofil person, like TEIT!

Ops, der falt jeg litt av i diskusjonen gitt;-)

Uff :rolleyes:

Det er nok NOE i det. Leste om eksperimenter (dette var under studiet, da, ikke personlig interesse ^_^ :rolleyes: ) at man kan senke testosteron produksjonen på hanner ved hjelp av miljøpåvirkning alene (henholdsvis aper og mennesker) ved å utsette dem for langvarig terror (hhv aper som ble banket av andre aper hver dag uten å kunne rømme og menn i konsentrasjonsleir). Overlevelse går før forplantning osv. Men det skal mao. en del til. Syns det virker som en dårlig løsning ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :rolleyes:

Det er nok NOE i det. Leste om eksperimenter (dette var under studiet, da, ikke personlig interesse ^_^ :rolleyes: ) at man kan senke testosteron produksjonen på hanner ved hjelp av miljøpåvirkning alene (henholdsvis aper og mennesker) ved å utsette dem for langvarig terror (hhv aper som ble banket av andre aper hver dag uten å kunne rømme og menn i konsentrasjonsleir). Overlevelse går før forplantning osv. Men det skal mao. en del til. Syns det virker som en dårlig løsning ;):D

:D:D Ja, noe er det selvfølgelig i det. Men ikke pokker om jeg ville utsette krapylet mitt for terror for å se om det funket på ham! ;)

Men jeg har lagt litt "bånd" på ham. For eksempel, nå er han ikke velkommen i sofaen (noe som er forferdelig for ham... dog er det ingen "sofa" igjen da.. men han får ikke ligge oppe på restene av den ;) ). Og dette har gjort ham mer rolig. Og det samme er det med å helt tydelig sette grenser for ham, altså "ta" ham når han gjør noe galt. I mitt tilfelle vil det si at jeg tar ham i halsbåndet og fører ham VEKK (men må ha halsbånd på for at det skal funke, ellers blir han krakilsk happy over kontakten oss imellom).

Men jeg tror nok at mesteparten av disse "triksene" mine bare funker på det av adferden hans som er forbeholdt tenåringsnykkene hans og ikke det som blir fremprovosert av hormonene når det dufter så deilig av tispe i nabolaget!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING :-)

Hehe, jeg tror noen har fått sansen for det her i huset jeg. Nå har jeg faktisk "savnet" Sofus to ganger idag. Og begge gangene fant jeg ham inne i hjørnet og bak bokskapet mitt! Så fort jeg så ham, så har jeg latt ham være i fred. Men han er veldig busy må jeg si.........

Men jeg tror jeg burde snakket litt mer med veterinæren jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må si jeg er glad jeg har tispe :thumbs::lol: Dakar Sofus

Hehe, du var den første som tok "utfordringen" med tispe innlegget ;-) Men skal love deg, akkurat nå misunner jeg tispe eiere litt også da.

Men det kan neppe være noe greit for ham. Igår kveld klarte han rett og slett ikke å få snuten nok opp av bakken til å tenke over hva han selv har behov for-nemlig å bæsje! Så dermed var det en stakkars frustrert gutt som gikk til sengs uten å få gjort det. Og da tok jeg ham til og med ut to ganger.... Men ett sted må jeg trekke grensen. Jeg kan ikke ta ham med på tur til han får gjort sine nødvendige ting, iaf ikke når det uansett ikke hjelper. Han klarer rett og slett ikke å stoppe fokuset på luktene.

Dakkars lille vennen min.

Han var virkelig en smule utålmodig for å komme seg ut på morgenturen idag morges for å si det slik ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ;) Jeg var aktiv med hest i over 12 år og jeg er ikke for kasterering...I hvertfall ikke på en så ung hund.Mitt tips er å rett og slett å ikke la han få lov til å gå å snuse hele tiden.Loke får bare snuse et par sekunder av gangen og begynner han å sikle er det rett videre.Det fungerte utmerket på Pan (han kunne jeg kalle inn fra løpetisper)så jeg regner med det fungerer ypperlig på Lokeliten og.Man ser jo gjerne ikke resultatet før hunden er rundt 2 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...