Gå til innhold
Hundesonen.no

Online valpekurs (Siddis) - erfaringar?


9nemor
 Share

Recommended Posts

Heisan! 
11 veker gammal kvalp i hus - tjohei, her er det liv ;) Men veldig veldig kjekt altså! 
Vurderer online kvalpekurs, sidan det er laaaang reiseveg frå oss til næraste aktuelle ‘fysiske’ kurs - men eg trur det hadde vore fint for heile familien å gå gjennom kurs. 

Me er glade i boka ‘100 % hverdagslydighet fra valp til voksen’, og tenkte derfor det tilhøyrande kurset kan vere bra. Nokon som har prøvd eller veit om det er verd det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siddis er verdt det! Har gått tre kurs der, og planlegger to kurs til høsten. Instruktørene er alle kjempe flinke, og de har mange hjelpere per kurs (fysisk, vel og merke). Har ikke prøvd ut online. Men de hadde noen kurs i vår online som jeg tittet smått innom (to timers kurs). Og det funket bra. De gjør så godt de kan og gir gode tilbakemeldinger. Anbefaler dem videre på det sterkeste! 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! ? Me har veldig godt inntrykk av Siddis, så det kan fort bli det. MEN der er ikkje oppstart før 17. august - det er jo litt lenge til, sidan me har kvalp på snart 12 veker no... skulle gjerne kome i gang fortast mulig. 

Så nett no vurderer me å heller gå for Doglife sitt (https://online-hundetrening.no/p/valpekurs), for då kan me starte NUH ? No har jo heile familien ferie, og i tillegg er kvalpen ‘passe ung’... Så kan me evt hive oss på kurs frå Siddis etterkvart, kanskje? ?

Erfaringar med dei som står bak online-hundetrening/Doglife hundeskole? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, yoloomg said:

Hvorfor er de da ikke 100% positive? (som da ironisk nok var tidligere navnet deres)

Nå snakker jeg om Doglife, ikke Siddis, det var kanskje uklart av meg. Noen av instruktørene selv bruker korreksjon når det er ting som hunden kan. Ikke den der "kan sitt hjemme men ikke i parken", men elitehunder som ikke responderer på sittkommando på en treningsbane f.eks. Eller hunder i jakt.

Jeg er usikker på om de bruker noe som helst korreksjon på kursene, jeg kjenner de bare fra trening og konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

 

Nå snakker jeg om Doglife, ikke Siddis, det var kanskje uklart av meg. Noen av instruktørene selv bruker korreksjon når det er ting som hunden kan. Ikke den der "kan sitt hjemme men ikke i parken", men elitehunder som ikke responderer på sittkommando på en treningsbane f.eks. Eller hunder i jakt.

Jeg er usikker på om de bruker noe som helst korreksjon på kursene, jeg kjenner de bare fra trening og konkurranser.

Definitivt litt uklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...