Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Mardina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

HVORFOR er det så mange som har de ulydige hundene sine løs på Grünerløkka? Trix har løpetid, vi jobber med avledning i utgangspunktet, og alt fra staffer til terriere overfaller henne mens hun sitter

Herregud, de valpene var fine ? Og nå har jeg fått tildelt ho som skal bli min. Fineste jente, og absolut en af de tøffeste og tryggeste. Dette bliver kjempebra. Skal hente ho i pinsen. Gleder meg mas

Dette er et mareritt, alt mest sannsynlig på grunn av at han har fått i seg mine hårstrå over tid som ikke har blitt fordøyd og samlet seg til en hårball i fordøyelsessystemet. 100% aktiv og seg

Posted Images

Ikke lett med en hund som feiler mye rart. Oppdaget kul i ene juret på Gira. Og en på brystkassa, utenom juret. Dyrlegen mente vi bare skulle se det an, og at jeg skulle komme innom om de forandret seg eller ble flere. Pga sine andre problemer ønsker jeg ikke en omfattende operasjon, så da er det vel uansett ikke så mye å gjøre. 

Nå har hun i tillegg begynt med noe vondt i øyet sitt igjen. Hun har hatt det tidligere, og da var det såkalt boxersår. Ser likt ut nå, så regner med det er det. Fikk beskjed av spesialist forrige gang at det må opereres om det skjer igjen. Hun har i tillegg en liten tumor på øyelokket som isåfall måtte fjernes i samme omgang. Har ikke snakket med veterinær om dette enda, skal ringe han på mandag. Foreløpig bruker vi øyedråper som vi har igjen fra forrige episode, og det lindrer veldig. 

Men, jeg synes det er så utrolig vanskelig å vite når nok er nok. Hun er jo happy, og plages ikke av kulene på brystet. Enda hvertfall. Øyet plager henne. Mindre nå når vi drypper, men det er vondt enda. Vet ikke hvor omfattende en slik operasjon evt er. 

Hun har jo hjerteproblemer i tillegg. Er mest derfor jeg ikke ønsker noe stor operasjon, for hun vil nok mest sannsynlig ikke tåle det. 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Trenger bare å lufte tankene. Jeg ønsker ikke at hun skal lide. Men hun virker jo glad og fornøyd nå. Men det er alle disse småtingene (eller, det er vel ikke småting heller). Allergi, hjerteproblemer, boxersår, jursvulst (regner med det er det), og nå snart innbilt svangerskap som påvirker henne veldig... 

  • Sad 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Poter said:

Her har vi fortsatt over en meter med snø og jeg er iiiikke værsyk i det hele tatt. Niks!

Du vet det sikkert, men det er sommer i Telegrafbukta ;) 

----

Den siste uka har vært nydelig. Været har vært helt magisk med sol fra skyfri himmel, og jeg og frøkna har startet dagen supertidlig med en god tur på barmark, helt i fred og ro før resten av byen våkner. Såpass tidlig er det enda frost i bakken også, så vi slipper å ta med oss vår-gjørma hjem :P 

Treningsmotivasjonen forsvant helt i koronaen, men i går hadde vi årets første utendørs Nosework-økt, og hun er så artig å jobbe med :wub: Får jo dårlig samvittighet for at vi ikke trener mer, hun elsker det jo virkelig. Har også et øøøørlite håp om at vi kaaanskje får med oss et Sverige-stevne til høsten, evig optimist som jeg er... Men da er det jammen mye som skal klaffe. SKK må åpne for større arrangement og tilreisende deltakere, og vi må få lov til å krysse svenskegrensa (aller helst via Finland) uten å havne i karantene :fear: Sikkert kjemperealistisk, men et lite håp må man jo ha i disse tider :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Du vet det sikkert, men det er sommer i Telegrafbukta ;) 

----

Den siste uka har vært nydelig. Været har vært helt magisk med sol fra skyfri himmel, og jeg og frøkna har startet dagen supertidlig med en god tur på barmark, helt i fred og ro før resten av byen våkner. Såpass tidlig er det enda frost i bakken også, så vi slipper å ta med oss vår-gjørma hjem :P 

Treningsmotivasjonen forsvant helt i koronaen, men i går hadde vi årets første utendørs Nosework-økt, og hun er så artig å jobbe med :wub: Får jo dårlig samvittighet for at vi ikke trener mer, hun elsker det jo virkelig. Har også et øøøørlite håp om at vi kaaanskje får med oss et Sverige-stevne til høsten, evig optimist som jeg er... Men da er det jammen mye som skal klaffe. SKK må åpne for større arrangement og tilreisende deltakere, og vi må få lov til å krysse svenskegrensa (aller helst via Finland) uten å havne i karantene :fear: Sikkert kjemperealistisk, men et lite håp må man jo ha i disse tider :P

Har sett det, men ikke blitt fristet med tanke på folkemengder, men skjønner jo at tidlig er greia! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Poter said:

Har sett det, men ikke blitt fristet med tanke på folkemengder, men skjønner jo at tidlig er greia! 

Ja, etter 9 er ingen vits i alle fall, for da er alt av skoler og barnehager der. Har prøvd å time det sånn at vi er ferdig å gå ca. 8, og da har det stort sett vært folketomt :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en grind/gjerde/et eller annet som er høyere enn barnegrind som man kan ha i døråpningen? Ene hunden hopper over den, så må eventuelt bygges litt i høyden og være solid. Evt andre løsninger for å ha de adskilt men likevel slik de kan se hverandre? Helst litt trygt og stabilt, da det er viktigst om natten for da følger vi jo ikke så godt med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MollyC skrev:

Jeg har en grind som er ca. 110. Kjøpt på nettet av en eller annen babyshop.

@Miloficent
______________

Vært første dag på jobb i sommerjobben. Har utrolig vondt i kroppen etter å ha stått og lukt i hele dag. Meeen, det er likevel herlig? Allerede fått litt farge på armene?

 

 

Endret av Mrs.Fisken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/4/2020 at 12:07 AM, Miloficent said:

Finnes det en grind/gjerde/et eller annet som er høyere enn barnegrind som man kan ha i døråpningen? Ene hunden hopper over den, så må eventuelt bygges litt i høyden og være solid. Evt andre løsninger for å ha de adskilt men likevel slik de kan se hverandre? Helst litt trygt og stabilt, da det er viktigst om natten for da følger vi jo ikke så godt med??

Bygg kompostgrinder dobbelt ved hjelp av strips? Det gjorde jeg da Skoj måtte holdes vekk fra diverse møbler og sånt da han var hjemme alene som valp/unghund. Festet de deretter i krok i veggen eller bandt de fast til tv-bord-bein osv så han ikke fikk veltet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg aller nådigst lov til å møte opp på universitetsbiblioteket i fem minutter for å hente noen bøker, så nå blir det intens jobbing med masteroppgaven fremover - hvis den nye naboen klarer å holde støynivået nede da... Nå har han pussa opp i seks uker, er det virkelig lov å holde på så lenge i et borettslag? Gjerne 10-12 timer om dagen, inkludert søndager og høytidsdager :sint_01:Og hvordan klarer man å pusse opp i seks uker i ei leilighet på 39 kvadrat, jeg tror jeg brukte fire dager da jeg flytta inn...

Ellers fant motorlampa ut at den skulle blinke rødt i dag, riktignok bare i et halvt sekund så det var forhåpentligvis noe forbigående. Men må si at akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke skal kjøre til Sverige neste helg, som var planen før koronaen kom :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Bygg kompostgrinder dobbelt ved hjelp av strips? Det gjorde jeg da Skoj måtte holdes vekk fra diverse møbler og sånt da han var hjemme alene som valp/unghund. Festet de deretter i krok i veggen eller bandt de fast til tv-bord-bein osv så han ikke fikk veltet dem.

Ja har vært inne på tanken - det er vel kanskje verdt et forsøk! Holder det ikke så får vi pønske ut noe nytt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

I dag fikk jeg aller nådigst lov til å møte opp på universitetsbiblioteket i fem minutter for å hente noen bøker, så nå blir det intens jobbing med masteroppgaven fremover - hvis den nye naboen klarer å holde støynivået nede da... Nå har han pussa opp i seks uker, er det virkelig lov å holde på så lenge i et borettslag? Gjerne 10-12 timer om dagen, inkludert søndager og høytidsdager :sint_01:Og hvordan klarer man å pusse opp i seks uker i ei leilighet på 39 kvadrat, jeg tror jeg brukte fire dager da jeg flytta inn...

Ellers fant motorlampa ut at den skulle blinke rødt i dag, riktignok bare i et halvt sekund så det var forhåpentligvis noe forbigående. Men må si at akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke skal kjøre til Sverige neste helg, som var planen før koronaen kom :fear:

Min vegg-i-vegg nabo holder også på sånn... Jeg er fremdeles på jobb hver dag og hører det bare når jeg er hjemme, men jeg synes synd på hunden som må høre på det hele tiden. De flyttet inn i januar eller februar, og i begynnelsen holdt han på fra morgen til elleve-halv tolv om natta. Det har heldigvis roet seg nå, men hva han holder på med det aner jeg ikke :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Quack said:

Min vegg-i-vegg nabo holder også på sånn... Jeg er fremdeles på jobb hver dag og hører det bare når jeg er hjemme, men jeg synes synd på hunden som må høre på det hele tiden. De flyttet inn i januar eller februar, og i begynnelsen holdt han på fra morgen til elleve-halv tolv om natta. Det har heldigvis roet seg nå, men hva han holder på med det aner jeg ikke :huh:

Herlighet :huh: Jeg tenker jo at ett sted må det vel gå en grense for hvor fint man skal ha det og hensyn til naboer... Kanskje særlig i disse tider når mange må jobbe fra hjemmekontor :icon_confused: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, simira said:

Det koster veldig lite å banke på og spørre pent om de kan begrense det høyøytte arbeidet litt, evt. til innenfor avtalte tider?

Jeg hadde jo håpet at noen andre skulle gjøre det, så jeg slipper å være hun sure kjerringa  :teehe:Tenker også at det er greit med et så godt forhold til naboene som mulig når man har hund i blokk, så ikke noen plutselig finner på å bli "allergisk" for å hevne seg hvis jeg klager :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være en klage, bare en høflig forespørsel? Det er faktisk bedre med god kommunikasjon, enn å gå og gremme seg uten å si noe. Det kan godt være de tenker at ingen har problemer med det siden de ikke har fått noen klager.

Endret av simira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et sameie/borettslag skal det vel også være regler/tidsrom det ikke skal være bråk etter. Tror vi har etter 22 og frem til 07. Å holde på med oppussing helt til midnatt er ikke innafor. Har du et styre der du bor du kan kontakte også kan de ta det opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges fikk junior jobbe (trene avstandskommanderinger) for frokosten. 

Like greit å bruke maten til trening, for hvis han i tillegg til mat må få godbiter, så ryker slankekuren...

Men så utrolig vanskelig det er å slanke bikkjer ? Han får jo ikke mye mat, han er veldig aktiv (har masse energi han får ut), og jeg er mer og mer gjerrig på godbiter.

Jeg tror jeg får barbere han, da ser han i hvert fall mye tynnere ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR er det så mange som har de ulydige hundene sine løs på Grünerløkka? Trix har løpetid, vi jobber med avledning i utgangspunktet, og alt fra staffer til terriere overfaller henne mens hun sitter pent i sitt og venter på ballen sin. Og ja, jeg roper i gooood tid "SKAL IKKE HILSE!" og "LØPETID!", men de har jo ikke innkalling på hunden - i alle fall ikke noe som måler seg med løpetispe. Duster. Blir så sinna.

Tråd om Trix kommer! Hun blir her! Og jeg har fått tilbake brukeren min ❤️

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ia skrev:

HVORFOR er det så mange som har de ulydige hundene sine løs på Grünerløkka? Trix har løpetid, vi jobber med avledning i utgangspunktet, og alt fra staffer til terriere overfaller henne mens hun sitter pent i sitt og venter på ballen sin. Og ja, jeg roper i gooood tid "SKAL IKKE HILSE!" og "LØPETID!", men de har jo ikke innkalling på hunden - i alle fall ikke noe som måler seg med løpetispe. Duster. Blir så sinna.

Tråd om Trix kommer! Hun blir her! Og jeg har fått tilbake brukeren min ❤️

ENORMT irriterende! Vi jobber med passering og forventninger til andre hunder konstant, men det kommer jo løse hunder bort flere ganger i uka...

Hurra! Gleder meg til å lese om Trix. Koselig å høre at det var en match og at hun blir hos deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, trill skrev:

ENORMT irriterende! Vi jobber med passering og forventninger til andre hunder konstant, men det kommer jo løse hunder bort flere ganger i uka...

Hurra! Gleder meg til å lese om Trix. Koselig å høre at det var en match og at hun blir hos deg. 

Åh! Føler det spolerer så innmari for de som faktisk jobber. Trix har slitt litt med andre hunder etter at hun kom hit - hun er jo fra landet og har levd i stor flokk, så å møte andre, alene og i bånd, er skummelt. Og at hun i tillegg hadde løpetid da hun kom (tror vi, hun har begynt å blø de siste dagene), gjorde det jo ikke noe bedre for henne, stakar. Så vi hilser ikke, og jobber maaasse med passering - og da blir 80% av møtene hun får med fremmede hunder disse drittbikkjene (sorry uttrykket) med sinna eller apatiske eiere hundre meter unna. Og en mor som også lar seg hause opp litt fordi TA HAN I BÅND JEG SA VI IKKE SKULLE HILSE DET ER BÅNDTVANG. Føles så unødvendig.

Så koselig! Sitter og skriver tråd nå - ville vente til prøvetiden var over. Vanskelig å formulere seg når man er så forelska! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...