Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Tusen takk for et grundig svar med nyttige innspill! Jeg skal definitivt prøve meg fram med rådene dine. Vi har jobba en god del med selvkontroll og omvendtlokking, men hovedsakelig for å jobbe med fokus som på den første filmen. Jeg skal definitivt prøve å ta med meg det inn i stå under marsj også. Ståen til Torvald har vært veldig svak, og er til en viss grad forsatt det. Han hadde en skade i ryggen da han var yngre og en av fysioterapiøvelsene vi fikk beskjed om å gjøre da, var å gå fra sitt til stå "sakte og kontrollert", noe som gjør at han er veldig treg opp i stå. Han har også vært vant til stå-sitt-stå-sitt, og så videre, fra den samme øvelsen. Derfor har han lett for å synke ned i sitt igjen. Jeg skal gjøre litt undersøkelser rundt hoppstå - kanskje det rett og slett er lurest å lære inn stå helt på nytt, med ny kommando? 
    • Tror jeg fornærmet en i hundeklubben da vi diskuterte tisper som lider av å være innbilt etter løpetid 😶 Hun fortalte at moren og søsteren til tispen hennes var kastrert siden de var så innbilt. Mens hun hadde hatt noen kull på sin tispe. Jeg spurte om tispen hennes ikke slet med innbilthet, og det gjorde hun. Og det var da jeg sa «men da burde du vel ikke avle på henne?!» 
      Hun ble tydelig irritert over spørsmålet mitt. I utgangspunktet ville jeg gjerne kjøpt valp av henne, og av tispen hennes. Men hvis denne løpetiden skal bli et stort problem så vet jeg ikke helt. Har tidligere kastrert ei tispe siden hun ble så deprimert etter løpetid. For meg var det ingen problem å kastrere henne så lenge det gav henne et bedre liv. Men det er jo i utgangspunktet ikke noe jeg ønsker å «måtte» gjøre med neste hund også. Kanskje det er noe å spørre valpeselger om; er tispen (mammaen til kullet) veldig innbilt etter løpetid, og rasen generelt?
      Det er så mye som skal være riktig 😦
    • Skaffet meg GIMP, og forsøkte å redigere bort selen. Slet litt med å myke ut "kantene", men synes det ble greit nok for en fersking å være😅 (nybegynner i å fotografere også, så bakgrunnen ble litt uheldig)    
    • Synes spaniel høres ut som midt i blinken for dere. Jeg har hørt at welsh kan slite med separasjonsangst, så jeg ville passet på litt der. Men ellers har du jo engelsk springer spaniel som er et ganske trygt valg vil jeg si. Ellers har du field spaniel, de er ganske sjeldne da, og man må være nøye på mentalitet der, er en del rusk der og, men jeg er storfornøyd med mine. Ang pelsstell så børster jeg, og klipper poter og ører ca en gang i måneden, børster ganske sjelden ellers. 
    • Hvem er det?? Kan du sende på PM? Det er jo helt vanvittig.
  • Nylig opprettede emner