Gå til innhold
Hundesonen.no

Bedlington terrier eller puddel?


Bali
 Share

Recommended Posts

I jakten på ny rase er bedlington og puddel blant de mest aktuelle. Jeg vil gjerne høre fra dere som har erfaring med en eller begge rasene. 

Når det gjelder puddel så har jeg blitt fortalt at mellompuddel er veldig aktive hunder? Slik jeg har forstått de puddel eiere så er disse hundene også aktive og eventyrlystne innendørs? Og sist men ikke minst hvordan fungerer en puddel som en del av familien uten særlig mentale utfordringer? Fysisk aktivitet er i utgangspunktet ikke den største utfordringen (en av løper hver dag og vi er mest utendørs etter jobb), men blir det for lite stimuli for en puddel å bare være med familien uten dedikert agillity, lydighetstrening eller lignende? 

Og hva med Bedlington? Det høres jo ut som den perfekte hunden, alle beskriver de som aktive ute og mer eller mindre dovendyr inne. Pelsen derimot høres verre ut enn puddel en sin, og noen hannhunder kan være hissig på enkelte andre hannhunder. Koppertoksikosen later til å være under kontroll. Ellers noe å tenke på når vi vurderer en bedlington som familiehund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har puddel, men det er en liten dvergpuddel. Fantastisk familiehund. Veldig glad i mennesker. Rolig innendørs, og glad i å gå tur. Veldig lite lyd i henne. Bjeffer så og si aldri. Holder henne kortklipt, så pelsen er praktisk. 

Men så er det forskjell fra individ til individ også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to mellompudler. Begge er aktive hunder med masse futt. Om rasen vil være fornøyde med hovedsaklig fysisk aktivitet vil nok variere fra individ til individ. Der er mine to forskjellige. Yngstemann krever mer for å være fornøyd og blir veldig kreativ innomhus i perioder han ikke får brukt seg nok. Det livet du skisserer for en hund hos dere høres ut som et godt hundeliv som jeg tror de fleste pudler vil ha det godt med :) 
edit: det er mye lyd i mine, både varsler og "prater" mye. Og så er de gode til å oppdra sine eiere disse pudlene ;)

Endret av tmp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...