Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan fortelle hva disse ord betyr


Heidi

Recommended Posts

Jeg har skrevet ordene inn, så det nemmeste er vel bare og kopiere det jeg har skrevet og skrive svaret ved siden av :D Alle sidde ord står nemlig på Rockys stamtavle under hans familie men jeg vet ikke hva de betyr :oops:

SCHHI :

SCHHII :

SCHHIII :

SCHHIII IPO3 :

SCHH3 :

KORAD :

INT N UCH :

(h-test:fri) :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet ordene inn, så det nemmeste er vel bare og kopiere det jeg har skrevet og skrive svaret ved siden av :D Alle sidde ord står nemlig på Rockys stamtavle under hans familie men jeg vet ikke hva de betyr :oops:

SCHHI : det er vell no schäferhund bruks-prøve greier!???

SCHHII :

SCHHIII :

SCHHIII IPO3 : ipo er brukshund prøve ting. Noen andre får folkare bedre :D

SCHH3 :

KORAD :

INT N UCH : internasjonal norsk champion (tror jeg)

(h-test:fri) :

Var kanskje ikke så mye til hjelp men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du lurer på desse betegnelsene så er det greiest at du går inn på NKK sine sider og leser, for der står alt og det er mye å skrive...

Men eg skal prøve å forklare enkelt..

SCHH 1 -2 3 er brukshundarbeid, (gjelder IKKE kun schäfer)

SCHHIII IPO 3 er bruks og forsvar.

KORAD har jeg aldri hørt om..

INT N UCH er internasjonal norsk utstillingschampion.

Håper du forstår litt mer... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KORAD er en svensk mentaltest! MEGET bra - hunder som har denne tittelen, er ikke bare gode utseendemessig...-de er super oppi huet og.

I mange land er mentaltester slikl som KORAD (svensk), ZTP ( tysk) FA (norsk -ikke så god i forhold til de andre), påkrevd for å bruke hundene i avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært inne på nkk sine sider men finner ikke noe om dette.. Hehe. Er det meg som er blind eller?

Gå inn på NKK sine sider, i menyen på venstre side står der Regler og retningslinjer. Klikk der og og så kommer bla jakt og bruks. Der står det du trenger å vite... Lykke til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...