Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffer på natten


Benk
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg flyttet nylig, og hunden min som aldri har bjeffet på noe har begynt å bjeffe på natten når hun hører lyder. Vi bor i blokk men det har vi alltid gjort. Vi har bodd her i 8 uker nå, og virker ikke til at hun venner seg til det. 
 

Dette er utrolig slitsomt, jeg våkner 3-4 ganger ila natten pga dette, og min kjæreste orker snart ikke overnatte lenger. 
 

Hun bjeffet på dørcallen første tiden og, men det løste vi med litt leverpostei hver gang den ringte. Får ikke gjort samme på natten da jeg sover (såklart) og vil jo ikke belønne henne etter hun har bjeffet. 
 

Bjeffene er så høye og skarpe at jeg hopper jo opp i sengen, kjenner det begynner å irritere voldsomt, og vi kan ikke ha det sånn. Er det noen der ute som kan ha noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radio går ikke, jeg skal jo sove, og vi bor i en liten leilighet. 
 

Prøvd å slite henne ut, ingen effekt.. 

 

Jeg har forsøkt å roe henne ned, forsøkt å si nei med streng stemme, hun slutter da, men det hjelper ikke neste natt. Har prøvd å ignorere, men det hjelper ikke det heller.. 

Hun bjeffer aldri ellers, men tror det er for å varsle meg når jeg sover om at «det kommer noen.» Vet ikke hvordan jeg skal få trent det vekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være det koster deg noen netters søvn å få fikset dette. Men bedre å ofre noen netter nå, enn å våkne hver natt på sikt?

Hvor sover hun? Har du prøvd å bytte sted, enten at hun er lengre unna deg (noen hunder tenker at da trenger de ikke å varsle) eller at hun hører lydene dårligere. Om hun er i et annet rom enn du sover bør det kanskje også gå greit å ha på lav radio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med dørcallen hadde jeg også problemer med, så den koblet jeg bare av, Kommer det gjester får de heller ringe så får jeg slippe dem inn selv.  Men det må ellers være veldig slitsomt å bli vekket om natten, det sier seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørcallen er ikke noe problem lenger, det fikk vi trent vekk ved å gi godbit når den ringte :) jeg bor i en ettroms leilighet, så radio er helt uaktuelt. 
 

ja, enig med at det er bedre å ta det nå enn å la det går for lenge. Prøver å gi henne godbit hvis jeg selv våkner på natten (jeg sover veldig lett) men de gangene hun bjeffer er det så brått at jeg rekker ikke reagere. Har byttet litt steder, men igjen, et roms, og hun vil sove så nær som mulig. Uansett hvor jeg setter hulen eller sengen hennes så sover hun rett ved siden av sengen. Hadde jeg stengt henne på badet hadde hun bare blitt redd tror jeg, det ønsker jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sover hun? Jeg ville tatt henne oppi sengen om hun ikke ligger der. Bjeffer hun sier du bare navnet, sier kom hit, flink jente og tar henne i "armkroken" og gjør ikke mer ut av det. Om hun er usikker og bjeffer av den grunn, er ikke kjefting og avstand så lurt. Ikke gjør noe nr av det og forhåpentligvis så sovner dere begge kjapt igjen sammen og det går over etterhvert :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Får prøve meg på å bli sonis igjen var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅). Og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix".     
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
    • Har Grønlandshund. Robuste, ærlege hundar som kan takle lange vinterturar, kløve og trekke. Frisk rase, med særdeles låg innavlasgrad og lite helseutfodringar. Sosiale flokkdyr som elskar folk. Alle folk. Å vere innbrotstjuv hjå oss hadde vore nada problem, største fare er å bli kosa ihjel 🤣 Lite lyd, som regel berre når dei veit det er tid for fôring og kanskje i "startgropa" om ein er fleire spann samla for å køyre saman. Og om det passerer vilt utanfor hundegården.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...