Gå til innhold
Hundesonen.no

Parret seg


marim
 Share

Recommended Posts

Tja, hva skal man si? I et øyeblikk av uoppmerksomhet parra den tre år gamle tispa seg med hannhunden i hus på 9 mnd i dag... (alaska husky begge to) 

Har ikke kunnskap om dette.. Sikkert vanskelig å si, men hvor stor sjans er det for at det blir valper etter en parring? Jeg snudde ryggen til, det er snakk om sekunder, men det var visst nok gitt. Hørte et forferdelig høyt og uendelig hyl fra tispa, sikker på at hele nabolaget nå tror vi holder på med dyremishandling her ? huff. Jeg løp bort til de, da hang allerede sammen. Hang vel i 10-15 minutter..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder altså ? Her må man passe på som en smed, ja vist man ikke planlegger at de faktisk skal parre, for da skjer det liksom ingenting... ?

Jeg vil nok tro at gutten på 9 mnd er kjønnsmoden nok til at det kan bli valper. Hva syns du om at hun får disse valpene, hvis det er noen? Er det greit, eller en katastrofe?

Det er jo mulig å få hjelp av en veterinær å avbryte et svangerskap veldig tidlig hvis det er ønskelig.
Vi måtte gi en hoppe en sprøyte for å unngå at hun ble drektig etter en ung hingst greide å besøke henne. Dette kan også gjøres i hundeverden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rufs skrev:

Hunder altså ? Her må man passe på som en smed, ja vist man ikke planlegger at de faktisk skal parre, for da skjer det liksom ingenting... ?

Jeg vil nok tro at gutten på 9 mnd er kjønnsmoden nok til at det kan bli valper. Hva syns du om at hun får disse valpene, hvis det er noen? Er det greit, eller en katastrofe?

Det er jo mulig å få hjelp av en veterinær å avbryte et svangerskap veldig tidlig hvis det er ønskelig.
Vi måtte gi en hoppe en sprøyte for å unngå at hun ble drektig etter en ung hingst greide å besøke henne. Dette kan også gjøres i hundeverden ?

Nei altså, en fryktelig ønskelig situasjon er det jo ikke for å si det slik, men hadde jo vært litt spennende også når uhellet først har vært ute... Nå mot sommer og ferie betyr jo det en sommer hvor vi blir fanga hjemme, men det er vel det man får for å være dumdristig.. ?

Blir jo spennende da de neste ukene å se etter tegn på om hun er blitt drektig eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig.. skjønner at det er spennende og koselig med valper også, men husk på at det er utrolig mange ah på markedet, og på langt nær så mange gode trekkhundhjem. Jeg ville ha tatt en tur til veterinæren, med mindre man har en plan om å beholde noen selv. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heidihj skrev:

Veldig kjedelig.. skjønner at det er spennende og koselig med valper også, men husk på at det er utrolig mange ah på markedet, og på langt nær så mange gode trekkhundhjem. Jeg ville ha tatt en tur til veterinæren, med mindre man har en plan om å beholde noen selv. 

Tanken har alledere streifa meg, det er utrolig mange av de ute på markedet, og jeg syns det er kjempetrist at så mange unghunder blir lagt ut til omplassering når de blir et år eller to, i de fleste tilfeller er det nok lite tilfeldig at mange plutselig blir "allergiske" når hunden blir i denne alderen ? Får se hva vi gjør. 

Om det blir valper, ville eventuelle kjøpere blitt vurdert nøye, og det ville stått svart på hvitt i kontrakta at vi har førsteretten på hunden om noe sånt skulle oppstå, og vi ville gjort det veldig klart at det ikke er noe sofahunder de er på tur til å anskaffe seg. Tar ikke sikte i å ha igjen noen hund selv, men om vi ikke finner passende hjem må vi jo beholde selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...