Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Mardina
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Annik skrev:

Kommer en familie og hilser på neste helg, magefølelsen er iallfall god :)

Har heldigvis en stor familie og mye folk rundt meg :) Nå er det en stund siden jeg ble alene om småttisene(så lenge at jeg har rukket å treffe en ny, faktisk :P), og det har stort sett gått veldig greit til nå. Over helga begynner yngste i barnehage, og da krysser jeg fingrene for at jeg får litt mer overskudd til å gjøre andre ting enn bare å være mamma igjen. Og ikke minst; jeg kan begynne å jobbe og ha regelmessig voksen-kontakt igjen ?

Det er godt å høre :heart: 

Som regel ordner jo det meste seg, så det er godt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bonita døde i går rundt kl 12. Hun var veldig redusert etter ett anfall på onsdagskvelden. Redusert torsdag og fredag men så ut som hun skulle komme seg. Men i går slet hun med å gå morgentur og spis/

I går fikk vi oss en kraftig støkk og den første virkelige bekymringen som hundeeiere. Om trent to timer etter skogstur i Østmarka går jeg bort til Ceres som ligger og sover på sofaen for å feste

I dag er super Prima 6 år:) HURRA HURRA for verdens beste lykkepille  

Posted Images

5 timer siden, Miloficent skrev:

Vi har meldt oss på rallylydighetskurs og jeg prøver å lære meg (og øve oss) på flere av skiltene som dukker opp i klasse 1. Vet jo at vi skal på kurs for å lære, men liker å ligge i forkant med treningen! Spesielt siden det vil være en del andre hunder også der, og da går det lettere om noen av øvelsene er kjent for oss begge fra før av:innocent: Noen som har vært på rallylydighetskurs og syns det var spennende, lærerikt og nyttig? Eller omvendt for den saksskyld:teehe:

Meg og Gira var i vår :) Aldri trent rally, kun vanlig lydighet. Men mye av grunnøvelsene er jo de samme da. Men det var spennende å prøve noe nytt, og kjekt å lære å bygge baner. Vi fikk også gå litt baner på slutten, det var også spennende :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter inne i godværet, Salka er ikke helt fornøyd med det. Hun har kommet med alle lekene sine og lagt i fanget mitt, kun avbrutt av små flue-jakt-pauser. Vi skal snart komme oss ut på tur, altså, jeg må bare drikke opp kaffen min først! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Miloficent skrev:

Vi har meldt oss på rallylydighetskurs og jeg prøver å lære meg (og øve oss) på flere av skiltene som dukker opp i klasse 1. Vet jo at vi skal på kurs for å lære, men liker å ligge i forkant med treningen! Spesielt siden det vil være en del andre hunder også der, og da går det lettere om noen av øvelsene er kjent for oss begge fra før av:innocent: Noen som har vært på rallylydighetskurs og syns det var spennende, lærerikt og nyttig? Eller omvendt for den saksskyld:teehe:

Jeg har vært på kurs og syns det var veldig morsomt. Har en hund som ikke akkurat er skapt for tradisjonell lydighet, men rally passer oss litt bedre. Syns det er gøy at man veldig fort kan begynne å gå kombinasjoner og hele og halve baner, for min hund faller ut med mye repetisjon og pirking på detaljer. Han klarer heller ikke å holde fokus gjennom en hel bane, men kombinasjoner av alt fra tre til ni skilt passer oss fint akkurat nå. Også var det morsomt for meg selv, for man må virkelig holde tunga rett i munnen selv også for å huske forskjell på alle skiltene og tenke på timingen på kommando i forhold til skilt osv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått rallylydighetskurs på laveste nivå, bare elite eller høyere. Men det er gøy, en lærer mer og en får mer forståelse for regler, skilt og samarbeid med hunden.

Vi har har vært på 12 km sykkeltur med bading, bikkja er nå ferdiglada igjen.. ho begynner å få litt kondis igjen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.tv2.no/a/10785116/

Veldig trist for saueeier, men samtidig også trist for hundeeier - tror de fleste vet hva utfallet blir dersom politiet/saueeier får bestemme her. Ny oppdatering fra Aftenbladet sier at hundeeier nå er i avhør, men artikkelen er under abonomentssak så vet ikke noe mer om de har funnet hunden igjen. Håper virkelig på at det var et uhell og noen dumme nok til å la hunden være løs. Skjedd her i området hvor jeg bor.

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Miloficent skrev:

https://www.tv2.no/a/10785116/

Veldig trist for saueeier, men samtidig også trist for hundeeier - tror de fleste vet hva utfallet blir dersom politiet/saueeier får bestemme her. Ny oppdatering fra Aftenbladet sier at hundeeier nå er i avhør, men artikkelen er under abonomentssak så vet ikke noe mer om de har funnet hunden igjen. Håper virkelig på at det var et uhell og noen dumme nok til å la hunden være løs. Skjedd her i området hvor jeg bor.

Syns det høres rart ut at Mattilsynet mener noen av kadavrene har ligget en stund? Vet jo ikke om det er snakk om dager eller timer, men det er vel uvanlig at hunder angriper og skader/dreper 10 sauer og så henger rundt i flere timer før den løper sin vei? Håper det kommer mer info om saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Salka skrev:

Syns det høres rart ut at Mattilsynet mener noen av kadavrene har ligget en stund? Vet jo ikke om det er snakk om dager eller timer, men det er vel uvanlig at hunder angriper og skader/dreper 10 sauer og så henger rundt i flere timer før den løper sin vei? Håper det kommer mer info om saken. 

Ja enig, syns også det er merkelig? Håper jeg også, ingenting foreløpig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesjekk unnagjort, og alt så bra ut :) Altså utenom hennes kjente plager med hjertet, allergi og keratitt. Men blodprøver og urin var bra, selv om hun får hjertemedisin og kortison fast. Så det er jo bra :)

Hun har litt ujevne og ueffektive hjerteslag, hvor han har vanskelig for å finne puls bak når hun blir litt stresset. Men har forstått at det er vanlig for sykdommen. Og som han sier så kan hun plutselig bare falle om og dø en dag. Det vet jeg jo om, og jeg synes det er veldig ekkelt. Men hun har det heldigvis bra i det daglige ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt vet.time kl 08 imorgen pga han har irritert seg over øret sitt. Ikke rødt eller noe sånn. Idag har jeg ikke lagt merke til noe og han virker helt fin - meeeen jeg vil egentlig avbestille vet. timen? Kan jeg ringe å si at hunden min er frisk? Må jeg fortsatt betale for timen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt en spisegruppe fra homeroom.no. Har lest at flere personer ikke har fått varene sine derfra, men tenkte vi skulle prøve siden vi ville spare 4000kr pga tilbud. Varene ble visstnok sendt 13.8. Usikker hvor de sendes fra, men tror det er i utlandet. Har fått link til sporing i postnord. Der står det at de har fått informasjon om en pakke, men at de ikke har mottatt noe enda. Det blir vel evt når det kommer til Norge regner jeg med. Har allerede purret på homeroom et par ganger, siden det tok så lang tid før det ble sendt. Fikk til svar at varene ville være her denne uka. Jeg begynner å miste troa.. Har ikke betalt noe da, tenkte det var tryggest å velge faktura, og ikke betale den før varene faktisk er levert. Så får vi krysse fingrene for at vi faktisk får dem. I verste fall må vi bestille til fullpris et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag åpnet Musti her i Tromsø, med 25% åpningstilbud på hele butikken. Jeg kom hjem med ny sporline og dobbeltsidig hjerneblødning, etter halvannen time i kø... Ellers har vi trent litt nosework i dag, og om to uker skal vi delta på vår første konkurranse! Gleder meg veldig, men må jo si at det er litt skrekkblandet fryd... Vi har absolutt ikke kontroll på kjøretøysøk, i dag har vi "sniktrent" på en traktor og en hestehenger, men vi har definitivt behov for mer trening på bil ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt går etter planen så henter jeg valp i starten av Desember. Men det er noe jeg ser på som litt problematisk (og skummelt). Det er nemlig kjøreturen fra Stavanger til Sogn og fjordane.. Det er jo vinterstid og siden jeg bor på den «våte delen» av Vestlandet så er jeg absolutt ikke vandt med snø og glatte veier. Hvordan pleier det være der på vinterstid? Tenker typ veien oppover. Flyplassen her flyr heller ikke til Sogn og fjordane?

Endret av Miloficent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Wilhelmina said:

I dag åpnet Musti her i Tromsø, med 25% åpningstilbud på hele butikken. Jeg kom hjem med ny sporline og dobbeltsidig hjerneblødning, etter halvannen time i

Jeg så bilde av kaoset på Facebook litt tidlig på dagen og fant raskt ut at jeg utsatte til sen ettermiddag.

Mye folk når jeg dro dit også, men ikke plagsomt bortsett fra at det gikk tregt i kassa siden alle skulle registreres og det var litt kluss med prisingen. Flott butikk med fine, store lokaler og bra utvalg så vidt jeg fikk med meg (hadde med en firbent som var helt i himmelen så det ble litt hektisk). Synes litt synd på på "naboen" som jeg liker godt, og hvor både jeg og hund har blitt tatt godt i mot, men de får brette opp armene og møte konkurransen. Jeg handler der hvor jeg finner det jeg vil ha til best pris - så lenge servicen ellers er innafor. Skjønner imidlertid om de føler på en viss usikkerhet, plasseringen av Musti kunne vel i praksis ikke vært nærmere. Men byen trengte en skikkelig dyrebutikk til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/22/2019 at 11:37 PM, tillien said:

Jeg så bilde av kaoset på Facebook litt tidlig på dagen og fant raskt ut at jeg utsatte til sen ettermiddag.

Lurt! Jeg trodde jeg var tidlig ute da jeg kom ti minutter før åpningstid, men der tok jeg åpenbart veldig feil... Jeg dro til åpningen fordi jeg var redd for at de skulle bli utsolgt for det jeg skulle ha, men jeg oppdaget jo kjapt at A) de hadde uansett ingenting av det som stod på handlelista mi og B) hadde det blitt utsolgt hadde man mulighet til å be om å få det bestilt inn og man ville allikevel få 25% rabatt. Så det magesåret der kunne jeg spart meg for...

On 8/22/2019 at 11:37 PM, tillien said:

Mye folk når jeg dro dit også, men ikke plagsomt bortsett fra at det gikk tregt i kassa siden alle skulle registreres og det var litt kluss med prisingen. Flott butikk med fine, store lokaler og bra utvalg så vidt jeg fikk med meg (hadde med en firbent som var helt i himmelen så det ble litt hektisk). Synes litt synd på på "naboen" som jeg liker godt, og hvor både jeg og hund har blitt tatt godt i mot, men de får brette opp armene og møte konkurransen. Jeg handler der hvor jeg finner det jeg vil ha til best pris - så lenge servicen ellers er innafor. Skjønner imidlertid om de føler på en viss usikkerhet, plasseringen av Musti kunne vel i praksis ikke vært nærmere. Men byen trengte en skikkelig dyrebutikk til! 

Absolutt på tide med en ny dyrebutikk i byen ja. Men må innrømme at jeg handler det meste av utstyr på nett, eller i utlandet. I fysisk butikk opplever jeg at prisen ofte er det dobbelte, i hvert fall når det gjelder ting som dekken o.l. Jeg ønsker å være en lojal kunde, men når f.eks. en regndress koster en tusenlapp i butikk og 400,- på nett, da blir valget enkelt... Det eneste jeg konsekvent handler fysisk er hundemat, og Musti har uansett ikke det merket vi bruker, så jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å springe ned dørene der akkurat. Men en veldig fin butikk var det!

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Wilhelmina said:

Men må innrømme at jeg handler det meste av utstyr på nett, eller i utlandet. I fysisk butikk opplever jeg at prisen ofte er det dobbelte, i hvert fall når det gjelder ting som dekken o.l. Jeg ønsker å være en lojal kunde, men når f.eks. en regndress koster en tusenlapp i butikk og 400,- på nett, da blir valget enkelt...

Ja, det er helt vanvittig for noen forskjeller det kan være og det er ikke få ganger jeg har gått til lokale butikker og bare gått hoderystene ut igjen grunnet pris. Og manglende vilje til å komme meg litt i møte. Når en enkelt standardummy koster 90,- kroner i norsk nettbutikk og 199,- lokalt så lurer man på om de har forstått alvoret, feks. Utvalg er også et poeng. Det hjelper lite at de er greie og tilbyr å bestille noe for meg som kan komme neste gang de sender inn bestilling når jeg sitter på Sommarøy og kan få ting levert på døra gratis fra nettbutikk i løpet av noen få dager. Så mine ambisjoner om å være lojal kunde har jeg egentlig lagt på båten for lengst, men jeg sjekker nå ståa lokalt før jeg handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og Nico akkurat hatt besøk av noen fine folk som gjerne vil ha han på prøvetid. Jeg har absolutt ingen dårlige følelser eller tvil på noen som helst måte, og det hadde viast ikke de heller. Så i høstferien skal Nico på prøvetid hos disse folkene, så de får testet litt mer enn besøk og en liten tur i kjente omgivelser :)

Jeg tror Nico kommer til å få det skikkelig fint, og da er det veldig mye lettere for meg også :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...