Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vet hvilken tursekk dette er, eller hvilken løsning dette er?


Nettan
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Nettan skrev:

Noen som vet hvilken tursekk dette er, eller hvilken løsning som er brukt? 

Tenkter at det er supert å kunne ha hendene løs selv med sekk. Men blir litt mye med både magebelte og sekk. 

 

Screenshot_20191111-151101.png

Jeg bruker hoftebelte og sekk. Funker fint selvom jeg har den nederste reima på sekken klikket på! Jeg syns også løsningen ovenfor (hvis det er typ magebelte+sekk i en) ser veldig dårlig ergonomisk ut, mtp at den sitter på rygg/mage og ikke hofter? Men så har jeg en som tror han er med på huskyløp også på tur, så spørs vel om hunden trekker eller ei også??‍♀️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miloficent skrev:

Jeg bruker hoftebelte og sekk. Funker fint selvom jeg har den nederste reima på sekken klikket på! Jeg syns også løsningen ovenfor (hvis det er typ magebelte+sekk i en) ser veldig dårlig ergonomisk ut, mtp at den sitter på rygg/mage og ikke hofter? Men så har jeg en som tror han er med på huskyløp også på tur, så spørs vel om hunden trekker eller ei også??‍♀️

Han trekker ikke veldig om han ikke får lov. Han svinser my hit og dit derimot. På sånne turer har han ekstra langt bånd så da blir det lite trekking. 

Det belte jeg har nå, er med stor taske på, så blir ikke plass. Liker det heller ikke veldig godt, for det sklir opp hele tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Jeg bruker bare et bånd med en metallring i enden som jeg fester rett på magebeltet på den sekken jeg bruker den dagen. Funker fint for meg, men så veier også hunden bare omkring 13 kg! 

Smart løsning ?

Litt usikker på hvordan det funker med en på 23kg, og enda ikke ferdig vokst ? men en mulighet å teste i hvert fall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Nettan said:

Smart løsning ?

Litt usikker på hvordan det funker med en på 23kg, og enda ikke ferdig vokst ? men en mulighet å teste i hvert fall 

Verdt å teste før man eventuelt går til innkjøp av nytt og dyrt utstyr, i det minste ? Siden han ikke trekker så mye burde det jo kunne funke, selv om han er en god del større enn min som trekker en del når hun blir ivrig.

Synes selv det er digg at draget blir mot kroppens tyngdepunkt, på akkurat samme sted som sekken, og at jeg har mulighet til å ta båndet med begge hender og styre ved behov (akkurat det siste kan man jo også med mage-/hoftebelte + sekk). Men jeg har også sekken mer som kvinnen på bildet – helt perfekt plassert hoftebelte for meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nimbus skrev:

Verdt å teste før man eventuelt går til innkjøp av nytt og dyrt utstyr, i det minste ? Siden han ikke trekker så mye burde det jo kunne funke, selv om han er en god del større enn min som trekker en del når hun blir ivrig.

Synes selv det er digg at draget blir mot kroppens tyngdepunkt, på akkurat samme sted som sekken, og at jeg har mulighet til å ta båndet med begge hender og styre ved behov (akkurat det siste kan man jo også med mage-/hoftebelte + sekk). Men jeg har også sekken mer som kvinnen på bildet – helt perfekt plassert hoftebelte for meg.

Ja, og om ikke så må jeg ha en ny tursekk. Så da er denne ett godt alternativ i såfall.

Har laget egne løsninger på ting før, så ikke noe nytt for meg i safall ?

Han har vært ille på og trekke, men har jobbet beinhardt med det siste ukene. Snakket med en som kjenner han fra han var valp, og fra før jeg fikk han. Å han merket en stor forbedring. Han sa at han hadde vært ekstrem på å trekke, og sta som ett esel?? Så han så helt annen hund etter at jeg fikk han. 

Han har tatt greia kjapt. Han forstår at han ikke kommer noe sted om han drar, og at han i hvertfall ikke kommer bort til den flekken han vil lukte på. For da går vi rett forbi den ? Har han lenger bånd på tur har det ikke vært noe stress, og da virrer han bare hit og dit. 

Jeg liker også å ha den litt høyere opp enn hoftene, så plasseringen er grei for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del jaktsekker (småvilt) har feste for kobbel enten med løkker eller D-ringer i magebeltet, feks MyLagopus. De er de jo oftest desentrert, men om man har feste på begge sider kan man feks bruke en hanefot. Fullt mulig å snørekjøre på den måten. Mange synes det blir knotete med hundebelte og ryggsekkens magebelte. Man får gjerne en del ekstra funksjoner man ikke trenger om man ikke er på jakt (rypenett, patronholdere mm), størrelsen ligger rundt 35-40L og de kan være sabla dyre, men fungerer veldig fint som dagsturssekker også.

Noen fester bare et bånd eller noe rett på sekkens magebelte (som nevnt over), og det kan fungere greit avhengig av størrelse på hunden og hvor mye den trekker. For hvis den trekker kan draget bli i låsen heller enn bakover hvor magebeltet er sterkest.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/12/2019 at 12:46 PM, roxie88 skrev:

Jeg spurte hun som eier bildet på Instagram, og hun svarte sekken er fra bergans og hunden er festet i belte fra nonstop dogwear ? så da er det vel bare synsbedrag at det ser ut som han er festet rett i magebeltet til sekken ?

Spurte henne jeg også faktisk, men har ikke sett noe svar enda, så takk for hjelpen ?❤️

På 11/12/2019 at 12:57 PM, simira skrev:

Jeg ville nok uansett investert i et ok belte, heller enn å måtte ha sekk til enhver tid på tur med hunden.

Har ett belte, men tenker mest når jeg må ha sekk også ? 

23 timer siden, tillien skrev:

En god del jaktsekker (småvilt) har feste for kobbel enten med løkker eller D-ringer i magebeltet, feks MyLagopus. De er de jo oftest desentrert, men om man har feste på begge sider kan man feks bruke en hanefot. Fullt mulig å snørekjøre på den måten. Mange synes det blir knotete med hundebelte og ryggsekkens magebelte. Man får gjerne en del ekstra funksjoner man ikke trenger om man ikke er på jakt (rypenett, patronholdere mm), størrelsen ligger rundt 35-40L og de kan være sabla dyre, men fungerer veldig fint som dagsturssekker også.

Noen fester bare et bånd eller noe rett på sekkens magebelte (som nevnt over), og det kan fungere greit avhengig av størrelse på hunden og hvor mye den trekker. For hvis den trekker kan draget bli i låsen heller enn bakover hvor magebeltet er sterkest.

 

Takk ?

Skal se om jeg klarer å mekke en løsning selv. Så veldig dyr sekk gidder jeg ikke å kjøpe, for det blir den ikke brukt nok til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...