Gå til innhold
Hundesonen.no

«Seksuelle overgrep på hunder»


Stjerneskinn
 Share

Recommended Posts

Syke, syke mennesker. Og stakkars hunder ?

Jeg er alltid overrasket over at noen velger å levere fra seg hunden sin til totalt fremmede mennesker de har truffet på nettet. Jeg mener hvis det ringer på døra her en dag og det står en totalt fremmed en utenfor som gjerne vil passe hunden min noen uker i sommer, så får h*n selvfølgelig ikke det. Selv om vedkommende har hatt hund før en gang. Og ikke får vedkommende passe ungene mine heller! Og man kjenner dem ikke bedre fordi man traff dem på Facebook.

Folk er så naive; Det finnes tydeligvis syke jævler der ute ? Og her kan det se ut som disse personene (som har mye erfaring med hunder) har fått «fri tilgang» til hunder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Rufs said:

Syke, syke mennesker. Og stakkars hunder ?

Jeg er alltid overrasket over at noen velger å levere fra seg hunden sin til totalt fremmede mennesker de har truffet på nettet. Jeg mener hvis det ringer på døra her en dag og det står en totalt fremmed en utenfor som gjerne vil passe hunden min noen uker i sommer, så får h*n selvfølgelig ikke det. Selv om vedkommende har hatt hund før en gang. Og ikke får vedkommende passe ungene mine heller! Og man kjenner dem ikke bedre fordi man traff dem på Facebook.

Folk er så naive; Det finnes tydeligvis syke jævler der ute ? Og her kan det se ut som disse personene (som har mye erfaring med hunder) har fått «fri tilgang» til hunder.

 

Disse to er begge godt kjente personer i hundemiljøet, med et veldig godt rykte og de har blitt anbefalt i det vide og det brede. 

Min hund har vært der.... og det var ikke en "møter noen på nettet" situasjon for å si det sånn. Jeg har kjent de i flere år nå, og hadde aldri i min villeste fantasi trodd noe slikt. Vi er mange som har hatt hund der, og alle er nå rimelig målløse kan du si. 

Det er forøvrig nå 9 siktede i saken. Mennene er sluppet ut av varetekt. 

Det finnes ogaå en spleis for en av hundene. 

https://spleis.no/115663

 

  • Sad 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/11/2020 at 5:09 PM, Kaja skrev:

Disse to er begge godt kjente personer i hundemiljøet, med et veldig godt rykte og de har blitt anbefalt i det vide og det brede. 

Min hund har vært der... og det var ikke en "møter noen på nettet" situasjon for å si det sånn. Jeg har kjent de i flere år nå, og hadde aldri i min villeste fantasi trodd noe slikt. Vi er mange som har hatt hund der, og alle er nå rimelig målløse kan du si. 

Det er forøvrig nå 9 siktede i saken. Mennene er sluppet ut av varetekt. 

Det finnes ogaå en spleis for en av hundene. 

https://spleis.no/115663

 

Hvem er det?? Kan du sende på PM? Det er jo helt vanvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Nyeste oppdatering. https://www.tv2.no/nyheter/11695684/?fbclid=IwAR1Tq9DwYA-P-sQtSf_xKnew3y9RV6fzwNYh1gukNUyJQI2w0XSsPes3JEY

Reagerte på denne denne (skjermbilde fra der saken ble delt på FB), synes det er ufølsomt å skulle si at noe er verre enn det andre når det er snakk om torturering av hjelpeløse vesner begge deler. Vi får uansett hvertfall håpe at dette får store konsekvenser for de involverte. 

94A756F5-C7FC-4D8F-8F5B-52DB78626773.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Stjerneskinn said:

Reagerte på denne denne (skjermbilde fra der saken ble delt på FB), synes det er ufølsomt å skulle si at noe er verre enn det andre når det er snakk om torturering av hjelpeløse vesner begge deler. Vi får uansett hvertfall håpe at dette får store konsekvenser for de involverte. 

Jeg oppfattet det mer som et signal om at dette er en grusom sak, selv om det «bare» er snakk om dyr. Overgrep mot barn vil alltid være mest alvorlig i den forstand at strafferammen er mye høyere. Så kan man jo diskutere de latterlig lave straffene for dyremishandling, at dette i ytterste konsekvens kan føre til tre års fengsel er jo fullstendig uakseptabelt.


Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å ha en jobb der man må se på sånt, enten det gjelder barn eller dyr :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rufs said:

En skrekkelig sak.

En ting jeg reagerer på er "strafferammen er på maks 3 år" ?

Og strafferammen er bare teoretisk... Det har aldri vært noen som har fått maksstraffen. Man kan la nær 100 kyr sulte ihjel, drukne en hund eller kastrere en gris uten bedøvelse uten å få i nærheten av maxstraff. Så jeg tviler sterkt på at det skjer her ? Virker som de alltid sparer maxstraff til noe potensielt verre, og bruker tidligere lave straffer som grunn til å gi fremtidige lave straffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Thea said:

Og strafferammen er bare teoretisk... Det har aldri vært noen som har fått maksstraffen. Man kan la nær 100 kyr sulte ihjel, drukne en hund eller kastrere en gris uten bedøvelse uten å få i nærheten av maxstraff. Så jeg tviler sterkt på at det skjer her ? Virker som de alltid sparer maxstraff til noe potensielt verre, og bruker tidligere lave straffer som grunn til å gi fremtidige lave straffer.

Men kan det bli verre enn dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Wilhelmina said:

Men kan det bli verre enn dette?

Jeg er selvfølgelig enig i at denne saken er helt ufattelig grusom, men vi får se hva retten sier... ? Men her er en uttalelse fra Mattilsynet om straffenivå i dyremishandlingssaker: 

"Vi har problemer med å forestille oss situasjoner der dyr blir påført verre lidelser enn i saken der 92 storfe sultet ihjel over en periode på to måneder uten vann og mat. Bonden ble dømt til fengsel i ett år og åtte måneder". 

Så å la 92 dyr bruke 2 måneder på å sulte ihjel gir ikke maxstraff. I overgrepssaken døde ingen av hundene så vidt jeg vet, så jeg vet ikke hvordan de legger straffenivået da ?

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/strengere-straffer-for-dyrekriminalitet-mattilsynets-arbeid-med-dyrevelferd---arsrapport-2016?publisherId=10773547&releaseId=14593060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så ille at jeg har omtrent ikke klart å lese om det. Det bør være sterkt skjerpende at de også på det groveste har brutt tilliten til folk som har stolt på dem som hundepassere. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg hadde kunne funnet på å gjøre i ren affekt om jeg hadde avslørt dem.

Tung og ekkel materie å dukke ned i dette, men på hvilket nivå av faenskap dette ligger vet man neppe uten å ha sett dokumentasjonen selv. I utgangspunktet tenker jeg likevel at det sannsynligvis er fullt mulig å tenke seg noe enda verre. Grov tortur gjennom lemlesting, brenning, sulting, fysisk vold over tid feks. I den grad disse har hatt slike elementer med i det svineriet de har holdt på med, så må jo det tas med i beregningen. Hvis ikke skjønner jeg om det ikke blir helt maksstraff. Men siden jeg ikke er jurist så vet jeg ikke helt hvordan det fungerer her, om det er nok å oppfylle et slags «minstekrav» til maksstraff slik at det kan gis selv om man strengt tatt kunne sett for seg noe enda verre. Kan jo håpe det. Hovedproblemet her er uansett først og fremst maksstraffen som gjør at det blir latterlig lav straff uansett.

Jeg har egentlig ikke store problemer med at «folk flest», som de som uttalte seg fra politiet, synes overgrep mot barn er enda verre å se på. Det ligger nok i menneskets natur, tross alt, å identifisere seg enda sterkere med egen art samt å ha et sterkt beskytterinstinkt for barn. Selv om en del av oss blir like opprørte når det kommer til dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke nødvendigvis sånn at kun det verst tenkelige får maksstraff? Philip Manshaus fikk jo strengere straff enn Breivik. Uansett burde vel fokuset være på å øke strafferammen for dyremishandling, er det noe denne saken virkelig synliggjør så er det vel at en maksstraff på tre år er alt for lite.

Endret av Wilhelmina
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...