Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Wilhelmina
 Share

Recommended Posts

God jul sonen!

Jeg har selvsagt fått influensa, skal egentlig ta toget hjem til mor imorra tidlig. Har bestemt meg for å ikke dra, men sliter med dårlig samvittighet godt hjulpet av min mor som "bare vil at jeg skal komme hjem selv om jeg blir liggende på sofaen" Hun har nedsatt immunforsvar, forrige gang min søster kom hjem til jul med en forkjølelse var mamma syk til langt ut i januar men det har hun visst glemt nå. Kan smitte ganske mange andre også på de timene jeg skal sitte på tog og buss. Selvsagt pluss at jeg har null energi og feber, og ikke får i meg mat... Det blir rart å ligge sjuk alene gjennom jula. Håper det løsner gjennom romjula så jeg kan få til en pinnekjøttmiddag når jeg finner igjen smakssansen!

  • Sad 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har blitt hesteeier ? Ymse syns ikke noe om det, hester er nemlig skumle, hundespisende dyr ?  

Eine er kaaanskje bedre i magen i dag. Må ikke like ofte på do og det har ikke vært noe blod i avføringen i dag. Håper han er over det værste nå!

Atlas vokser mye! Snart på størrelse med Milo? Vi har hatt en deilig tur idag i minusgrader, så nå har hele gjengen egentlig sovet siden vi kom hjem. Når de våkner til blir det nok litt trening på de,

Posted Images

58 minutter siden, Pixie skrev:

God jul sonen!

Jeg har selvsagt fått influensa, skal egentlig ta toget hjem til mor imorra tidlig. Har bestemt meg for å ikke dra, men sliter med dårlig samvittighet godt hjulpet av min mor som "bare vil at jeg skal komme hjem selv om jeg blir liggende på sofaen" Hun har nedsatt immunforsvar, forrige gang min søster kom hjem til jul med en forkjølelse var mamma syk til langt ut i januar men det har hun visst glemt nå. Kan smitte ganske mange andre også på de timene jeg skal sitte på tog og buss. Selvsagt pluss at jeg har null energi og feber, og ikke får i meg mat... Det blir rart å ligge sjuk alene gjennom jula. Håper det løsner gjennom romjula så jeg kan få til en pinnekjøttmiddag når jeg finner igjen smakssansen!

God bedring, kjære deg! Sender deg alt godt, og krysser fingrene for at smakssansen kommer raskt tilbake!?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Miloficent skrev:

Sitter å ser på terminlisten på NKK for 2020 og har sååå lyst å melde meg og Milo på rallystevne. Vi har kun konkurrert uoffisielt, vi havnet sist - men hadde det kjempegøy! I tillegg trenger vi konkurransetreningen. Vi har banetrening på klubben, men det er jo ikke helt samme setting. Ellers skal jeg melde på Atlas som akkurat har blitt 4 mndr i Februar og er innafor 4-6 mndr valpeshow på utstilling! Har egentlig ikke så mye peiling på utstilling og hvordan det foregår, men siden det er valpeshow har jeg hørt det er mer «low-key»?

3dagers stevnet i Luster første helgen i mai er så og si obligatorisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/17/2019 at 12:29 PM, Rufs skrev:

Jeg hadde blitt så irritert og rasende!!! Men sånn blir det vel når bilder man tar ligger der ute tilgjengelig for allmennheten.  ?

Har du tatt kontakt med dem? (men jeg tror likevel ikke det hjelper noe da...)

Det løste seg på et vis:)

GOD JUL alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har julefreden senket seg etter en litt styrete førjulstid. 

Hundene sover og jeg ser på "Love actually" for tredje gang i desember. Har ikke fulgt med så nøye de to forrige gangene da, prøver på det nå. 

God jul, sonen! Håper alle får en fredfylt jul og får feire slik de ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good jul alle sammen ?? håper alle to- og firbeinte får noen fine dager, uansett hvor og hvordan de blir feira ?

Sitter selv stappmett hos bestemor og ler meg i hjel av Flåklypa ? Voff ligger utkjørt på gulvet, har stort sett sovet siden vi kom hjem fra skitur. Hennes første skitur, gikk over all forventing, men det tok nok litt på! Nå må vi ut og shoppe potesokker og bedre sele med en gang butikkene åpner igjen så vi kan prøve litt mer skigåing ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul

Jeg er endelig hjemme etter å ha feiret jul borte. Prima har oppført seg eksemplarisk, og har vært en gullhund.

Dog ble det litt for mye lukter for de jeg var på fest hos etter: griseøre, lammestrupe og avsluttet med bøffelhale:)

Kos dere videre, jeg nyter at det er sol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ord man gjentar...

minien ble angrepet av annen hund på forsommeren, som noen sikkert har fått med seg. Han ble skikkelig redd for lyder og bevegelser bak ham, noe som ble ganske problematisk. Helt uten å tenke over det, begynte jeg å si : dette går bra, jeg passer å deg. Nå har det gått et halvår og den setningen har blitt som et mantra for oss: han slapper helt av  og stenger alt annet ute. Så jeg tenker at vi undervurderer litt hva vi sier til hundene, det er mye makt i ord

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittvær og sjakk-VM er ikke en veldig bra kombinasjon når man har hund, lørva er så understimulert nå at hun begynner å bli veldig morsom å ha i hus :P I dag har hun heldigvis svømmetime, så da skal hun jammen få brukt opp litt overskuddsenergi ;) 

Ellers er jeg veldig spent på morgendagen... Jeg har ikke vært i byen på nyttårsaften på 7 år på grunn av vettskremt hund, men nå hører hun ikke så godt lenger så jeg vet ikke om hun bryr seg. Hadde å regna med å få en indikasjon på hvordan vi ligger an nå i romjula, men her har det faktisk ikke vært fyrt av en eneste rakett de siste dagene. Kanskje folk endelig begynner å  ta til vett? Så da får jeg bare se det an forløpende i løpet av morgendagen, tenker jeg. Vi har heldigvis "fluktmuligheter" dersom det skulle bli nødvendig :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har vært fin, jeg har en knallhund.

Imorra kommer det noen hit, en venninne så jeg blir ikke aleine på nyttårsaften. Dog kjenner jeg at jeg faktisk kkunne vært alene. Vi skal dele på maten, vi skal ha det hos meg, jeg skal lage ferdig alt- og ha det klart til hun kommer. Hun vill ikke betale 150 kroner som er halv parten av maten- da hun synes det var unødvendig dyrt... KNURRRRRRRR. Jeg er så lei av gjerrige folk. Jeg er vant til romslighet der jeg kommer fra.

Vel har blogget om året som har vært, håpet er at 2020 blir bedre

https://prima.sysrq.info/index.php/2019/12/29/aret-2019/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempefin tur i dag til tross for regn, gjørme og glatt skogsterreng. Regnet gav seg sånn plutselig, og vi gikk inn i skogen ett par timer. I godt tempo, sånn at jeg ble deilig sliten. Villdyret fikk løpe løs nesten hele tiden ❤️? (syns litt synd på hunder som aldri får løpt løs, mine koser seg så veldig med å få bare være hund på denne måten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Debbie said:

Jula har vært fin, jeg har en knallhund.

Imorra kommer det noen hit, en venninne så jeg blir ikke aleine på nyttårsaften. Dog kjenner jeg at jeg faktisk kkunne vært alene. Vi skal dele på maten, vi skal ha det hos meg, jeg skal lage ferdig alt- og ha det klart til hun kommer. Hun vill ikke betale 150 kroner som er halv parten av maten- da hun synes det var unødvendig dyrt... KNURRRRRRRR. Jeg er så lei av gjerrige folk. Jeg er vant til romslighet der jeg kommer fra.

Vel har blogget om året som har vært, håpet er at 2020 blir bedre

https://prima.sysrq.info/index.php/2019/12/29/aret-2019/

Så dere skulle dele på maten, men nå vil hun ikke betale sin halvdel fordi 150,- er for mye? ? Hørtes ikke så ok ut.. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i powernappen til meg og hundene våkner vi av tre høye smell like utfor. Ingen så veldig bekymret ut, bare litt overrasket? Håper virkelig det går fint i kveld med dere alle sammen! Kan virkelig ikke risikere skuddredde hunder, så jeg skjermer så mye som jeg kan. Ned i kjeller, gardiner foran og høy lyd på tv. Fryst Kong er klar til begge to 00:00

Endret av Miloficent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gamlemor. Hun har aldri brydd seg særlig om raketter (bortsett fra at hun likte å se på dem da), men i år er hun redd for dem. For første gang på 10 år ? Hun er rolig nok inne da, men nekter å gå ut på do. Lurer på hvor lenge hun greier å holde seg ?

Håper dere og hundene deres har en fin kveld ?

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikveld. Hvis jeg får mulighet så tenkte jeg og ut å se på rakettene ved midnatt. Det har egentlig smelt siden kl 17 idag, nesten uten opphold.. 

Hundene er på hytta med foreldrene mine. De har aldri brydd seg noe særlig. På det verste blir de litt usikre, da vil de gjerne sitte litt inntil oss for litt trygghet, men ikke noe mer enn det. Uansett ikke så mye smell der oppe. 

Gubben er hjemme alene med kattene. De pleier å være mest ute, men jeg ba han ta de inn ikveld. Vil ikke risikere at de blir livredde heller. 

Godt nyttår til alle soniser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sett det siste programmet til hundetrener Maren, spennende.

Sliten  etter første jobbdag, så nå blir det Imitation Game med Cumberbatch.

Så er det å planere dette året.

PS:

Det snakkes så mye om A.B for tiden, og de sendte begravelsen. Datteren hadde en fin tale. Men jeg kjenner at alle denne oppmerksomheten ikke er sunn, og smitteffekten er enorm. Og nå er det flere på FB som skriver om at nå må vi ta vare på Martha, så ikke ungene blir morløse.. det blir for vilt.

Godt nytt år forresten.

PS: flere andre so blir blokkert på insta? Jeg får ikke liket eller skrive kommentarer- har ikke fått noen beskjed. Det er ingenting å oppdatere på appen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Akkurat sett det siste programmet til hundetrener Maren, spennende.

Kjempebra program ? Er imponert over at hun skal prøve å få skikk på såpass mange «bøller». Skulle tro det var nok med kun en av dem ? Er det noen som fikk med seg hvilke rase Mali er? (Hun som beit eieren, og var kjempesterk)

En ting jeg stadig blir overrasket over er bruken av flexi-liner. Å prøve å holde igjen en 100 kg nuffe med flexi... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det virker som et bra program, veldig koselig underholdning og det skulle ikke mye mer til for å motivere meg til å gå ut og trene i morgen i stedet for å gå de vanlige, ‘’kjedelige’’ turene! ? Gleder meg til å se resten, tror alt ligger ute på nett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rufs said:

Kjempebra program ? Er imponert over at hun skal prøve å få skikk på såpass mange «bøller». Skulle tro det var nok med kun en av dem ? Er det noen som fikk med seg hvilke rase Mali er? (Hun som beit eieren, og var kjempesterk)

En ting jeg stadig blir overrasket over er bruken av flexi-liner. Å prøve å holde igjen en 100 kg nuffe med flexi... ?

Mali var blanding av amerikansk bulldog og ca de bou (hvis det er sånn det skrives) 

Og folkens, vi er i januar nå... Ikke noe vits å skrive videre i denne tråden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...