Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


Mardina
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Piglet skrev:

Men det er jo fordi folk har hamstret at det ikke er nok, hadde folk handlet det de trengte og ikke hamstret så hadde det jo vært nok til alle. Politikerne trodde vel at vi kunne oppføre oss dumme som de er :P

Det er jo sant, men likefullt er jeg uten dopapir og uten hvetemel... Sånt som jeg nesten ikke trodde kunne skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det måtte jo nesten skje før eller siden - i går kveld ble frøkna angrepet av en schæfer. Den gikk rett i klikk på et brøkdels sekund da den så henne, fullstendig uprovosert... Hun hadde heldigvis på

Denne her ble tatt for å være  rottweiler mer enn én gang   

Blir sofaen på meg inatt. Gira ga meg en kjempestøkk på kveldsluftinga. På vei opp til inngangsdøra for å gå inn igjen så faller hun om, midt i trappa. Hun ble stiv, og fikk på et vis spent seg utover

Posted Images

5 minutter siden, Rufs skrev:

Dopapir ? Jeg har kjøpt dopapir. Mange! Og jeg skal fortelle dere hvorfor; noen har et unormalt forbruk av dopapir. I min familie er det to personer ? , og de bruker 3-4 RULLER hver gang de er på do. Og hvis de går på do 2 ganger i døgnet så har de to alene brukt ca 12 ruller pr. døgn. Vi bruker en formue på dopapir og tette rør. ? Helt utrolig at det er mulig. 
Det viktigste i verden for de er dopapir ? Det finnes kanskje flere sånne der ute. Ett par i hver familie? ?

Om du er alvorlig om det forbruket der må de faktisk lære seg å bruke mindre papir, eller begynne å vaske rompa med vann... det er et helt vanvittig overforbruk. 

Sånn ellers er jeg litt skuffa over at mine spådommer om at mange tar dette som en liten ferie ser ut til å stemme, folk drar på hytta som om det var påske. Jeg trodde jeg bare var kynisk og pessimistisk når jeg tenkte sånn?

Endret av Pixie
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Om du er alvorlig om det forbruket der må de faktisk lære seg å bruke mindre papir, eller begynne å vaske rompa med vann... det er et helt vanvittig overforbruk. 

Sånn ellers er jeg litt skuffa over at mine spådommer om at mange tar dette som en liten ferie ser ut til å stemme, folk drar på hytta som om det var påske. Jeg trodde jeg bare var kynisk og pessimistisk når jeg tenkte sånn?

Samme her også.. var nesten like mye kø som en vanlig fredag her. Folk var på butikken her å handlet for 8-10 000kr.. i en kommune som så langt ikke har hatt smittede... Ikke imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygda vår har hatt ET ønske... og det var at hyttefolket holdt seg hjemme... FHI, Ordførere, Kommunelegen.. Alle, har ropt det ut, og det har stått med store bokstaver, på både VG, og Dagblad...

Allerede idag tidlig, var innbyggertallet doblet... Folk eier ikke skam! 

Vi har 2 smittede her jeg bor... Begge er hyttefolk! 

Selv jobber jeg i butikk,og MÅ gjøre mitt for alle.. 

Meeen, jeg jobber i dyrebutikk.. og vi har hatt omsetning på 20K, de to siste dagene.. Folk hamstrer mat til dyrene sine, og.. Helt villt?

  • Confused 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for noen egoister folk i dette landet er, jeg blir kvalm :no: Vi får beskjed om å ikke hamstre mat, hva gjør folk? Hamstrer. Vi får beskjed om å ikke dra på fritidsreiser og belaste småkommuner med begrenset kapasitet - og folk valfarter til hytta... Begge foreldrene mine er i høyrisikogruppa, og det provoserer meg noe så grenseløst at folk kun tenker på seg selv og tror regler er til for å brytes :no:

Ellers var jo denne litt fin :P

corona.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående denne epedimien og hunder. Ser at veterinærkontorer ikke ønsker at vi skal komme til de pga ikke-hastesaker. Som F.eks vaksinering. Og da begynner jeg og tenke på hvor ille denne epedimien etterhvert skal bli; veterinærer som er syk, stengte veterinærkontorer, jeg og/eller mine familiemedlemmer er syk, og skal være i karantene; Jeg har en gammel hund som sliter med helsa (som gamle ofte gjør). Bør vi avslutte livet hennes nå, mens vi kan? Det er jo uansett en skrekkelig ting å gjøre, men om noen uker/måneder er jeg kanskje ikke i stand til å ta vare på henne som hun trenger... 

Jeg tror jeg må snakke med familien om dette ? Jeg trenger flere synspunkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rufs skrev:

Angående denne epedimien og hunder. Ser at veterinærkontorer ikke ønsker at vi skal komme til de pga ikke-hastesaker. Som F.eks vaksinering. Og da begynner jeg og tenke på hvor ille denne epedimien etterhvert skal bli; veterinærer som er syk, stengte veterinærkontorer, jeg og/eller mine familiemedlemmer er syk, og skal være i karantene; Jeg har en gammel hund som sliter med helsa (som gamle ofte gjør). Bør vi avslutte livet hennes nå, mens vi kan? Det er jo uansett en skrekkelig ting å gjøre, men om noen uker/måneder er jeg kanskje ikke i stand til å ta vare på henne som hun trenger... 

Jeg tror jeg må snakke med familien om dette ? Jeg trenger flere synspunkter

Ugh, for en fæl avgjørelse å måtte ta pga viruset:console:
Men klinikkene har gode rutiner på dette etter hva jeg har lest meg opp på. Om noen er i karantene, så ønsker de at hunden blir vasket før du drar hjemmefra, og at eier/hvem enn som tar med hunden venter i bilen mens ansatte henter hunden inn til behandling. Det blir litt som med helsevesenet, noen må møte på jobb uansett, så jeg tror du kan holde hodet kaldt en stund til altså:flowers:

Jeg har selv en hund med korsbåndskade som skal opereres 20 april. Lang rehab og mange veterinærbesøk utover vår/sommer, så jeg er litt spent selv. Vi har ikke bil heller, så det blir en kabal å løse om jeg blir satt i karantene. Og nettopp pga overnevnte hund, så er jeg ikke i nærheten av folk at all per nå, jeg tør ikke risikere smitte med tanke på Banzai ❤️ Nå kan han selvfølgelig stå på smertestillende og vente med operasjon til det hele glir over, men når skjer det liksom.. Hadde vært fint å få unna operasjon/rehab i sommerhalvåret. Vanskelig!
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at til tross for "høye" smittetall så er det en veldig liten del av befolkningen likevel. Det er bare så mye mer synlig pga. begrensningene vi gjør for å hindre smittespredning. Så lenge alle unngår "unødvendige" dyrlegebesøk så ville ikke jeg vært bekymret for at man ikke får tak i veterinær for viktig helsehjelp eller avliving om noen mnd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sanne skrev:

Ugh, for en fæl avgjørelse å måtte ta pga viruset:console:
Men klinikkene har gode rutiner på dette etter hva jeg har lest meg opp på. Om noen er i karantene, så ønsker de at hunden blir vasket før du drar hjemmefra, og at eier/hvem enn som tar med hunden venter i bilen mens ansatte henter hunden inn til behandling. Det blir litt som med helsevesenet, noen må møte på jobb uansett, så jeg tror du kan holde hodet kaldt en stund til altså:flowers:

 

4 timer siden, simira skrev:

Husk at til tross for "høye" smittetall så er det en veldig liten del av befolkningen likevel. Det er bare så mye mer synlig pga. begrensningene vi gjør for å hindre smittespredning. Så lenge alle unngår "unødvendige" dyrlegebesøk så ville ikke jeg vært bekymret for at man ikke får tak i veterinær for viktig helsehjelp eller avliving om noen mnd.

Jeg kommer til å vente ❤️ Så tar vi problemene når, og om de i det hele tatt kommer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg fant fire sesonger av Shetland på nrktv, fin underholdning det nå! Hører godt at ungene rundt i nabolaget er hjemme fra skolen, de har herja rundt i den lille bekken ved siden av her flere ganger i dag. Det er litt skummelt når de herjer i dammen, den er dyp nok til å være farlig for de minste av dem. Nå er det fortsatt frossent nok til at de ikke går gjennom, men det smelter fort... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde egentlig bare ta dette som en «fin» mulighet til å jobbe på spreng med bacheloroppgaven. Likevel merker jeg at hodet ikke helt er med. I tillegg er biblioteket på uni stengt til 3. April og alle andre er også stengt så får ikke tak i alt materiell jeg trenger. Vi har heller ikke fått noe info om det blir utsettelse eller hvordan veiledning løses.

Endret av Miloficent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Miloficent said:

Burde egentlig bare ta dette som en «fin» mulighet til å jobbe på spreng med bacheloroppgaven. Likevel merker jeg at hodet ikke helt er med. I tillegg er biblioteket på uni stengt til 3. April og alle andre er også stengt så får ikke tak i alt materiell jeg trenger. Vi har heller ikke fått noe info om det blir utsettelse eller hvordan veiledning løses.

Utrolig lite informasjon her og... Aner ikke hvordan jeg skal få gjennomført obligatoriske presentasjoner og prøveforelesninger, og dette må være godkjent før jeg kan levere masteren :icon_confused: I tillegg til at alt av bibliotek er stengt fungerer heller ikke universitetets VPN, så jeg får ikke tak i materiale som ligger på nett heller. Føler virkelig at jeg er kneblet på både hender og føtter mtp. skrivinga, og det i den mest kritiske fasen.. Så da blir jeg sittende og se på nyheter i stedet, og det er jo virkelig ikke bra for psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Utrolig lite informasjon her og... Aner ikke hvordan jeg skal få gjennomført obligatoriske presentasjoner og prøveforelesninger, og dette må være godkjent før jeg kan levere masteren :icon_confused: I tillegg til at alt av bibliotek er stengt fungerer heller ikke universitetets VPN, så jeg får ikke tak i materiale som ligger på nett heller. Føler virkelig at jeg er kneblet på både hender og føtter mtp. skrivinga, og det i den mest kritiske fasen.. Så da blir jeg sittende og se på nyheter i stedet, og det er jo virkelig ikke bra for psyken.

Åh! Så kjipt situasjon? Vi får tak i material på nett, men det er ingenting ift det fysiske biblioteket. Så klikker jeg hvis de kommer med noe «ja men dere kunne jo kjøpt bøkene»?

Nei, jeg og følger litt for mye med på nyheter om dagene. Blir litt tullete i hodet av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beinet til Lita er snart friskmeldt etter korsbåndsoperasjon i desember, kun litt muskler som mangler ? og når vi endelig er klare for å ta fatt på aktiviteter igjen så kommer coronavirus - så da får vi vente på at verden åpner for mer aktiviteter igjen etterhvert og smøre oss videre med tålmodighet... Fått god trening på det de siste månedene.

Ellers har viruset ført til forelesninger online istedenfor å møte opp, så får vel denne uken vise hvordan det går, semesteroppgaven som gjenstår har fått lengre frist pga manglende tilgang på bibliotek og det forsøkes nok å finne ut hvordan mange mange studenter skal få gjennomført eksamen dette semesteret... Heldigvis fungerer ihvertfall VPN fint, så har tilgang på det som ligger online!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute å kjørte bil for første gang på en halv evighet (helt frivillig- ingen karantene ;) ) og ble overrasket over hvor mye biler/folk som var ute. Ingen virket spesielt bekymret over å stå i "flokker" å skravle og ingen jeg så brukte hansker på butikkene osv osv. Merkelig folk ikke er mer bekymret tenker jeg..
Er hjemmeværende/ufør selv så dette her er liksom bare en helt vanlig vinter for meg- men med en hjemmeboende sønn som jobber på bensinstasjon (dog en liten en med lite trafikk) så er det jo alltid litt "spennende" å våkne opp og kjenne etter om man er frisk denne dagen også.

Det snør ute igjen og lite minner om filmen som kom opp som minne på facebook i dag- vi trente felt i nesten snøfri skog for 5 år siden ?

Njæ- drikke mer kaffe og tenke ut hva man skal finne på i dag- hundene sover av seg frokosten ennå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/9/2020 at 8:37 AM, Rufs skrev:

Har hørt at i noen områder av landet greier man ikke alltid å unne andre gode resultater/løp...

Jeg har heldigvis til gode å oppleve noe slikt. Alltid god stemning på de rally-stevnene jeg har vært på. Men på LP-stevner derimot er ikke stemningen alltid like bra ? .

Men i LP er man jo stort sett alltid misfornøyd hvis man ikke får opprykk ?, der stiller man sannelig strenge krav til seg selv (og andre)

Godt å høre at det bare er på visse stevner man kan oppleve dette.

LP er mer konkurranserettet, og  mer krevende for både fører og hund. Så meg selv har helt andre forventninger til meg selv i LP

I dag prøver jeg å få kontakt med dyrebutikken for å få tak i mat, men det ser ikke bra ut... Hadde ikke tenkt så langt som at folk hamstret til dyra også- heldigvis trenger ikke de dopapir.

Her i nabolaget mitt er det reine feriestemninga, de fleste er på hytta, og de som er igjen har folk på besøk hele tida.. SKAMMELIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det med hansker er litt rart. Helt supert om kundene tar på hansker idet de går inn, og kaster de når de går ut igjen. Men de som sitter i kassa har på hansker, og av alle de jeg har sett så bytter de ikke hansker mellom hver kunde, og spriter seg ikke. Hansker blir jo like skitne som hendene om man ikke bytter de ut eller spriter seg. Føler hansker er litt falsk trygghet for de som kanskje ikke er så vandt med å bruke det. 

Var innom rema på lørdag. Han bak kassa hadde på seg hansker. Da vi var ferdig å betale begynte han å trykke på telefonen sin, og når neste kunde kom til kassa så hadde han fremdeles de samme hanskene. Tenker på hvor mye bakterier som er på telefonen, men også som bringes fra kunde til kunde. 

Jeg benytter meg av spriten som er satt ut om de har satt det ut. Ikke sett hansker der jeg har handlet. I tillegg har jeg en antibac stående i bilen som jeg bruker før jeg går ut av bilen og når jeg kommer inn i bilen. 

Jeg har jo ferie denne uka, så merker ikke så stor forskjell sånn sett. Hadde bare planer om å ordne hjemme, og det passer jo supert. Litt dårlig samvittighet for å ha ferie mens kollegaene mine står på og jobber, da. Men det er gul beredskap, så de ringer såklart om det er nødvendig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å lufte Prima, men det var for mye folk, så jeg gikk hjem. Prøver veldig tidlig imorgen, håper det er mindre folk ute da.

Ellers så ropte en mann til meg idag( han holdt avstand- flinke mannen) at det var en nydelig valp av rasen irsk setter jeg har?

 

Her er valpen min:

 

IMG_1571.JPG

  • Haha 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wilhelmina skrev:

I dag åpner universitetet i to timer, sånn at folk kan hente det de trenger for å være produktive hjemme. Jeg trenger egentlig bøker, men å samle tusenvis av desperate studenter i et så kort tidsvindu høres jo ut som tidenes smittefelle... :|

Vet ikke hva du studerer, men universitetsforlaget åpnet nettopp alt tilgjengelig innhold på Idunn. Kan det være noe? 
 

Ellers sitter jeg å lurer på om jeg skal lage noen enkle halsbånd til hundene mine selv. Hva trenger man egentlig? Og hvor kjøpes det? Da tenker jeg sånn polstring, så noe oppå (noe trykk/farge/broderi) og D-ringer. Tenker ikke paracord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Debbie said:

Jeg prøvde å lufte Prima, men det var for mye folk, så jeg gikk hjem. Prøver veldig tidlig imorgen, håper det er mindre folk ute da.

Ellers så ropte en mann til meg idag( han holdt avstand- flinke mannen) at det var en nydelig valp av rasen irsk setter jeg har?

 

Her er valpen min:

 

IMG_1571.JPG

Dønn lik en irsk setter valp den der... ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Miloficent said:

Vet ikke hva du studerer, men universitetsforlaget åpnet nettopp alt tilgjengelig innhold på Idunn. Kan det være noe? 

Det hjelper veldig! :)

----

Ellers blir det mye risikovurdering for tida... Er det "greit" å dra på svømming med hunden? Det er jo ikke ulovlig, så klart, men det er jo heller ikke nødvendig sånn sett. Det som derimot er nødvendig er å aktivisere frøkna, og på svømming møter vi jo ingen - i motsetning til i lysløypa der det tydeligvis er koronafest... Føler meg uglesett bare jeg går på butikken, her i nabolaget har visst folk en forståelse av at man skal holde seg inne med mindre det er like før man sulter ihjel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Det hjelper veldig! :)

----

Ellers blir det mye risikovurdering for tida... Er det "greit" å dra på svømming med hunden? Det er jo ikke ulovlig, så klart, men det er jo heller ikke nødvendig sånn sett. Det som derimot er nødvendig er å aktivisere frøkna, og på svømming møter vi jo ingen - i motsetning til i lysløypa der det tydeligvis er koronafest... Føler meg uglesett bare jeg går på butikken, her i nabolaget har visst folk en forståelse av at man skal holde seg inne med mindre det er like før man sulter ihjel.

Kommunen vår er veldig for sunn fornuft i denne tiden. Er du frisk, skal du selvsagt fremdeles ta forhåndsregler, men man har da lov til å jobbe og trenger ikke å sitte i fullstendig isolasjon/karantene som om man er forkjølet eller påvist smitte. Tas det forhåndsregler på svømmingen hvor dere klarer å holde avstand til hverandre, er nøye med håndhygiene etc, så ser jeg virkelig ikke problemet og hadde lett dratt avgårde selv. NKK går også ut med at det er viktig at vi ikke setter oss inne og med dyrene og setter opp kattedo (satt på spissen), men aktiviserer dyrene våre. Det er pr nå ikke lagt ned totalforbud mot aktiviteter, og selv om det å begrense smitte nå er viktigere enn økonomi, så sitter mange mange mange rundt å river av seg håret for at dette kommer til å gå en konkurs vei for mange. Så konklusjon; er du frisk, nøye med håndhygiene og tar deres forhåndsregler på svømmingen; dra. Det er bra for frøkna di, det er bra for de som fremdeles får holde driften sin oppe, og dere gjør ingenting ulovlig så de ugleblikkene kan du bare koste av skuldrene :)

edit; og bad henne godt når du kommer hjem

Endret av Anooni
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tidligere tur idag, men jommen ikke tidlig nok. Så imorra blir det enda tidligere. Men vi fikk unnagjort 1,5 time i nydelig vær. Nå er huset sånn ca rent, og jeg har plantet om planter, og venter på mat fra dyrebutikken som kjører ut.

Ellers må jeg få lest litt idag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...