Gå til innhold
Hundesonen.no

Magebelte


trill
 Share

Recommended Posts

Noen som har tips til magebelte til tur med stor og sterk hund som trekker/rykker mye? Han trekker en del jevnt fremover, men rykker også mye hit og dit. Noen tanker om fordeler/ulemper med strikk vs ikke? 

Har standard baggen med x2-strikk nå, men har måttet bytte strikken tre ganger de siste to årene, to ganger fordi den blir utslitt og én gang fordi den røk i sømmen. Etter det har damene på brukshunden vært så snille å sy ekstra søm som forsterkning når vi har kjøpt ny strikk for å bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her må jeg også bytte strikken hver 6-7 mnd?gordon setter på 22 kg?Mye rykk og kaster seg rundt osv. «Noen» har ikke lært inn gå fint nei! Derfor jeg går med magebelte og spesialsydd trekksele da. Kun prøvd baggen jeg da ser for meg det er bedre pga strikken og mere rykk om fast belte? Men,mange sier motsatt så,har egentlig ikke vært så dumt prøve et uten strikk. Er egentlig fornøyd med baggen untatt de strikkene da. Aldri rykket helt med,fliser seg opp på siden og blir veldig slappt. Mange er jo fornøyd med non-stop sine. MR sine skal ha veldig god kvalitet også som det meste av utstyret deres.

Endret av Gåsa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ser Non-stop har mye forskjellig uten strikk, tenker kanskje vi tester det ja. @yurij, er det lov å spørre hvilket av de under du har? Bruker du beinstoppene? Tok meg frihet til en skjermdump fra Non-stop sin side... 

image.png.77255e358757241d64289f923c293f3d.png

Sikkert lurt å teste med MR-koppel ja, og eventuelt også teste noe uten strikk hvis man vil. Kan jo hende han rykker litt mindre voldsomt uten strikk som gir etter såpass mye. 

Endret av trill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ingen av dem :D Dette : https://nettdyret.no/hund/hundeband/løpebelte-canicross-non-stop-prof-running-belt--hund_44-159.html?gclid=CjwKCAjwqJ_1BRBZEiwAv73uwHHt3ajusOT5dx3kVAjKqgzg-o4lI7Vx3YPk_amI5NvO_vXee14sZxoClKQQAvD_BwE    Nå er sikkert din hund tyngre enn mine men jeg løper med to og tre av gangen. Strikk utgår helt for min del. Jeg føler det forsterker rykk og du får den rekyllen som gir ryggen en ekstra trykk du ikke får uten strikk. Baggen er grusomt for der trekker de ut en halvmeter og slipper igjen 

Endret av yurij
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@yurij Det er litt den følelsen jeg har, at kanskje vi kan få jevnere trekk uten så mye demping. Han er ikke voldsomt tung, 38 kg ca, men han har dessverre fått selvbelønnet ved å rykke skikkelig til en del ganger - i form av å ryke en del utstyr og dermed få fri bane til det han rykker mot. Så han rykker nok litt med vilje også, for da hender det jo at det blir jackpot. Kvalitet er altså ganske vesentlig, og siden alt vi har fra Non-stop fra før har holdt så langt, så det er et merke jeg tør å stole på. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/27/2020 at 10:45 PM, trill skrev:

Noen som har tips til magebelte til tur med stor og sterk hund som trekker/rykker mye? Han trekker en del jevnt fremover, men rykker også mye hit og dit. Noen tanker om fordeler/ulemper med strikk vs ikke? 

Har standard baggen med x2-strikk nå, men har måttet bytte strikken tre ganger de siste to årene, to ganger fordi den blir utslitt og én gang fordi den røk i sømmen. Etter det har damene på brukshunden vært så snille å sy ekstra søm som forsterkning når vi har kjøpt ny strikk for å bytte. 

Jeg vil anbefale klatresele/belte, solid og mye billigere enn de man kjøper i hundeutstyrsbutikken.

Endret av Avani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har  Baggen og er fornøyd. Jeg liker feste fra belte til strikk. Jeg elsker kennels sitt, særlig låsemekanismen fra belte til strikk.

Jeg har fra nonstop helt greie, men jeg hater festeordningen fra  belte til strikk- helt elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/30/2020 at 12:16 PM, Avani skrev:

Jeg vil anbefale klatresele/belte, solid og mye billigere enn de man kjøper i hundeutstyrsbutikken.

Har drevet en del med klatring tidligere og aldri tenkt over noen seler som kan passe til å gå med hund med. Har du link til et eksempel så jeg kan se?

På 4/30/2020 at 1:35 PM, Debbie skrev:

Jeg har  Baggen og er fornøyd. Jeg liker feste fra belte til strikk. Jeg elsker kennels sitt, særlig låsemekanismen fra belte til strikk.

Jeg har fra nonstop helt greie, men jeg hater festeordningen fra  belte til strikk- helt elendig.

Jeg liker ikke løsningen på trekking belt fra nonstop, så om det blir noe derfra blir det nok enten løpebelte eller det nyeste. På begge festes strikk/line i karabinkrok, det syns jeg er helt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, vhp skrev:

Jeg har Canix beltet fra Nonstop, superfornøyd. Har strikkbånd, som tar unna for evt rykk.

Har hatt Baggen sitt i mange år, men Canix-beltet sitter bedre, og du får trykket på hoftene i stedet for korsryggen. 

Takk for tips! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, trill skrev:

Har drevet en del med klatring tidligere og aldri tenkt over noen seler som kan passe til å gå med hund med. Har du link til et eksempel så jeg kan se?

Jeg vet det anbefales flere steder, og gikk tur med ei som brukte det på sin trekkhund. Det så behagelig ut. Selv har jeg både Baggen, Dragråttan og 2 Non-stop belter. Ingen er favoritter så langt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...