Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan leker barn og valp best sammen


Grønn
 Share

Recommended Posts

Vi skal snart kjøpe valp. Barna i famlien er i barneskolealder.

Er det noen som har tips til hvordan barna best kan leke med hunden? Jeg har forstått at å kaste pinne ikke er det lureste å gjøre med en liten valp. Jeg ser for meg at de kan leke "gjemsel" i skogen, øve på triks, gå tur når jeg er med dem, øve på å gå i bånd i hagen.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan la de lage "pølsetre" (feste pølsebiter eller noe annet på grener i en busk/lite tre), gjemme ball/leke i og la den finne den, klatre over/under ting, balansere på trestammer/stubber eller hva som helst, lære navn på lekene sine, la barna gjemme en godbit under en kopp sammen med noen tomme, lage enkle aktivitetsleker som f.eks. godbiter inni en dorull som er klemt sammen i endene, la de være med å lage sansehage ute (legg ut masse forskjellig rare ting man f.eks. finner i garasjen eller i boden, f.eks. et dekk, en paraply, leker fra barna var små et teppe fra naboens katt, alt som kan stimulere sansene og nysgjerrigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...