Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussien Lapras


Lapras
 Share

Recommended Posts

Jeg mistet min kjære Ærke i november, og to uker senere dro jeg alene fra det regnfulle Vestlandet til Drangedal. Der møtte jeg en utrolig hyggelig dame med bilen full av hunder. Vi gikk tur med hver vår hund, og vi snakket i timevis. Jeg falt skikkelig for både hundene og henne, og hun er en utrolig flott oppdretter som brenner for rasen og trening. Valpekjøperne i kullene og på tvers av kull snakker sammen og holder kontakt gjennom grupper på Facebook og Snapchat. En utrolig morsom gjeng! Når jeg først tok kontakt med oppdretteren sa jeg at kjønn spilte ingen rolle, så lenge hunden var frisk og passet inn hos oss. Det endte opp med å bli en liten gutt, noe både samboeren min og faren min var fornøyd med. Og 22.februar hentet vi, Lapras. 

Lapras er nå 11 uker gammel, og jeg tenkte at nå var det på tide med en egen tråd. Gullgutten er en Australian Shepherd fra kennel @Sunlily. Hans fulle navn er Sunlily's King Of The Damned. Hvis det er noen jeg kommer til å få grå hår av, så er det han. Det er full rulle hele dagen, men han bikker over som regel rundt klokken 18. Han er utrolig morsom, men også veldig irriterende. Elsker å dra i ting, som i går gikk utover håret mitt. Han dro ut en fin bunke (selv med håret i en dott på hodet). Slik at vi gleder oss til tannfellingen er over! Hen er ellers en veldig bestemt fyr og løper gjerne av sted uten oss. Tror han hadde foretrukket og vandre gatelangs alene resten av livet? I starten slet han litt med fremmede, men er nå der at han ser på deg en stund før han løper bort. Han er i tillegg nesten sturen, men vekker meg enda flere ganger på natta. Ellers så starer vi snart på valpekurs, samt at jeg har meldt oss på Hverdagslydighet del 2 nå i vår. Til høsten er det Trenerutviklingskurs. Jeg har et mål om å bli god til å trene hund? 

CCD54636-B69F-463F-8348-43BBA42FAB68.jpeg

A1D82EA1-2B1F-415D-B74D-58428E6507DB.jpeg

D47866A4-EB2E-4DC3-AB08-7D0B367EB3B8.jpeg

Endret av Mrs.Fisken
  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Åj, HER er det lenge siden jeg har oppdatert, haha! Lapras er nå bikket 8mnd, og er en skikkelig godgutt. Skal helst sitte i fanget og få kos hele tiden. Han er veldig bestemt og gir beskjed når han vil noe, som jeg selvfølgelig ignorerer så lenge så mulig?

Han er også kommet i puberteten, og det merkes ja. Er litt vanskelig å forklare han, da han heller må oppleves?

 

Lapras1.JPG

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...