Gå til innhold
Hundesonen.no

Misfarget tann


Recommended Posts

Oppdaget at en av fortennene til hundedyret har blitt misfarget. Noen som vet hva det kan komme av? Vet tannstein gir gule og/eller brune tenner, men det er liksom hele tanna og kun denne ene..? Virker ikke som om han har smerter eller ubehag - får ta på den uten at han reagerer og han har god matlyst  

 

5481655C-4F51-4666-AB80-61681959C4C1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tyttebæra skrev:

Tror jeg ville tatt en tur til veterinær, kan være den bør trekkes.

Takk for svar! Ja, tenkte å høre med veterinæren vi bruker om hun har tid til å ta ham inn i morgen. En fortann er kanskje ikke det mest kritiske å måtte leve uten - hvis den må trekkes, mener jeg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også en sånn, sjekka hos veterinær, men hun mente det ikke var behov for trekking da. Jeg skulle følge med om det utvikla seg og om hun viste tegn til smerte. Hun har nå også et brunt parti oppå tanna som blir større, men hun tygger biter av pinner og sånn fortsatt så tenker ikke at det er veldig vondt enda (men det er jo ikke alt vi merker). Men vi skal snart til tannrens og skal be dem om å trekke den da for det kommer nok til å ende der uansett og greit å ta den før den blir vond. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Piglet skrev:

Min har også en sånn, sjekka hos veterinær, men hun mente det ikke var behov for trekking da. Jeg skulle følge med om det utvikla seg og om hun viste tegn til smerte. Hun har nå også et brunt parti oppå tanna som blir større, men hun tygger biter av pinner og sånn fortsatt så tenker ikke at det er veldig vondt enda (men det er jo ikke alt vi merker). Men vi skal snart til tannrens og skal be dem om å trekke den da for det kommer nok til å ende der uansett og greit å ta den før den blir vond. 

 Takk for svar! Sa veterinæren noe om hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dufus said:

Takk for svar! Ja, tenkte å høre med veterinæren vi bruker om hun har tid til å ta ham inn i morgen. En fortann er kanskje ikke det mest kritiske å måtte leve uten - hvis den må trekkes, mener jeg..?

Nei, min eldste mangler flere fortenner enn en. :P Lever helt problemfritt uten dem. 

Min viste ingen tegn til smerte eller at det var ekkelt i munnen, så følg litt med på tanna dersom den ikke behøver å trekkes nå.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dufus skrev:

 Takk for svar! Sa veterinæren noe om hva det kan komme av?

Hun nevnte noe om en skade på tannen, men røntgen viste ingen tegn til at roten var skadet og tannen var ikke infisert så da trengte vi ikke gjøre noe da, men bare holde den under oppsikt.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...