Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv til Corgi?


Recommended Posts

Hei! Jeg har en fullvoksen corgi Pembroke hannhund født høsten 2018. Vi har veldig gjerne lyst til at han skal hjelpe å bære ute på tur, spesielt sine egne matskåler og slikt. 

Vi vet hvordan man venner en hund til kløv, men finnes det kløv som passer for corgi? De har veldig korte ben, og vi vil jo ikke at "posene" skal drasse langs bakken når han går, men vi vil jo ikke at posene skal være universalt små, heller. 

Noen som vet om en kløv som passer corgi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Piglet said:

Jeg har ikke svar på det du spør om, men jeg bare lurer på hvordan det er med kløv og hunder med lang rygg? Man bør vel være forsiktig med mye vekt da?

Hunder skal IKKE bære kløv med ryggen. Kløven skal ligge ganske langt frem, og bæres i stor grad av skuldrene. Men benlengden er nok et større problem. Kanskje noen av de mindre "bykløvene", evt. K9-sele med vesker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luma skrev:

Har du prøvd å høre med seleverkstedet? Mulig de kan sy en på mål som passer. 

Ja, det høres bra ut. Men har du noe peil på pris? Man må jo tenke på at den i så fall er håndsydd og det er vel ikke småpengene de krever for det...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, simira skrev:

Hunder skal IKKE bære kløv med ryggen. Kløven skal ligge ganske langt frem, og bæres i stor grad av skuldrene. Men benlengden er nok et større problem. Kanskje noen av de mindre "bykløvene", evt. K9-sele med vesker.

Takk, sant det, det vet jeg jo egentlig :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...