Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp med på jobb!


Miloficent
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ha med meg lille Atlas på jobb lørdagen som kommer nå, da er han akkurat blitt 9 uker (yay!). Derfor tenkte jeg å høre med dere som har hatt med valp på jobb - hvordan dere har løst det? Jeg har jobbet masse med å gjøre tøyburet vi har kjempekult, men det er ikke så kult enda at jeg kan putte han inni der og gi han noe snacks. Vil han skal ha positive assosiasjoner til buret ved å skynde seg litt langsomt. Min deltidsjobb er at jeg er en brukerstyrt personlig assistent der jeg jobber i hjemmet hos en ung gutt med utfordringer. Kan et teppe og et tyggebein gjøre susen? Tenkte å ta en liten sosialiseringstur inn til utkanten av sentrum å se på livet (og håpe han blir trøtt!) før jobb. Vi er forøvrig to assistenter på jobb, slik jeg har mulighet til å ta han med ut for å tisse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har kontorjobb er det enklere for meg å ha henne med, vi bruker ikke bur engang, bare lukker døren til kontoret også ligger hun oppå skrivebordet, i fanget eller ved bena mine. Hun er flinkere til å være alene på kontoret mitt enn hjemme fordi hun er så vant til at eg må gå inn og ut der. Den ene hundepasseren min tok henne med på sin butikkjobb da jeg var på jobbreise. Hun hadde henne i bur bak skranken og hun var happy med det. Så lenge valpen kunne se henne så klager hun ikke.

 

edit: hun ble aldri introdusert så veldig nøye til buret, bare puttet henne inn jeg! Måtte det pga flyreise hjem da jeg hentet henne. Og hun har ingen problemer med det i dag.

Endret av HeleneFS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt om det var ok om valpen er med og er løs i leiligheten, i så fall er det jo mer enn nok å ta med teppe og tyggebein? Eller hvor tenkte du å ha buret? Jeg hadde alltid min med meg løs på jobb (stalljobb), så fikk hun øve seg på å være i buret mens jeg dro på rideturer ? Kan jo hende du kan gjøre noe lignende, ha han med en stund og så hvis dere skal gjøre noe spesielt kan han ligge i buret i mens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det kan være skremmende for en liten valp om det er mye verbale utbrudd eller fysisk utagering som en del av utfordringene til brukeren, tenk gjerne gjennom på forhånd om det er mulig å skjerme valpen dersom det blir nødvendig. Teppe og tyggebein eller kong med godis vil være fint å ha med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Salka skrev:

Jeg ville spurt om det var ok om valpen er med og er løs i leiligheten, i så fall er det jo mer enn nok å ta med teppe og tyggebein? Eller hvor tenkte du å ha buret? Jeg hadde alltid min med meg løs på jobb (stalljobb), så fikk hun øve seg på å være i buret mens jeg dro på rideturer ? Kan jo hende du kan gjøre noe lignende, ha han med en stund og så hvis dere skal gjøre noe spesielt kan han ligge i buret i mens? 

Tenker å ha buret rett ved meg, evt teppe også rett ved meg. På lørdag blir litt prøv/feil dag og det er de også inneforstått med?? Men han blir nok ikke veldig fornøyd hvis jeg bare putter han i buret og går ut av synet. 

Akkurat nå, Pixie skrev:

Husk at det kan være skremmende for en liten valp om det er mye verbale utbrudd eller fysisk utagering som en del av utfordringene til brukeren, tenk gjerne gjennom på forhånd om det er mulig å skjerme valpen dersom det blir nødvendig. Teppe og tyggebein eller kong med godis vil være fint å ha med?

Ja, det har jeg tenkt på! Han kan riste i stolen og lage noen lyder avogtil, men ellers ikke noe store greier. Hvis han blir redd ol. så har jeg mulighet til å øke avstanden da vi er to på jobb, så kan jeg feks ta med valpen på andre oppgaver. Ellers er det kun tre timer jeg skal jobbe, så håper det blir en myk start for han! Kong var lurt ja!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...