Gå til innhold
Hundesonen.no

Magetrøbbel - årsaker?


Opie
 Share

Recommended Posts

Hei! :)

Jeg har en BC valp som fikk oppkast + diare natt til onsdag (eller var det torsdag..?)
Bedret seg noe dagen etter, etter Zoolac og kylling&ris til måltidene. Avføringen var OK (men så jo at det var Zoolac "i bildet).
Men så ble det plutselig sprutbajs igjen i dag. 

Det interessante/merkelige, er at fire andre hunder i nabolaget også har hatt dårlig mage denne uken!
Vi bor alle ved en park, med en bekk og en liten andedam med sandstrand - hvor mennesker frarådes å bade pga. forurensing i vannet.

Noen mener det (magetrøbbel hos hundene) kan være grunnet parasitter i sanden (etter måke- og andebæsj).
Jeg tror det kommer av at de nettopp har klipt gress i parken ?  Ettersom Opie, min hund, ble dårlig i magen sist det var klippet gress, og han ELSKER å spise disse gressklippergress-tustene... nå terpes det på "NEI" eller evt. "SLIPP" og så få kylling som godbit hvis han hører.

Hva er deres erfaringer med dårlig mage, når det ikke er forbytte eller kan relateres til stress (siden dette gjelder flere hunder i samme park!) ?  Vil gjerne høre deres erfaringer og tanker/teorier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det noe hundene er i kontakt med/inntar, kan være så mangt det, men ville ikke latt hunden spise gress etter gressklipper, ei heller drikke/bade i forurenset vann eller oppholde seg i områder med mye skit fra fugl.

Eller det kan være noe smittsomt, akkurat som hos mennesker kan hunder også smitte hverandre med magevirus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...