Gå til innhold
Hundesonen.no

Barn hunt


PixinaCollie
 Share

Recommended Posts

Er det noen her inne som har prøvd det? Og som kunne tenke seg og fortelle litt? 

 

Jeg traff her for en stund siden verdens triveligste menneske utenfor sykehuset på Gjøvik, og hun snakket så varmt om barn hunt! ? Hun kunne fortelle meg masse, men desverre har masse gått i glemmeboka. 

 

Selv holder jeg til i Bodø, finnes det noen rundt her som holder på med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig at jeg ikke finner igjen gamle tråder om dette, jeg VET det har vært diskutert.

Barn hunt Norge har mye fin info både om sporten og hvor det holdes kurs.

Vi gikk kurs i forfjor, og det var veldig gøy. Både med ridgebacken og gårdshunden. I en bane er det et bestemt antall lukkede rør med hull i, og noen av dem inneholder en (i Norge) død rotte, eller redemateriale. Hunden skal søke gjennom en labyrint av høyballer og markere det riktige røret. I løpet av en bane må hunden også gjennom en tunnell, oppå en høyballe eller flere, litt avhengig av klasse det også. Alle hunder kan delta, og de fleste hunder som har litt nese og interesse for jakt/vilt synes det er gøy.

Det ser ut til å ha dødd ut litt igjen nå, det var veldig populært og mange kurs rundt omkring i fjor. Men hvis du kontakter nærmeste hundeklubb så kan du jo høre om de er interesserte i å leie inn en instruktør for et helgekurs. Det begynner å bli flere godkjente instruktører og dommere etterhvert også, så sporten sprer seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...