Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme alene


Vibesand
 Share

Recommended Posts

Hei! :)
Har en 9 mnd gammel hund som har vært vant å være hjemme alene i flere måneder, men så kom corona og jeg fikk hjemmekontor. Han har da ikke vært alene hjemme på 7 uker. Nå jeg skal starte på jobb igjen, og han klare ikke å være hjemme alene uten å bjeffe. 

Eller det vil si at han klarer å være alene en time hvis han har gått tur først og er sliten, men kan ikke dra ut spontant for da bjeffer han etter 10 sekund.

 

Noen som har samme erfaring og/eller noe gode tips å dele? Det skal sies at han er i gangen som han er vant med når han er alene, radioen er på som vanlig, han har tilgang til mat, vann, leke og godbit. Ingenting er forandret, foruten at han ikke klare seg alene hjemme lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du starte alenetreningen på nytt igjen. Ta ham med på jobb, eller få noen til å passe ham fram til du har ferie, og start treningen fra scratch. Mest sannsynlig vil det gå raskere enn første gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han vant til at du er rundt han hele tiden.

Jeg ville begynt hver dag denne uken med en god morgentur og deretter litt alenetrening slik at «om morgenen får du tur og så må du være alene en liten stund»-rutinen setter seg litt igjen. 
 

Endret av HeleneFS
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...