Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingstelt


Tomine
 Share

Recommended Posts

Er det lurt å skaffe meg utstillingstelt? Men jeg synes det alltid er så fullt opp av utstillingstelt på alle utstillinger. Hvordan får jeg da plass?

Har sett litt på pop up utstillingstelt med bunn. Det er litt mindre enn de store. Hvordan er dette teltet?

Har du utstillingstelt? Bruker du det hver gang på utstilling når det er ute? Hvordan telt har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes utstillingstelt i utgangspunktet er en uting. Jeg ser definitivt nytten i det for å kunne skjerme hunden, både mot folk og andre hunder, og været. Men problemet er at folk kliner de oppi ringer, og tar opp plass for mange potensielle tilskuere som ikke får komme til og se. Folk må omtrent klatre mellom telt for å komme fram til ringene tidvis, både for å se og stille hund. Om jeg noen gang skal arrangere noe stevne igjen så blir det teltforbud innenfor 15 meter av alle ringer.

Men som sagt, for å skjerme hunden og unngå altfor varm, evt våt hund i ringen, så er det jo kjekt å ha. Bare vis hensyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Jeg synes utstillingstelt i utgangspunktet er en uting. Jeg ser definitivt nytten i det for å kunne skjerme hunden, både mot folk og andre hunder, og været. Men problemet er at folk kliner de oppi ringer, og tar opp plass for mange potensielle tilskuere som ikke får komme til og se. Folk må omtrent klatre mellom telt for å komme fram til ringene tidvis, både for å se og stille hund. Om jeg noen gang skal arrangere noe stevne igjen så blir det teltforbud innenfor 15 meter av alle ringer.

Men som sagt, for å skjerme hunden og unngå altfor varm, evt våt hund i ringen, så er det jo kjekt å ha. Bare vis hensyn...

Det er dette jeg også er enig i og er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utst.telt men bruker det praktisk talt aldri lenger. Det blir for varmt å være i når sola' steker, det er usosialt og de står i veien for alt. Men JA, det er superdeilig når det bøttregner og man står såpass nære at man kan følge med på bedømmelsen fra teltet. Men jeg klarer meg stort sett greit med en parasoll som jeg fester i burtrallen/strolleren, eller låner et hjørne i teltet til gode venner hvis været er helt j...lig.

Men når jeg hadde 3-4 beardiser som skulle stilles ut, så var telt kjekt for å beskytte seg fra regn, men mest for å begrense avstanden til de andre utstillerne. Blir rimelig lei av andre bikkjer helt opptil burene mine som enten bråker eller pisser på dem, folk som setter stolene sine nærmest rett foran burdørene, etc.. Men det tar jo veldig mye plass for bare en/to mennesker og et bur eller to..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt er fint hvis været er veldig dårlig, eller veldig pent. Med silvershade på toppen så hjelper det mot varmen. Ja det tar mye plass, men det er fint å trekke seg tilbake. På RL stevner er de veldig flinke til å sette teltene godt unna ringene så publikum kan komme foran. På utstilling og LP gir de beng.

Jeg vurderer et sånt lite popuptelt med plass til bur og en stol.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker utstillingsteltet mitt ? Det gir hundene mine ro i nærheten av ringen. Ly fra regn og sol! Og det er enklere å sjonglere flere hunder i flere klasser på feks rally enn å springe å bytte hund i bilen som står lengre unna ? Og helt ærlig er jeg lei av at folk lar hundene sine pisse på stolen min eller tøybura mine! Da er jammen bedre at de pisser på teltet ?

 

Er det fult ved ringen så setter jeg teltet litt unna bare. 

 

Arrangørene kunne satt opp spærre mot telt feks 2 sider av ringene ??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...