Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Trening i kulda - iskalde fingre!

Recommended Posts

Hvordan gjør dere andre det med godbiter i kulda? Jeg har valp, så jeg trener selvfølgelig mye både inne og ute. Nå som det begynner å bli kaldt merker jeg at det funker dårlig å ha fingre som er våte av hundesikkel. Kan bare tenke meg hvordan det skal gå i 10 minus... Hansker er veldig upraktisk, og de blir dessuten våte og kalde de også.

Noen som har lure tips? 

Har ingen lure triks, men følger med om noen har! På de kaldeste dagene har jeg brukt hansker, men er så upraktisk siden enten får jeg opp 7 godbiter eller ingen😂 

Tynne, fingerløse vanter i merinoull fra XXL, og pulsvarmer (eller tykkere fingerløse vanter) i ull utenpå. Ull blir ikke kaldt når det blir vått.

Tube med skinkeost, eller biter av smør, funker som slikkegodbiter.

Og så lek, såklart.

Sånne små porsjonspakker med f.eks leverpostei synes jeg fungerer veldig greit å belønne med, selv med hansker/votter på.

Bruker ullhansker uten fingertupper mens jeg trener, og så smetter jeg på ullvotter utenpå hanskene i pauser.

Forumet fortsetter under annonsen

Jeg bruker også ullhansker uten fingertupper, og har med varme votter å ta utenpå ved behov. 
Når det er veldig kaldt prøver jeg å finne ting å belønne med som funker med hansker (leke, tubeost, våtfôr på klemmeflaske o.l.), også kaster jeg mye godbiter så jeg slipper å få så våte vanter. 

Også liker jeg disse: https://xxl.no/phoxx-handvarmer-hvit/p/1070389_1_style
Varmer hendene i lommene, eller putter dem inni hansker/vanter.