Gå til innhold
Hundesonen.no

I alla dager!


Lotta

Recommended Posts

Jeg hadde blitt dritredd og fly forbanna hadde det vært min hund det gjaldt ja!! Det er jo dette som er den store skrekken... ! Heldigvis gikk det godt, men det har man ingen garanti for. Håper virkelig SAS går gjennom rutinene sine og sørger for at lignende ikke skjer igjen. Dessuten håper jeg at de betaler for utleggene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overrasket..

Har selv stått i Bergen og ventet på å gå om bord når jeg så hunden min bli lastes på ett annet fly :icon_redface:

Har ett ganske så gjennkjennlig grønt bur med klisermerker både her og det. Og er overlykklig for det!

Jeg fikk tak i Noe SAS personell som først trodde jeg tullet og mente at det fantes flere slike bur i denne verden . Motvillig tok dem kontakt med stuerene og det viste seg at jeg hadde rett. <_<

Ingen unnskyldning fikk jeg, bare ett tørt: "Ja slikt kan jo hende... " også gikk dem. Jeg sto som klistret til vinduet fram til jeg så at hunden min var trykt lastet i buken på "mitt" fly. Og takket høyere makter for utsyn til flyene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en sånn situasjonen hadde jeg

1.kjeftet som en gal

2.begynnt å grine

3.kjørt av veien på vei for å hente pelsen

Jeg er kontrollfreak når det kommer tuil hunden min og jeg vet jeg hadde taklet det der veeeldig dårlig.Stakkars folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud, han må ha klart å holde hode kaldt! Jeg hadde fått full panikk og sikkert bare satt meg ned til å grine, for de fleste hunde eiere er hunden "babyen" deres. Håper han får pengene da. Det er jo ikke bare bare å sette seg i bilen å kjøre så langt når du er trøtt og nettopp kommet hjem fra tur :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har sendt mange valper med fly, både innenlands og utenlands. Selv da jeg sendte valper langt inne i Statene med to flybytter og overnatting på kennel, så kom valpene på rett fly og til sine nye eiere til rett tid.

Men selvsagt skal ikke slik som dette skje. Jeg er alltid ekstra nøye med å sjekke at det står skrevet riktig ankomststed på de lappene som blir klistret på buret når jeg sender en hund, og det samme med frakttrevet, så kanskje feilen ligger her, at det ble skrevet feil og at eieren ikke sjekket godt nok?

Å skaffe til veie et fly for å transportere hunden de 40 milene ned igjen er nok ikke like enkelt som det høres ut til. Og de aller fleste hadde nok tatt bilen fatt og hentet hunden, slik eieren gjorde. SAS kommer nok til å betale en god erstatning for denne tabben, hvis ikke er det jo bare å kontakte forbrukerrådet, så ordner det seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy filler'n!!

Jeg hadde blitt rasende og veldig redd..

En grunn til at jeg ikke vil ha med meg Elwira på fly..

Husk nå at episoder som denne hører med til sjeldenheten. Det er meget sjelden noe slikt skjer, og hvis eieren er påpasselig nok, og sørger for at hunden blir kjørt til riktig fly, evt. forsikrer seg om at de som har ansvaret for dette, er informert om hvilket fly hunden skal på, så er som regel ikke dette noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er ikke trivelig!!

Selv ble jeg rammer av flygeledersyken da jeg skulle reise tilbake til Finland med en lånt hund. På Værnes så jeg at hunden ble lastet på flyet, det samme på GArdermoen. MEn da vi kom til Arlanda 2 timer forsinket, ble jeg sendt fra den ene utgangen til den andre.

Endte til slutt opp i serviceskranken til SAS, der både jeg og hunden ble booket på et senere fly. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg spurte dama om det var sikkert at hunden kunne sendes med dette flyet, jeg visste jo at ikke alle flytypene tar hunder i lasterom. Joda, det var helt sikkert, om jeg ikkke trodde hun kunne jobben sin...

SÅ kommer jeg til Helsinki klokken 21 om kvelden, og venter og venter og venter, men ingen hundekasse. Tar så kontakt med SAS ankomst service, og får beskjed, nei den flytypen tar ikke hunder i lasterom.

Om jeg ble sint????

Spørsmålet var da selvfølgelig, hvor i h***** er hunden? Joda den sto i Stockholm den... Heldigvis kunne siste fly til HElsinki ta med hunden, så da var det bare å sette seg ned i ankomsthallen og vente. Fikk ikke gå ut av hallen siden je gikke hadde all bagasjen min...

Om jeg ble sint?

Eier av hunden sto jo på utsiden og ventet, og visste ingenting.... Fikk omsider SAS til å rope henne opp, slik at hun fikk beskjed av ankomst service på utsiden at hun bare måtte vente...

Nærmere kl 23 kommer omsider hunden, gjett om jeg ble glad da. Tenk om han måtte stått en natt i Stockholm... Det hadde ikke vært mulilg å kjøre å hente han der...

Heldigvis var dette en hund som er veldig bereist, kom bl a fra Japan i fly, så han var bare glad for å endelig få komme ut. Det var nok verre med meg...

Fikk en lapp i billetten med referansenummer hvis jeg ville klage til SAS. Det gikk flere dager før jeg roet meg. Ikke moro å ha en verdifull lånehund når den blir tullet vekk...

Siden orket jeg ikke ta saken opp med SAS igjen, kjenner pulsen stiger bare ved å skrive dette. Hvis noen hadde prøvd å unnskylde SAS nå, ville jeg blitt like sint som da jeg sto oppi situasjonen, og det tror jeg ikke er bra.

Men jeg vil tenke meg GODT om før jeg reiser langt med hund i fly igjen... Og finnes det alternativer til SAS, så tror jeg nok jeg bruker det... Her var alt som det skulle være fra min side, buret var merket korrekt, men en imbesil skrankeperson kunne rett og slett ikke jobben sin, og villle ikke sjekke da jeg spurte om hun var sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt dritredd og fly forbanna hadde det vært min hund det gjaldt ja!! Det er jo dette som er den store skrekken... ! Heldigvis gikk det godt, men det har man ingen garanti for. Håper virkelig SAS går gjennom rutinene sine og sørger for at lignende ikke skjer igjen. Dessuten håper jeg at de betaler for utleggene hans.

Enig der gitt! ;)

Sånn OT, Pen schäfer! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg dette hadde skjedd med, så tror jeg at jeg hadde rekvirert drosje på SAS si regning disse 40 milene. For hvis man er trøtt og sliten etter lang reise, og så skal kjøre så langt vet man aldri hvordan det går - og SAS hadde garantert ikke dekket noe om man sovnet bak rattet og kræsjet bilen. I tillegg hadde det vært greit at det svidde litt økonomisk for SAS når de gjorde sånt, så kanskje de hadde vært mer obs neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det var nylig en sak i USA med en valp som ble sendt feil - veldig feil. Heldigvis hadde oppdretteren bekjente som kunne (etter mye om og men) hente ut valpen, ellers hadde den blitt stående der lenge, eller måttet fly lange omveier, da det ikke gikk fly fra plassen den kom til, til dit den skulle. Det var Delta, som er SAS' samarbeidspartner i USA..... Betenkelig.

I fjor skulle en av mine "valper" til England, han kom til Gardermoen med en kasse som var stor nok til at han kunne ligge behagelig, stå oppreist, snu seg osv uten problemer, men det skrellet som tok imot nektet å godta kassa, mente den var for liten. Som følge av dette måtte hunden i steden for en times flytur fly via København, altså en ekstra mellomlanding og omlasting, biletten ble dobbelt så dyr, og eierne måtte kjøpe nytt flybur til mange tusen. Klage har ikke ført fram. De tenker i alle fall IKKE på hudnene når de presterer å gjøre sånt. Hadde buret virkelig vært for lite, hadde det vært på sin plass, men mine to tisper kan fint finne på å legge seg inni det sammen... Sendte også en valp via Frankfurt, som hadde blitt fôret med noe drittfor da han måtte ovenatte på hundehotell (mat var tapet fast på buret og tydelig merket med frokost og kveldsmat på engelsk og tysk+ at jeg ringte tre ganger for å forsikre meg om at alt gikk greit). Frokosten var ikke brukt, og de hadde gitt ham noe annet i steden, som ga ham en skikkelig diarre. Behøver ikke nevne hvordan han var da han kom fram...

I alle fall gikk det bra, et bad og litt lek på plenen så var allting glemt.

Venner av meg fikk ut et "nervøst vrak" etter flyreise, og denne hudnen som i utgangspunktet var forholdsvis trygg, var veldig redd for folk....(?) Har blitt fortalt av en som jobber på flyplassen at ikke alle som laster ombord er like gode med hundene, noen kan gjerne finne på å erte en som knurrer f.eks.

Nei, det er ikke alltid OK å sende hunder med fly, skulle ønske de hadde en kvalitetssikring og at det bare var hundefolk som fikk ta seg av hundene på reise.

Lisbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...