Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Nei, jeg bruker sykkel, ski, spark og rattkjelke, men som oftest slipper jeg bidra selv på tross av at jeg er dobbelt så tung som hvermannsen når vi bare har falt i flyt. Der finnes flere som driver med kickbike, bikejoring ol. med både enkelt- og dobbelspann av BC. Trekk er trekk, mine hadde likt seg foran kickbike også, riktignok tror jeg innsatsen i motbakker er like variert der som ellers. Ene legger liv og sjel i det, enkelte andre anser sin oppgave som utført om lina er stram  

Hva som er for mye og for lite skal ikke jeg diktere. Sålenge man er sitt ansvar bevisst med opptrening, vedlikehold, restitusjon og mental aktivisering. Jeg vi dog vært veldig påpasselig med unge BCer og belastning. Det er en rase utsatt for OCD (osteochonrosis dissescans) i spesielt skulder, en sykdom som generelt oppstår i vekstfase og kan forværres av belastning.
    • Det er ikke nødvendigvis enkelt å finne en seriøs ambull-oppdretter nå nei. Skal det være familie- og turhund, eller kommer du til å drive aktivt med hundesport? Preferanse på pels(stell), lyd? Trenbarhet? Må/bør den være sosial med andre hunder? Labrador og springer spaniel er jo "safe" valg, men kanskje ikke helt det du ønsker deg?
    • Tollervalp går på Nutrima Puppy og VOM puppy.
    • Da er jeg   Da er jeg interessert altså
    • Hei  Vi er 2voksene og 2 barn på 7 og 9 som er på utkikk etter ny hund, jeg har lest meg opp på mye forskjellige raser. Men synes valget er veldig vanskelig. 
      Det viktigste for oss er en hund som er robust og frisk både fysisk og mentalt. 
      Jeg har vokst opp med Bouvier des flandres og Boxer hjemme, selv har jeg hatt 2 amerikanske bulldoger. 
      Kunne tenkt meg det igjen, hvis jeg klarer og finne en seriøs oppdretter. Men samboer ønsker seg noe litt mindre, og jeg er åpen for det å.

• Nylig opprettede emner