Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening med godbit ute.


Powderpuff
 Share

Recommended Posts

Hei. Nå har hunden min blitt 3 1/2 år. Han har sluttet med knurring og glefsing. Går fortsatt og legger seg når jeg sier vi skal "ut og tisse" eller han ser båndet, men blir frivillig med når han får på halsbåndet. Han har alltid hatt utfall mot biler når vi er ute og går, jo større biler, villere utfall. Han har aldri villet ta imot godbiter ute, men jeg fant en oppskrift på godbiter og de er verdens beste for ham. Har med disse ut og han har fokus på meg og spiser godbit når vi møter biler. Har kun prøvd i 2 dager. Men på siste tur idag var jeg litt sen med godbit. Det kom en bil, han så på meg, forsto at jeg ikke hadde godbit klar og da var det greit å "ta" bilen. Så jeg vil fortsatt mene at han er veldig lærevillig.( Han prøver nok å lære opp meg også.)

Vi får fortsette med dett å håpe at med tid og stunder kan møte biler med bare ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig bra ut. Det du kan gjøre er å trene med å ta hunden til en avstand fra vei der du er helt sikker på at han takler bilene, og belønne med godbit (og gjerne et kontaktord) hver gang det passerer en bil. Da vil han forhåpentligvis etterhvert få en automatikk i å se på deg hver gang det kommer en bil. Men husk å "løse ut" litt mellom hver andre-tredje bil, gå enda litt lengre unna, gjør noen triks og gå inn igjen på nytt. Etterhvert vil du kunne bruke kontaktordet selv om du ikke har godbit, for å forhindre utfall.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...