Gå til innhold
Hundesonen.no

Eg blir såååå sur....


Kine Helen

Recommended Posts

satt her og leste på dyrenett nettopp.. der går jo diskusjonen heftig om chihuahua om dagen som de som er der inne kanskje har fått med seg... om klær og ten åringsjenter som bare skal ha dem fordi det er mote.. barfy

greit nok tenkte jeg og gadd ikke å blande meg i det.. men i dag fortsatte debatten om klær.. og PYSJ.. Nattdrakt.. det var jo så immari teit osv osv osv( http://dyrenett.no/no/s/forum/topic.asp?TO...243&whichpage=2 )

ja de ble provosert osv osv osv.. :evil:

men.. jeg husker nemlig ett annet innlegg der noen hadde pysj til hunden sin... og ivertfall en av dem samme som bli "provosert" av pysj til chihuahua syntes denne hunden var ett nydelig lite bøllefrø.. rrrr. ikke noe stygt mot den hunden, dens eiere eller pysjen som var kjempe søt.. men JEG blir litt provosert da alt er så mye verre med chihuahua..

phuuu.. måtte bare få ut litt frustrasjon... blir spennede og se kas reaksjoner eg får på innlegget mitt her og på dyrenett.,, håper det er noen som har samme mening som meg .. at jeg ikke her helt ute.... Flaming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI om jeg er enig,støtter deg for FULLT Kine !!! =D>

Jeg gikk inn å la et svar selv... Det verste er faktisk at vi jenter som nå kjøper chihuahua blir ekstremte "dømte" pga "Paris Hilton" og hennes velkjente "Tinkerbell".

Jeg har hatt lyst på Chihuahua lenge før "Showet" hennes kom på lufta. Jeg må innrømme at jeg er mektig lei spm. som : "Skal du ha Chiahuhua for å se ut som Paris?"

Jesus...hadde det vært saken måtte jeg gjort langt andre ting enn å skaffe meg chihuahua ?!

Saken er den at folk lett dømmer eiere av chihuahua, og det er så urettferdig ettersom vi aldri dømmer andre eiere av andre raser - ARRGGH irriterende ! Jeg har tom. fått høre: "Michelle...Du er klar over at en chihuahua er et dyr, og ikke noe du skal ha i veska di for å se pen ut!"

DA ble jeg sint da...jeg svarte faktisk: "HVA? Må den ha mat også???" Da fikk personen litt hakeslepp...,men ÆRLIG talt! Folk må tenke seg om før de sier sånne ting.. :evil:

Jeg passet en gammel chihuahua tispe for en eldre dame jeg kjenner for 3 år siden, DET var det som gjorde at jeg bestemte meg for rasen...IKKE Miss.Paris Hilton !

Jeg sier ikke mer enn det,

Takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har set at der går en diskussion der inne, men er der ikke ALTID useriøse diskusjoner der?? :)

Men for og komme litt ind på det med Chihuahua <-(er det stavet rigtig)

da har jeg forskjellige meninger. Noen som har denne rasen fordi de går op i selve rasen.

MEN der er også mange som har disse hunder for og bruke dem som små dukker, og klart at mange ser denne rase som en motedille, for det er jo i Hollywood man ser alle de blondiner som går med hunden i tasken, og hunden er pyntet til det mindste :wink:

Og jeg tror en del yngre piker kanskje ser det som et forbilde og vil være sånn også...

Men de glemmer at dette faktisk er en hund og ikke et leketøy. De kunne lige så godt kjøbt en tøjhund og pynte :D

Men så over til dem som tar denne rase alvorlig. Tror ikke du Kine pynter din hund og med alt mulig, ikke hva jeg har sett i hvertfall :wink:

Og jeg syns ikke det er galt at gi hunden et dekken eller en lille genser på, hvis den fryser når den er ute i kulden. Men mere behøver man ikke. Man behøver ikke overdrive!!

Og så er der mange som undervurderer denne rase. Folk tror ikke den kan gå et stykke selv, men at de skal bæres rundt på hele tiden. Dette er ikke bra for hunden, for den får jo ikke bygget op sine muskler, og vil da ikke kunne noe som helst til sidst.

Selv ville jeg ikke ha en så liten hund. Jeg vil gjerne have en hund som kan løpe fortere end meg og gi mig lidt utfordring. En jeg kan sykle med og leke en masse ball kastning med :x

Men syns Chihuahua er en charmerende liten hund da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var riktig stavet heidi:)

nei jeg pynter ikke speedy bare for å pynte ham:) har ett lite dekken og skal lage en genser som dekker magen litt.. han har nesten ikke hår på den .. enda..

men jeg har laget en nisselue til speedy og tatt noen bilder for å lage julekort:) ser ikke noe gale i å pynte dem litt av og til.. som til eks julekort og bilder til familien.. de går jo ikke med dem hele dagen liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig, så enig med dere! Selv om en chihuahua er liten så er den fremdeles en hund, et levende lite vesen! Tror det er alt for mange som ser på den som et leketøy og behandler den deretter... Er nok mange "oppdrettere" som ser sitt snitt til å sko seg godt på at den har blitt en motehund, så etterspørselen øker og kvaliteten på utvalget minsker. Trist utvikling syns jeg :)

Flott at det fremdeles finnes noen ansvarsbevisste mennesker som vet hvordan de skal behandle hunden sin, stå på! =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med dere!!!

Vi har selv en stor hund med lite pels. Ingen underpels. Noen plasser ser en faktisk huden, bl.a. under magen, "under armene", og på ørene. Om vinteren bruker vi dekken på han.

Pynting til julekort syns jeg er bare er morro :)

Synes Heidi hadde et bra poeng her:

Og så er der mange som undervurderer denne rase. Folk tror ikke den kan gå et stykke selv, men at de skal bæres rundt på hele tiden. Dette er ikke bra for hunden, for den får jo ikke bygget op sine muskler, og vil da ikke kunne noe som helst til sidst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...