Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg har en korthåret og en med halvlang rufse-pels. Regner med at alle hunder jeg kommer til å kjøpe heretter kommer til å være kortpelset! For selv om rufsedyret i følge rasestanderen har en lettstelt pels som gjør seg selv, så merkes det godt at han kom inn i huset. 
      Det tar lengre tid for han å tørke en hun kortpelsete. Så når de to har vært ute og blitt våt og skitten, så tørker kortpelsete på vei hjem og all dritten faller av. Rufsedyret tar alt med seg inn 😞 Han må skylles mye oftere enn den med kortpels, og må tørkes oftere/mere. Støvsugeren går mye oftere.
      Etter å ha hatt en glattpelset hund i hus, må jeg si at det er i utgangspunktet det jeg vil gå for ved seinere kjøp. Syns springeren har masse gode egenskaper, men det pelsstellet orker jeg bare ikke. Så jeg (tror) jeg aldri kommer til å kjøpe meg en springer noen gang 😔  
    • Hva er regndekken? Er det sånn som bare dekker ryggen? Eller som en dress som dekker beina og?   Og takk for svar, alle sammen!
    • Jeg vet ikke hva hundeblåser er, så jeg googla det. De første jeg fikk opp kosta mellom 2500 og 5000kr. Er de så dyre for å være gode nok?
    • For å spille litt djevelens advokat her, så tror jeg muligens du har en dårlig sak. Dyr er etter loven en «ting» og dere har inngått en avtale om kjøp/salg av denne «tingen», noe depositumet bekrefter. Da er du forpliktet til å følge opp. Jeg klarer ikke å se at det etter loven er rom for å angre seg - i alle fall ikke bare basert på en magefølelse av at noe ikke stemmer. Merk at jeg ikke støtter at det skal være slik - synes tvert i mot at det er horribelt at dyr behandles som «ting» i lovverket som omhandler kjøp/salg, men det er slik det er etter hva jeg kan finne ut. Personlig ville jeg betalt depositumet tilbake, funnet på en hvit løgn, og håpet at det forsvant med det. Noe det sannsynligvis gjør. I valget mellom å bryte en lov som ikke er godt tilpasset verden vi lever i og det å være engstelig for at valpen skal få et dårlig liv, så er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt.
    • Vi er så vanvittig heldige, som har så mye natur, fjell og vann her rett bak huset. ❤️  @Anooni har vært her på besøk, og hun, sprek som hun er har vært på oppdagelsesferd i naturen her, og hun fant mange flotte plasser! Og i går var vi ute å utforsket for oss selv 🤩 Vi var ute i 3 timer ish, med innlagte vannpauser og en pitstop ved en benk for at hundene skulle få knaske litt tørrfisk 💪  
  • Nylig opprettede emner