Gå til innhold
Hundesonen.no

katt som aldri har hatt hund


Ivrig
 Share

Recommended Posts

Valpen kommer i august, og fra før av har vi en litt småsur rar sibirkattgutt på 6 år. Han har aldri hatt hund før, og har ikke vært sånn kjempetrivelig mot de få hundene han har møtt.

Han har et klorestativ hvor han elsker å sove oppe på toppen, og vi skal kjøpe en kattedør med chip, så han kan stikke fra leiligheten vår, ut i gangen med fri tilgang til loftet og kjelleren. Vi har et soverom på loftet og ei kjellerstue hvor han trives med å være. Vi setter opp 2 kattekasser i de etasjene, og mat/vann vil være på loftet. 

Jeg har tenkt på ting som at vi holder valpene i armene den første gangen de møtes, så valpen ikke kan løpe fram og logre osv. Så får de snust osv. Så får vi prøve å holde katta utenfor leiligheten om natta, så de aldri er alene sammen om natta. 

 

Flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Selv så introduserte jeg dem bare rett og slett. Og lot ikke katten få rømningsmulighet (ut) før jeg følte at katten tenkte det var greit med hund. (tok ett par dager) 

Var dog meget streng ovenfor hunden når det gjaldt kattegrenser. Og kattene har hele tiden mulighet til å ligge utenfor hundens rekkevidde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...