Gå til innhold
Hundesonen.no

Stress


Rihannda
 Share

Recommended Posts

Vi har av og til besøk av en hannhund på rundt 1 år, og har lev en tispe på 2,5 år. Disse to kan leke fint sammen og kose, men noen ganger blir min tispe høyt i stress også koker det over for henne og angriper hannhunden, da spesielt når de kommer. Prøver å stoppe henne, men ikke alltid jeg får tid. Det har aldri vært noen skader eller bittsår. Men hun leker fint me så og si alle andre hunder. I dag fikk vi 15 min tur i bånd og også skulle vi slippe dem løs i Hagen, da vi slapp dem ville hun ha han med å løpe, men det ville ikke han, og hun ble frustrert og *angrep* (uten skader, men masse lyd)

noen som har noen tips til å roe henne ned? Eller har noen tanker om hvorfor dette oppstår? Hun er nettopp ferdig med løpetid også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetid kan ha noe å si, og at hun synes han er innpåsliten. Det kan også ha med ressursforsvar av hage eller andre ting å gjøre. Når det går så langt at hun utagerer mot ham så har hun sannsynligvis allerede gitt ham mange signaler om å holde avstand (trekke på leppene, snu seg bort mm).

Jeg anbefaler deg å lese litt om hundespråk, og lære deg å lese signalene så du kan ta henne ut av situasjonen før det smeller. I tillegg til å bare unngå akkurat den situasjonen handler det om at hun er ukomfortabel med den situasjonen og må ordne opp selv, heller enn at du som eier forhindrer at det skjer. Jobb med å slappe av sammen med deg i nærheten av andre hunder (uten at de kommer bort såklart).

Dette er også begge unge hunder med mye hormoner og lopper i blodet, så det kan være greit å satse på rolige aktiviteter sammen heller enn lek og herjing.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...