Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan velge riktig valp for meg?


Ravensburger
 Share

Recommended Posts

Har hatt hunder i 14 år, men har stortsett hatt omplasseringshunder som jeg har fått som voksne, nå blir det muligens min første valp som jeg får velge selv og da lurer jeg på, hva skal jeg se etter? 

Vi er en familie, hunden blir en familiehund. Ønskelig at jeg får en hund som er førerorientert slik at jeg kan trene lydighet. Men men hva skal man se etter, hvordan kan man teste leke "drive" og så videre? :)

 

På forhånd takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har jeg fått tildelt av oppdretter. De kjenner valpene best, men de kjenner gjerne ikke så godt kjøperen. Så det er greit å si hva man ønsker. Jeg vet at jeg kommer til å ha to ting som er veldig viktig for meg med neste kjøp. At valpen er oppmerksom, og gjerne greier å holde oppmerksomheten en kort tid. Og så må jeg ha en miljøsterk/-trygg valp. Å konkurrere med miljøsvake hunder er pyton, jeg har brukt laaaaang tid på å gjøre den ene hunden min så trygg som mulig. Men miljøsvak vil han alltid være ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker er at når du første gang tar kontakt med oppdretter så regner jeg med at du fremla dine ønsker om type hund og om det var noe den oppdretteren kunne oppfylle med sitt kull. Og utfra dialog dere i mellom vil en dyktig oppdretter velge riktig valp til deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...