Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer "slip collar"


Lunan
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har en dansk svensk gårdshund som sliter med stress og aggresjon mot mennesker (mest når hun er stressa). Her om dagen fant jeg en video der en hundetrener som brukte en såkalt "slip collar" for å redusere stresset til hunden. Dette så ut til å fungere ganske så bra, og lurte litt på om jeg skulle prøve det selv. Her er link til video om noen skulle være interessert i å se videoen: https://www.youtube.com/watch?v=ZysU8rVlbrA 

Er det noen som har erfaringer med slik hundehalsbånd, eller vet om dette kan være dårlig mot hunden? Evt. om det er dumt å bruke slikt halsbånd til å trene med?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slip collar er vel bare strupehalsbånd, og vil definitivt ikke hjelpe på en stresset og usikker hund (på en god måte).

Jeg ville heller jobbet med å redusere stresset (og antageligvis usikkerhet) hennes og å bli tryggere på folk. Sjekk ut bøkene Control Unleashed (Leslie McDevitt) og BAT 2.0 (Grisha Stewart) hvis du skal gjøre noe på egenhånd. Ellers er det veldig greit med hjelp av profesjonelle i slike tilfeller, men anbefaler deg å bruke noen som holder seg til positive metoder, og ikke gir hunden ubehag. De fleste adferdsspesialister som jobber positivt er medlem i NAS (Norsk adferdsgruppe for selskapsdyr). Om du er i Oslo eller Viken/Buskerud så kan jeg anbefale Hund i Fokus med Nina Haaland.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/9/2020 at 1:32 PM, simira skrev:

Slip collar er vel bare strupehalsbånd, og vil definitivt ikke hjelpe på en stresset og usikker hund (på en god måte).

Jeg ville heller jobbet med å redusere stresset (og antageligvis usikkerhet) hennes og å bli tryggere på folk. Sjekk ut bøkene Control Unleashed (Leslie McDevitt) og BAT 2.0 (Grisha Stewart) hvis du skal gjøre noe på egenhånd. Ellers er det veldig greit med hjelp av profesjonelle i slike tilfeller, men anbefaler deg å bruke noen som holder seg til positive metoder, og ikke gir hunden ubehag. De fleste adferdsspesialister som jobber positivt er medlem i NAS (Norsk adferdsgruppe for selskapsdyr). Om du er i Oslo eller Viken/Buskerud så kan jeg anbefale Hund i Fokus med Nina Haaland.

Signerer Simira her ? Et slikt bånd vil ikke hjelpe på angst eller stress og er i værste fall skadelig både for nakke og strupe dersom hunden skulle bykse avgårde. Jeg såg såvidt gjennom videoen og hunden ser ikke akkurat mindre stressa ut på slutten. 

Trening trening trening! Oppsøk gjerne en flink hundetrener for privattimer ? Dersom hunden har mye stress og/eller angst ville jeg heller prøvd iharmoni (tabletter) og/eller DAP halsbånd som er reseptfritt. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...