Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Generelt er det slik at handler du for under 350kr(inkludert frakt!) koster det deg ingenting ekstra. Handler du for over 350kr mĂ„ du betale mva(25% av totalbelĂžp) + et gebyr til fraktselskapet for fortolling(tror posten tar 150kr). Det er samme regler uansett hvilket land du handler fra. Hvis du kjĂžper en sele til 450kr + 50kr i frakt mĂ„ du betale 125kr i mva(25% av 500kr) + 150kr i gebyr = et totalbelĂžp pĂ„ 775kr. Dog finnes det enkelte sĂŠrregler, pĂ„ klĂŠr f.eks mĂ„ man betale toll i tillegg til mva og gebyr, mens bĂžker har ikke mva eller gebyr uansett belĂžp, enkelte andre ting som godteri og hundefor har mva og gebyr uansett hvor lavt belĂžp man handler for. Det enkleste om man er usikker er derfor Ă„ bruke importkalkulatoren
    • Jeg synes sosialisering er viktigere enn vaksine, dette er en sĂ„ kort periode som er sĂ„ viktig, sĂ„ jeg ville gjort det fra dere fikk han (kanskje et par dager til akklimatisering fĂžrst, kommer an pĂ„ valpen).
    • Jeg har en slik sak, ikke heeelt den samme, men jeg trykker pĂ„ knapp sĂ„ kommer godis ut av maskinen. Det har jeg ikke tenkt pĂ„ faktisk! Bare plassere maskinen rett ved targeten da? Den lager litt lyd nĂ„r godbitene kommer ut, tror nok han kobler det fort som evt belĂžnningssignal (for Ă„ unngĂ„ at han lĂžper til meg for belĂžnning).  Targeten er stor nok til at han kan fĂ„ begge poter pĂ„ den, det er en avklipt del av en yogamatte. Men jeg kan absolutt se om jeg kan fĂ„ en til targetđŸ€” Vi har ikke lagt pĂ„ stĂ„ pĂ„ target enda, var usikker om det ville forverre fart ut men det kan jo ogsĂ„ hende han blir mer «pÄ» hvis han fĂ„r en oppgave pĂ„ targeten? NĂ„ bare brainstormer jeg litt.  Jeg har lagt ut matskĂ„l noen ganger i ruta, det syns han er gĂžy og fĂ„r stor fart! MĂ„ sies at han lĂžper lett ut fra meg nĂ„r han skal hente dummy eller vi driver med feltsĂžk. Jeg har derimot vĂŠrt usikker pĂ„ hvordan jeg skal gjĂžre overgangen fra matskĂ„l til target i ruta. Han vet jo det er mat i skĂ„len. Virker ikke som targeten er like mye verdt? Det du sier om skikkelig, skikkelig god belĂžnning hver gang vi driver med target kan jo evt endre dette? Da bare begynne pĂ„ «ny» ved Ă„ stĂ„ nĂŠrme (etter at vi har hatt en del Ăžkter pĂ„ Ă„ lĂžpe ut til matskĂ„l)?  Takk for masse gode innspill!😁
    • Min valp pĂ„ 12 uker har hatt jevnlig kontakt med faste hunder fra han kom i hus. Dette er hunder jeg veit er fulgt opp med vaksiner. Vi er en fast gjeng som mĂžtes til turer og aktiviteter. Han fikk vaksine nr 2 i dag. Han er 3 mnd allerede 😍
    • Bare hyggelig 😊 Det er absolutt lurt med ny kommando om du trener inn en ny type stĂ„. Tenk pĂ„ hvilken bevegelse hunden gjĂžr i stedet for posisjonen hunden ender opp i til slutt. Jeg har kanskje gĂ„tt litt for langt andre veien 😂 Jeg har disse stĂ„kommandoene: Frys = hoppstĂ„. StĂ„ = brĂ„stopp og snu i ruta. Fir = Sitt til stĂ„ med lĂ„ste bakbein for avstandsĂžvelsen. Stille = utstillingsstĂ„. Og sikkert flere jeg har glemt 😂
  • Nylig opprettede emner