Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Mardina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kom hjem fra jobb idag. Men fikk ikke være hjemme lenge før det var rett ut igjen. Pelsklumpen fant en pakke oreo som han jafset i seg. Pakken lå (trodde jeg) utfor rekkevidde og den har ligget der i

Vi har hatt noen skikkelig gode dager i det siste, både i form av trening, hverdagslydighet og på tur. Det er så deilig å se at selvom Atlas er skikkelig hormontroll for tiden (10 mndr gammel) så glim

Husjakt er noe dritt. Var på visningen med ekssamboeren min for rundt en måned siden. Drømmehuset mitt. Men han så bare utgifter. Er en grunn til hvorfor det er eks?

Posted Images

13 timer siden, Wilhelmina skrev:

Vi hadde et lignende tilbakefall i alenetreningen. Det jeg gjorde var å gå litt tilbake på tida (halverte vel sånn ca.), sånn at hun aldri rakk å bli urolig. Så bygget vi oss gradvis oppover igjen :) 

Tror han hadde en meget dårlig dag når jeg skrev det, idag gikk det bedre heldigvis! Litt opp og ned om dagene med alt, ungund er gøy? Økte turlengden og hadde en liten lydighetsøkt i hagen før jeg dro, da ble det stillhet i 4/4 timer alene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Nordlyset said:

Dere som har to eller flere hunder; da dere begynte hjemme-alene trening på nr to når begge hundene var hjemme, fikk de gå sammen ifra begynnelsen av? Skilte dere dem av med grinder, eller var de i forskjellige rom?

Mine har gått sammen fra begynnelsen av. Alle mine voksne og unghunder har oppført seg pent med valpene, så jeg så ingen grunn til å skille dem. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Nordlyset said:

Dere som har to eller flere hunder; da dere begynte hjemme-alene trening på nr to når begge hundene var hjemme, fikk de gå sammen ifra begynnelsen av? Skilte dere dem av med grinder, eller var de i forskjellige rom?

To forskjellige rom med grind i døren på mine. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Nordlyset said:

Dere som har to eller flere hunder; da dere begynte hjemme-alene trening på nr to når begge hundene var hjemme, fikk de gå sammen ifra begynnelsen av? Skilte dere dem av med grinder, eller var de i forskjellige rom?

Gutta her får aldri være sammen når de er alene, selv ikke nå som voksne. De er gode venner, men jeg har hørt og sett altfor mange skrekkhistorier om folk som har kommet hjem til skadet hund(er) og blod overalt, så vi tar ingen sjanser. Yngstemann har en veldig lang gang med teppe og seng med grind i enden så de ser hverandre, og den mest fornuftige hunden har mesteparten av resten av etasjen. Og så får de alltid noe godt å spise på når vi går ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nordlyset skrev:

Dere som har to eller flere hunder; da dere begynte hjemme-alene trening på nr to når begge hundene var hjemme, fikk de gå sammen ifra begynnelsen av? Skilte dere dem av med grinder, eller var de i forskjellige rom?

Mine har gått sammen helt fra begynnelsen av. Prøvde å skille av med grinder når han var helt mini, men det ble helt mayhem hos valpen selvom han var en plass han var vandt til. Eldste holder seg som regel i sofaen, og unghunden på gulvet eller i sengen sin.

Endret av Miloficent
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/8/2020 at 11:51 AM, Wilhelmina said:

Vi hadde et lignende tilbakefall i alenetreningen. Det jeg gjorde var å gå litt tilbake på tida (halverte vel sånn ca.), sånn at hun aldri rakk å bli urolig. Så bygget vi oss gradvis oppover igjen :) 

-------------------------

Om et par uker er planen å kjøre til Nordkapp, og ta turen til Knivskjellodden (så lenge ikke koronaen tar helt av, bank i bordet). Men plutselig ble jeg i tvil om det er forsvarlig å ta  med hunden utover... Vi har vært der før, men det er 8 år siden, og i mitt hode er dette en enkel tur i lett terreng, om en noe lang. Men ettersom jeg ikke husker så mye fra turen sitter jeg og leser fortellinger på tripadvisor for å forberede meg litt, og får jo nesten hakeslepp... Der beskrives som en meget krevende tur på 7-8 timer i tøft terreng, her skal man virkelig være i god form liksom :huh: Jeg brukte i hvert fall ikke så lang tid, og kan ikke huske det var noe problem for frøkna heller, men hun var jo bare 1 år da. Er det noen som har vært der relativt nylig som kan si litt om opplevelsen? Regner med mange av de som skriver på tripadvisor er utrente utlendinger som ikke helt visste hva de gikk til...? :fear:

Bilde fra turen i 2012. Såvidt jeg husker var det en fantastisk fin tur, om enn "litt" vind...

290280_10151182923506005_1717062373_o.thumb.jpg.df454e40919d3a3c72d8c889e95abe35.jpg

Gikk der for endel år siden (før du gikk der forsåvidt ? ) og husker det heller ikke som noen lang tur. Jeg var vel 15 tror jeg, og var ingen turglad tenåring, men husker det som en lett og fin tur som jeg gjerne kunne gått igjen! Så det burde gå fint tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Salka said:

Gikk der for endel år siden (før du gikk der forsåvidt ? ) og husker det heller ikke som noen lang tur. Jeg var vel 15 tror jeg, og var ingen turglad tenåring, men husker det som en lett og fin tur som jeg gjerne kunne gått igjen! Så det burde gå fint tenker jeg?

Ja, andre jeg har snakket med sier det samme, så da blir det nok tur :jump: Begynte nesten å lure på om jeg hadde fortrengt at det egentlig er en tung og fæl tur :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite idag at jeg har kommet inn på dyrepleierstudiet i Bodø - og skolen starter allerede mandag? Jeg er veldig usikker. Var egentlig litt gira på samme studie-ish i Danmark, men blir ikke helt klok av kravene deres. Hvis jeg skal flytte til Bodø, må jeg nesten flytte imorgen? Tar «noen» timer å kjøre opp dit fra Stavanger... 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Miloficent said:

Fikk vite idag at jeg har kommet inn på dyrepleierstudiet i Bodø - og skolen starter allerede mandag? Jeg er veldig usikker. Var egentlig litt gira på samme studie-ish i Danmark, men blir ikke helt klok av kravene deres. Hvis jeg skal flytte til Bodø, må jeg nesten flytte imorgen? Tar «noen» timer å kjøre opp dit fra Stavanger... 

Er født og oppvokst i Bodø, og tilbringer noen måneder der hvert år. Bodø er en fin by å bo i. Til og med sentrum, som ble kåret til Norges styggeste i «gamle» dager har blitt ganske så bra. Masse flotte turområder for mennesker med eller uten hund på alle kanter av byen. Og etter hva jeg hører er studentmiljøet godt. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tillien skrev:

Er født og oppvokst i Bodø, og tilbringer noen måneder der hvert år. Bodø er en fin by å bo i. Til og med sentrum, som ble kåret til Norges styggeste i «gamle» dager har blitt ganske så bra. Masse flotte turområder for mennesker med eller uten hund på alle kanter av byen. Og etter hva jeg hører er studentmiljøet godt. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

Tusen takk! Jeg bestemte meg for å søke på ny neste år slik jeg kan være litt mer forberedt økonomisk (greit å ha en buffer når en har bil + to hunder) og mentalt - kom veldig brått på da jeg har stått på venteliste en stund? Eneste som jeg eventuelt tenker en del på er mørket, kulden og mengden med snø? Vi har vel kanskje 1-2 dager med et par cm med snø her nede

Endret av Miloficent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Miloficent said:

Tusen takk! Jeg bestemte meg for å søke på ny neste år slik jeg kan være litt mer forberedt økonomisk (greit å ha en buffer når en har bil + to hunder) og mentalt - kom veldig brått på da jeg har stått på venteliste en stund? Eneste som jeg eventuelt tenker en del på er mørket, kulden og mengden med snø? Vi har vel kanskje 1-2 dager med et par cm med snø her nede

Tror ikke Bodø har så mye snø? Tromsø derimot er det bare å styre unna hvis du ikke liker å måke snø fire timer daglig fra januar til april :teehe:

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Tror ikke Bodø har så mye snø? Tromsø derimot er det bare å styre unna hvis du ikke liker å måke snø fire timer daglig fra januar til april :teehe:

Åå, jeg trodde Bodø også fikk en del snø om vinteren? Skal også sies at det lengste nord jeg har vært, er Sogndal...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Miloficent said:

Tusen takk! Jeg bestemte meg for å søke på ny neste år slik jeg kan være litt mer forberedt økonomisk (greit å ha en buffer når en har bil + to hunder) og mentalt - kom veldig brått på da jeg har stått på venteliste en stund? Eneste som jeg eventuelt tenker en del på er mørket, kulden og mengden med snø? Vi har vel kanskje 1-2 dager med et par cm med snø her nede

Ikke mye snø i Bodø, og ikke blir den liggende lenge av gangen. Man kan dog reise "innover i landet" for å finne snø om man vil det. 
 

Det er veldig mange fine områder å gå tur i nærheten av sentrum, og flott natur - både skog, sjø og fjell. (har vokst opp i området :)

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Miloficent said:

Tusen takk! Jeg bestemte meg for å søke på ny neste år slik jeg kan være litt mer forberedt økonomisk (greit å ha en buffer når en har bil + to hunder) og mentalt - kom veldig brått på da jeg har stått på venteliste en stund? Eneste som jeg eventuelt tenker en del på er mørket, kulden og mengden med snø? Vi har vel kanskje 1-2 dager med et par cm med snø her nede

Bodø har ikke mye snø normalt sett, og det er ofte muligheter for barmarkstrening hele året i en del områder. Og ønsker man snø så skal man ikke langt inn i landet eller opp i høyden før man får det. Langt mellom skikkelige kuldeperioder også - og det er titt og ofte perioder med plussgrader gjennom vinteren. Mørket er en annen historie, men vesentlig kortere mørketid enn i Tromsø.

Endret av tillien
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder å holde seg hardt i skinnet når en har en skikkelig dårlig økt med begge hundene? Lyset var på, men ingen hjemme. Øvelser glemt og plutselig ble naboen kul. For å ikke snakke om å snuse i gresset og stjele leker fra baklommen på vesten. Jaja, vi avsluttet og prøver på ny imorgen. Nå skal vi på telttur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår har enda ikke kommet hjem. Vært borte i 3 uker nå. Er så rart, og jeg kjenner jeg blir så usikker på hvordan jeg skal tenke. Har vi en katt eller to katter nå? Hvor stor er sjansen for at han plutselig dukker opp? Begynner å miste troa. Men det er så vanskelig når man ikke vet ? Håper hver morgen og hver dag når jeg kommer hjem at han skal være der.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, laikamor skrev:

Katten vår har enda ikke kommet hjem. Vært borte i 3 uker nå. Er så rart, og jeg kjenner jeg blir så usikker på hvordan jeg skal tenke. Har vi en katt eller to katter nå? Hvor stor er sjansen for at han plutselig dukker opp? Begynner å miste troa. Men det er så vanskelig når man ikke vet ? Håper hver morgen og hver dag når jeg kommer hjem at han skal være der.. 

Ei venninne av meg og familien hadde heilt gitt opp, etter 4 veker. Kastrert ung hankatt som berre brått ikkje kom heim ein kveld. 
Men så kom han heim! ? Så ikkje mist håpet heilt, i alle fall - det er robuste dyr ❤️?


I dag har Linus-guten svømt! Du og du, kor kjekt det var når han berre våga å legge på svøm! ?? 
Me bur 2-3 min. spasertur frå ei fin strand, og eg EEEELSKAR å bade, så dette har vore eit sterkt ønske - og derfor vart eg så inderleg gira då det løsna (me har vore nede og vassa nesten kvar dag heile sommaren ?) ???‍♂️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, laikamor said:

Katten vår har enda ikke kommet hjem. Vært borte i 3 uker nå. Er så rart, og jeg kjenner jeg blir så usikker på hvordan jeg skal tenke. Har vi en katt eller to katter nå? Hvor stor er sjansen for at han plutselig dukker opp? Begynner å miste troa. Men det er så vanskelig når man ikke vet ? Håper hver morgen og hver dag når jeg kommer hjem at han skal være der.. 

Da jeg var liten hadde vi en katt som var borte i 3 måneder. Vi hadde selvsagt gitt opp, men en dag jeg skulle gå ut om morgenen så så jeg den velkjente svarte og hvite omrisset av Hårvat gjennom det ugjennomsiktige vinduet i ytterdøra. Tror aldri jeg har vært så glad hverken før eller siden. Han sprang rett til kjøleskapet som om alt var normalt, og så sov han i 2 uker etterpå - hadde et betent sår på skinka. Men det gikk bra til slutt. Krysser fingrene for katten deres!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 9nemor skrev:

Ei venninne av meg og familien hadde heilt gitt opp, etter 4 veker. Kastrert ung hankatt som berre brått ikkje kom heim ein kveld. 
Men så kom han heim! ? Så ikkje mist håpet heilt, i alle fall - det er robuste dyr ❤️?


I dag har Linus-guten svømt! Du og du, kor kjekt det var når han berre våga å legge på svøm! ?? 
Me bur 2-3 min. spasertur frå ei fin strand, og eg EEEELSKAR å bade, så dette har vore eit sterkt ønske - og derfor vart eg så inderleg gira då det løsna (me har vore nede og vassa nesten kvar dag heile sommaren ?) ???‍♂️

 

5 timer siden, tillien skrev:

Da jeg var liten hadde vi en katt som var borte i 3 måneder. Vi hadde selvsagt gitt opp, men en dag jeg skulle gå ut om morgenen så så jeg den velkjente svarte og hvite omrisset av Hårvat gjennom det ugjennomsiktige vinduet i ytterdøra. Tror aldri jeg har vært så glad hverken før eller siden. Han sprang rett til kjøleskapet som om alt var normalt, og så sov han i 2 uker etterpå - hadde et betent sår på skinka. Men det gikk bra til slutt. Krysser fingrene for katten deres!

Takk! Hører ofte slike historier, så det er vel derfor jeg enda har et lite håp. Foreldrene mine hadde for mange år siden en katt som var borte i 6måneder. Plutselig kom den hjem og virket som ingenting hadde hendt. Men så vil jeg jo være realistisk, vet jo at mange aldri kommer hjem igjen. Krysser fingrene for at han snart dukker opp igjen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, laikamor said:

 

Takk! Hører ofte slike historier, så det er vel derfor jeg enda har et lite håp. Foreldrene mine hadde for mange år siden en katt som var borte i 6måneder. Plutselig kom den hjem og virket som ingenting hadde hendt. Men så vil jeg jo være realistisk, vet jo at mange aldri kommer hjem igjen. Krysser fingrene for at han snart dukker opp igjen. 

Svigers har katt som kan være borte i ukesvis, før den plutselig viser seg igjen. Den er forsåvidt vant til å være ute hele året, så jeg tror jeg har sett den katten 2-3 ganger på 5 år ? 

Håper at katten din dukker opp igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mardina skrev:

Svigers har katt som kan være borte i ukesvis, før den plutselig viser seg igjen. Den er forsåvidt vant til å være ute hele året, så jeg tror jeg har sett den katten 2-3 ganger på 5 år ? 

Håper at katten din dukker opp igjen ?

Ja, vet jo at mange katter er sånn, så jeg håper litt enda. Han er vanligvis borte 2-4 dager om gangen, men aldri så lenge som nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/12/2020 at 1:19 PM, Miloficent said:

Tusen takk! Jeg bestemte meg for å søke på ny neste år slik jeg kan være litt mer forberedt økonomisk (greit å ha en buffer når en har bil + to hunder) og mentalt - kom veldig brått på da jeg har stått på venteliste en stund? Eneste som jeg eventuelt tenker en del på er mørket, kulden og mengden med snø? Vi har vel kanskje 1-2 dager med et par cm med snø her nede

Kjenner 2 stykker som planlegger å søke seg inn i bodø neste år også! Gjerne dere havner i samme årskull da! :D 

On 8/15/2020 at 10:36 PM, laikamor said:

Katten vår har enda ikke kommet hjem. Vært borte i 3 uker nå. Er så rart, og jeg kjenner jeg blir så usikker på hvordan jeg skal tenke. Har vi en katt eller to katter nå? Hvor stor er sjansen for at han plutselig dukker opp? Begynner å miste troa. Men det er så vanskelig når man ikke vet ? Håper hver morgen og hver dag når jeg kommer hjem at han skal være der.. 

Det kommer helt ann på. Hvis det er en ukastrert hannkatt så er det ikke uvanlig at de er bort lenge, spesielt på sommeren. Håper den dukker opp igjen. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...