Gå til innhold
Hundesonen.no

Soving i fang +++


Lapras
 Share

Recommended Posts

Heisann. Har en liten valp som har vært hjemme hos meg i fire dager. Han sovner bare i fanget mitt, og hvis jeg prøver å legge han fra meg våkner han bare og kommer tilbake til meg. Noe som gjør at jeg blir sittende med han sovende på meg. Slik at jeg lurte på om noen hadde noen tips? 
Min far er oppvokst med filleristing av valpene og at de stapper snutene i tisset deres hvis de tisser inne, slik at han ber meg straffe valpen og vær streng. Selv prøver jeg og gjøre ting positivt. 

I tillegg er det slik at jeg prøver å lære ham at han kan være i valpebingen, men det ender bare opp med ar han sitter og skriker. Jeg sitter rett utenfor. 10 cm unna ham. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å tilvenne han? Eller er jeg rett og slett for tidlig? Er han ikke helt trygg her enda? Hva tenker dere? 

For å oppsummere, har dere noen tips til soving i fang og til alenetid i valpebinge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker den viktigste jobben i starten er å gjøre valpen trygg på livet og da er det best å ikke presse den til noe den ikke er klar for enda. Etter hvert vil det nok gå over av seg selv eller så kan du trene på det når valpen er litt eldre. 

Min hund kunne ikke være alene før hun var to år på grunn av negative opplevelser av å bli forlatt som liten valp, så det lønner seg ofte å følge valpens tempo der det er mulig. 

Ut over det så hadde jeg vel prøvd å gjøre det jeg hadde tenkt å gjøre uansett om valpen ligger på fanget og må flyttes?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...