Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Mardina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har en nabo med 7, SJU barn. Da jeg fikk hund nr 3 "oii skal si de formerer seg de hundene dine". Nå har jeg fire og fått stadig denne "4!! Får du aldri nok??"  En litt små irritabel dag førte ti

Det var dessverre dårlige nyheter. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentilstand som nå, så skal vi nyte tiden sammen også får vi

Han her finingen kom hjem til oss idag. Vi er helt forelsket! Han er så avslappet og rolig, men likevel nysgjerrig og våken. Både jeg og sambo er enige om at dette, er en fantastisk valp! Kjekkasen ko

Posted Images

Akkurat nå, Vestlandsjenta skrev:

Kjenner du til hvor lang holdbarhet disse har? Greit å vite at man sannsynligvis får brukt de opp ?

Er det Alpha spirit godbitene det er snakk om? Isåfall varer en eske (uten å bli knusktørr) bare noen dager etter min erfaring. Varer nok lengre om du har de i en lufttett boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Vestlandsjenta skrev:

Kjenner du til hvor lang holdbarhet disse har? Greit å vite at man sannsynligvis får brukt de opp ?

Datostempling vet jeg ikke, men det står at man må bruke åpnet pakning innen en uke, men de tørker fortere enn det. Men er ikke noe problem å bruke dem allikevel, men de blir tørre og smaker ikke fullt så godt som nyåpnet pakning ifølge min golden som spiser alt. Hun finner på alt mulig for å få godis når vi har åpnet ny pakning :lol: Kan kanskje være lurt som Miloficent sier å ha de i lufttett boks/pose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Piglet skrev:

Datostempling vet jeg ikke, men det står at man må bruke åpnet pakning innen en uke, men de tørker fortere enn det. Men er ikke noe problem å bruke dem allikevel, men de blir tørre og smaker ikke fullt så godt som nyåpnet pakning ifølge min golden som spiser alt. Hun finner på alt mulig for å få godis når vi har åpnet ny pakning :lol: Kan kanskje være lurt som Miloficent sier å ha de i lufttett boks/pose. 

Det var mer ca datostempling jeg tenkte på, har de typisk holdbarhet 3 mndr frem i tid, eller 1 år? Men jeg har stor hund, så det skal vel gå unna tenker jeg. Får evt vurdere å gå sammen med hundevenner om å kjøpe en storpakning ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Vestlandsjenta skrev:

Det var mer ca datostempling jeg tenkte på, har de typisk holdbarhet 3 mndr frem i tid, eller 1 år? Men jeg har stor hund, så det skal vel gå unna tenker jeg. Får evt vurdere å gå sammen med hundevenner om å kjøpe en storpakning ?

 

Er for en gangs skyld tom (det skjer jo så godt som aldri), så jeg får dessverre ikke sjekka. Men det går jo an å høre med en evt nettbutikk før du kjøper :) Jeg har bare kjøpt de små pakningen, ikke den store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til vi henter valp, og jeg har klikke hjem litt godsaker? Er ikke godt for lommeboka dette, men det måtte til. Kjøpte en aktivitetsleke som det var 30% på, samt en snake til utstilling og noen andre ting. På en annen side klikket jeg hjem masse godbiter. Har allerede en hel haug uåpnet fra sist valp, men måtte bare ha litt mer?

I går fikk vi også vite hvilken valp som kommer til oss. Vi var så heldige at det ble favoritten min! Når vi dro til oppdretter i januar, sovnet han i armene mine. Og jeg smeltet helt? Slik at nå telles det ned til henting!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til sommer og forhåpentligvis sol! Er så lei alt dette regnværet nå. Kan jo ikke gå utenfor døra uten å bli våt. Har konstant våte sko (må få fatt i en skotørker). Gira vil såvidt ut. Hun er med på tur altså, men ut bare for å tisse vil hun helst slippe. Så når hun da til slutt bare MÅ, så sitter hun på huk kjempelenge ?

Skal ha hele familien på middagsbesøk i dag. Så jeg holder på å rydde og vaske, før jeg skal begynne på selve middagen etterpå ? Blir en type tacoform. Har aldri smakt den før, så håper det blir suksess. Litt i tvil om jeg bør servere ris til.. Det står ikke noe om det i oppskriften, og jeg skal ha salat og foccacia ved siden av. I formen skal jeg ha kylling, sopp, paprika, løk, tortillachips, ost, creme fresh, tacokrydder og tacosaus. Hva sier dere, ville dere hatt ris/pasta ved siden av, eller holder det med salat og brød? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det holder med salat og brød, men er det mange, eller mye mannfolk ville jeg tatt ris ved siden av.

her pøsregner det også, og er ganske lei. Men har hatt noen dager med fantastisk vær så får bare leve på minnene.

Akkurat nå, laikamor skrev:

Gleder meg til sommer og forhåpentligvis sol! Er så lei alt dette regnværet nå. Kan jo ikke gå utenfor døra uten å bli våt. Har konstant våte sko (må få fatt i en skotørker). Gira vil såvidt ut. Hun er med på tur altså, men ut bare for å tisse vil hun helst slippe. Så når hun da til slutt bare MÅ, så sitter hun på huk kjempelenge ?

Skal ha hele familien på middagsbesøk i dag. Så jeg holder på å rydde og vaske, før jeg skal begynne på selve middagen etterpå ? Blir en type tacoform. Har aldri smakt den før, så håper det blir suksess. Litt i tvil om jeg bør servere ris til.. Det står ikke noe om det i oppskriften, og jeg skal ha salat og foccacia ved siden av. I formen skal jeg ha kylling, sopp, paprika, løk, tortillachips, ost, creme fresh, tacokrydder og tacosaus. Hva sier dere, ville dere hatt ris/pasta ved siden av, eller holder det med salat og brød? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trente vi lydighet. Men med fokus på lyd, dvs at junior ikke skal uttrykke seg så vokalt når vi driver på med LP. Tabbe! Stor tabbe! 
I agility er det akseptert at hunder uttrykker seg vokalt. Man har (heldigvis) fokus på selve agilityen. Å prøve å få hunden min til å bli «Tause Birgitte» i lydighet ødela hele treningen. Hunden er dødsflink, men treningen ble ødelagt at jeg hadde helt feil fokus. Heretter skal jeg drite i lyden,  han skal få uttrykke sin glede og iver. Han er så utrolig flink, jeg skal ikke ødelegge fremgangen vi har med feil fokus lenger. Jeg lover ??

Endret av Rufs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da fullstendig rimelig å jobbe med at hunden skal være stille under lydighet? Men da må det være fokus for treningen, ikke øvelsene, dvs. enkle øvelser som han kan. Hvis du noen gang har tenkt å prøve deg å LP så er det greit at hunden kan gå uten å hyle...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Det er da fullstendig rimelig å jobbe med at hunden skal være stille under lydighet? Men da må det være fokus for treningen, ikke øvelsene, dvs. enkle øvelser som han kan. Hvis du noen gang har tenkt å prøve deg å LP så er det greit at hunden kan gå uten å hyle...

? Det har du i bunn og grunn rett i. Har aldri hatt dette problemet med tidligere hunder.
Men denne karen er av en rase som uttrykker seg veldig mye vokalt. Han kan ikke være stille når han blir oppspilt, glad, overivrig O.l. Så har jeg nå først kjøpt meg en slik rase så får jeg nok bare innse at genene hans teller veldig mye.

Det blir omtrent som å be en hannhund om å ikke bry seg om den høyløpske tispen som står rett foran han. Noen hannhunder går lydig vekk, mens de fleste lar seg styre av kroppens signaler og hormoner og hører overhodet ikke lenger på oss ?

Nå bråker han ikke gjennom alle øvelser. De fleste er stille, jeg får glede meg over de ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tyttebæra skrev:

AN er jeg forbannet på alle som ikke klarer å plukke opp etter hundene sine. Håper bikkjene deres tråkker godt i sin egen dritt og drar det inn i hele huset før eierne oppdager det. ?

Jeg også... Har en hund som synes bæsj godt kan fungere som snacks :x I tillegg til at det er ekkelt er jeg også redd for smitte. Og så ligger det så mye dritt langs veikanten, så til og med noen som hadde latt bikkja si gjøre fra seg rett utenfor trappa til noen uten å plukke opp. Hva er det med enkelte? :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Piglet said:

Jeg også... Har en hund som synes bæsj godt kan fungere som snacks :x I tillegg til at det er ekkelt er jeg også redd for smitte. Og så ligger det så mye dritt langs veikanten, så til og med noen som hadde latt bikkja si gjøre fra seg rett utenfor trappa til noen uten å plukke opp. Hva er det med enkelte? :sint_01:

Ugh ? Heldigvis ingen av mine som spiser det, men de får jo verken luktet eller gjort fra seg når de ikke kan gå ut i veikanten. Langs en vei jeg gikk i dag var det minst en ruke per meter. Greit nok at man kan glemme pose en dag, men da går man i det minste tilbake ved første anledning og plukker opp. Og det at noen lar hundene drite midt i innkjørsler, ved inngangspartier eller under postkasser, - og ikke plukker det opp, - har jeg opplevd selv. :blink: Lurer på hva som feiler folk egentlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time, no see.. ?

Men, denne hundebæsj-debatten... Jeg så ei som passerte utenfor huset vårt, på gangveien.. Hun hadde en typ terrier, tror jeg.. Hvit/brun strihåret, liten sak..  Den satte seg for å gjøre sitt fornødne MIDT på gangveien, i innkjøringa vår... Og eieren? Hun bare dro hunden etter selen, og fikk han utav innkjørselen vår.. for at han skulle få gjøre seg ferdig, VEDSIDENAV ??

(Du vet den stillingen, hunder får.. når de bæsjer samtidig, som du prøver å dra de videre i selen med båndet).. 

 

Enkelte folk, er regelrett EKLE faktisk... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk "hundeposer velkommen her"-klistremerke på søppelbøtta. Villastrøk og det går mye hunder forbi. Synes heldigvis de fleste er flinke til å plukke etter seg, enten det er utenfor her eller rundt om. Jeg glemmer ikke en vår da det var bæsj overalt, det stinket faktisk på tur.

Dagens irritasjon, før den allerede har startet: Jeg er tidlig oppe fordi jeg skal på et jobbkurs, og oppdaget i går at det står at det er begrenset med parkering. Pga. ME blir det for slitsomt å ta offkom, men jeg har ikke handicapbevis fordi jeg har god tilgang til parkering på jobb (og dermed ikke kvalifiserer, man trenger jo ikke å dra andre steder enn på jobb!).

Sendte en mail i går men har ikke fått svar fra kursholderene heller. Kjører litt tidlig og satser på plass, evt har jeg mobilscooter i bagasjerommet så jeg kan parkere litt unna og kjøre bort med den.

Endret av simira
  • Sad 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til faren min ble skikkelig angrepet i kveld, av en hund som er tre ganger så stor som den. Hunden sto ute på et jorde sammen med en annen hund og kom løpende bort. Fillerista min far sin hund før faren min fikk sparka til hunden så den slapp ? Jeg blir så redd jeg, dette skjedde på en plass vi ofte går tur. Og jeg er så glad det var min far som gikk tur og ikke lillesøsteren min, for da hadde nok ikke hunden overlevd..

Det kom en fyr rett etter hendelsen og tok med seg hundene i full fart, men nekta for at han eide de (yeah right, om han så var hundepasser, så tar man ansvar). Vi bor på et ganske lite sted og jeg vet bare om en person som har disse to hunderasene sammen, men min far får vel bestemme seg om han har lyst til å prøve å finne eieren. Jeg blir så sint over hvor lite ansvar folk tar. Hunden til pappa har det heldigvis greit etter omstendighetene, nedbarbert med flere dren i forskjellige bittsår... Håper han ikke blir "ødelagt" mentalt av dette.?

Endret av litchi
  • Sad 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, litchi skrev:

Hunden til faren min ble skikkelig angrepet i kveld, av en hund som er tre ganger så stor som den. Hunden sto ute på et jorde sammen med en annen hund og kom løpende bort. Fillerista min far sin hund før faren min fikk sparka til hunden så den slapp ? Jeg blir så redd jeg, dette skjedde på en plass vi ofte går tur. Og jeg er så glad det var min far som gikk tur og ikke lillesøsteren min, for da hadde nok ikke hunden overlevd..

Det kom en fyr rett etter hendelsen og tok med seg hundene i full fart, men nekta for at han eide de (yeah right, om han så var hundepasser, så tar man ansvar). Vi bor på et ganske lite sted og jeg vet bare om en person som har disse to hunderasene sammen, men min far får vel bestemme seg om han har lyst til å prøve å finne eieren. Jeg blir så sint over hvor lite ansvar folk tar. Hunden til pappa har det heldigvis greit etter omstendighetene, nedbarbert med flere dren i forskjellige bittsår... Håper han ikke blir "ødelagt" mentalt av dette.?

Skrekkelig å oppleve dette. For både hund og eier

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Men jeg må si at det ikke er lett å skjønne disse hundene. De er jo noen helt andre skapninger enn oss så... ?

Her har man altså en hund som løper fritt omkring, som kan hvis han vil løpe vekk fra andre hunder, men nei da. Den velger å løpe vekk fra flokken (eieren) sin for å angripe en totalt fremmed hund (for det er jo utrolig sjeldent at hunder angriper mennesker). Sånn helt uten videre. Merkelig ting å gjøre. 

Dette kommer jeg aldri til å forstå. Når jeg ser et menneske i parken tidlig om morningen på vei til jobben, så har jeg absolutt ingen ønske å løpe bort til vedkommende for å slå han ?

Endret av Rufs
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper det går bra med hunden @litchi!

Ellers synes jeg ikke det er så vanskelig å forstå. Hunder er rovdyr, og bruker aggresjon for å skremme/jage bort heller enn å gå sin vei. Det ligger i instinktene deres, og det å vise svakhet kan gjøre at noen andre prøver å ta dem eller jage dem bort (sånn i flokk/vill tilstand). I motsetning til byttedyr som bare angriper som siste utvei når de føler seg innstengt/presset.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, simira skrev:

Ellers synes jeg ikke det er så vanskelig å forstå. Hunder er rovdyr, og bruker aggresjon for å skremme/jage bort heller enn å gå sin vei. Det ligger i instinktene deres, og det å vise svakhet kan gjøre at noen andre prøver å ta dem eller jage dem bort (sånn i flokk/vill tilstand). I motsetning til byttedyr som bare angriper som siste utvei når de føler seg innstengt/presset.

Det er faktisk veldig interessant! Jeg har holdt på med hest før. De stikker jo av hvis de blir skremt av noe (selvom det er ymse greier som feks en plastpose/søppeldunk). Og da løper de altså noe helt enormt - de er jo fluktdyr. Men hvis du binder hesten, den skal få sko på og liker det ikke - så vil den først prøve å flykte, men hvis ingen annen utvei, sparke eller bruke andre måter! Opplever dog at de fleste (godt sammenskrudde) hundene prøver de mildeste signal først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2020 at 8:50 AM, simira said:

men jeg har ikke handicapbevis fordi jeg har god tilgang til parkering på jobb (og dermed ikke kvalifiserer, man trenger jo ikke å dra andre steder enn på jobb!).

Er fryktelig forskjellsbehandling ute å går når det gjelder HC bevis. Vet mange ikke får, men jeg har fått 3 ganger nå, med bare ME diagnose, og jeg har ingen jobb å dra til. Selv om det slo godt ut for meg, burde det være samme standard for å få HC bevis uansett hvor man bor og hvem som behandler søknaden din.
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her finingen kom hjem til oss idag. Vi er helt forelsket! Han er så avslappet og rolig, men likevel nysgjerrig og våken. Både jeg og sambo er enige om at dette, er en fantastisk valp! Kjekkasen kommer fra kennel Sunlily!? 

Velkommen til Rogaland, Lapras!❤️

7F9B80D0-1138-433E-BDED-ACE79627276C.jpeg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs.Fisken skrev:

Han her finingen kom hjem til oss idag. Vi er helt forelsket! Han er så avslappet og rolig, men likevel nysgjerrig og våken. Både jeg og sambo er enige om at dette, er en fantastisk valp! Kjekkasen kommer fra kennel Sunlily!? 

Velkommen til Rogaland, Lapras!❤️

7F9B80D0-1138-433E-BDED-ACE79627276C.jpeg

Ufattelig søt!. Og for et kult navn ;) (det må jo være shiny Lapras, garantert)

Endret av Nemi1
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...