Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur eller gitter? [Berner Sennen]


Recommended Posts

Heihei! 

Jeg sitter utålmodig og venter sårt på en valp som kommer i midten av juli.. Jeg har fått ordnet bur som Vincent kan bruke mens han er valp, men spørsmålet er jo når han blir stor ? 

Jeg har en Ssanyong Rexton SUV som hverdagsbil, men ettersom hunden blir gigantisk så lurer jeg da på om det er best å kjøpe bur eller bare et gitter? Jeg har lest at hunden skal både kunne ligge og sitte oppreist under transport, men da vil det kanskje være best med gitter? Er det noen med erfaringer som kan komme med tips og råd? 

 

Førstegangseier på en så stor hund, så har egentlig lite peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gitter som går ut mot bakdøren også - nettopp for å hindre det. Artfex har ihvertfall det, tror Variocage har det også.

Bur er selvfølgelig tryggere, men med en så stor hund kan nok gitter være et bra alternativ. Eller som oss, kjøpe ny bil med større bagasjerom... (dyr hund!).

Endret av simira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, naboen min var i helt samme posisjon som deg. Og jeg diskuterte en del "taktikker" med han angående det å skaffe seg noe som kan være komfortabelt under transport.

Han gikk for en løsning hvor han først kjøpte bur, men "oppgraderte" til gitter litt senere. Det kan være en dyr løsning, men enda dyrere er vel det simira nevnte...å skaffe seg en helt ny bil. :P

PS! Selv hadde jeg hund som nektet å bli med inn i bilen. Og det er veldig lett å tro at det er hundeburet/gitteret som gjør det. Men det er mange hunder som bare er direkte redd for å kjøre bil. Her er en semi-god sjekkliste over ting man kan sjekke for å se om man kan gjøre hunden mer komfortabel. Ellers har jeg lest rundt på en del engelske nettsider, blant annet rover.com som har veldig mange nyttige artikler om hunder i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...