Gå til innhold
Hundesonen.no

Varebil og temperatur i lasterom?


tillien
 Share

Recommended Posts

Jeg har en temperatur-måler til varerommet og registrerer at temperaturen bak endrer seg i takt med temperaturen i forsetene. I min caddy er det borret 2-3 hull i plasten nederst (den var sånn når jeg kjøpe den) men jeg ser at det uansett ikke er tett langs kantene på skilleveggen. Hvis vi står stille i f.eks. kø i 30-35 varmegrader så har jeg sett at temperaturen stiger noe mer i varerommet enn i fører-delen, men ikke sånn at det er noe voldsomt ubehagelig eller farlig. 

Endret av borderen
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, yurij skrev:

Jeg syns det blir ****** varmt baki der uansett jeg. Vanlig ac fremme i Berlingo/partner hjelper liksom ikke stort, ikke åpne vinduer heller. Stod i kø gjennom Riga i sommer, måtte baki og kjenne og det kokte. Lufta fra vinduene trekker liksom bare forbi gitteret, ikke i vinkel inn i lasterommet og ac var ikke bra nok til å få ned temp. Takluke hjelper vel og koster kanskje ikke allverden å montere. 

Jeg skjønner ikke helt det? Jeg har riktignok ikke vært i Riga, men det var bra varmt i sommer, spesielt med en gang man satte seg inn i en bil som hadde stått i sola. Men med AC på full blåsing bakover ble det fort behagelig temperatur i bilen, og med så åpent gitter kan jeg ikke skjønne at det ikke skal være nok sirkulasjon i bilen til at hele får effekten av AC. Gløtter også jevnlig bak for å se hvordan hun har det, og aldri noe pesing eller noe. Nå har jeg ikke sidevinduer på den nye berlingoen min. Har ikke opplevd noe voldsom varme når jeg har parkert og skal ta ut hunden bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...