Gå til innhold
Hundesonen.no

Mulig vondt i hofter


Kora
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Jeg har en border collie jente på 6 (snart 7) år.

Idag har det vært noe galt. Hun har alltid vært i fin form, glad og aktiv hund. Men merket idag klarer hun ikke å stå på to ben. Det har alltid vært et triks hvis hun vil ha noe, hun står opp på bakbena. Idag får hun det ikke til, hun prøver..men det kommer ikke høyt før hun setter seg ned igjen. Min samboer kjente på hofteområdet hennes, og da pep hun høyt.. Det er klart at noe er vondt der. 

Vi ble enig om å vente til over helgen å se hvordan det går, er det ikke bedre skal vi ta henne til dyrlegen. 

Men mammahjertet mitt gjør vondt, og vil gjerne være forberedt på hva det potensielt kan være. Noen som har vært borti lignende?

Verken hun, eller foreldrene er blitt skjekket for HD, så det er min første tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok klart at hd-røntging bør gjøres uansett, tenker jeg. Selv om hun ikke har vist tegn til problemer tidligere kan det være at det har bygget seg opp gradvis med forkalkninger med alderen, hun er jo godt voksen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det er noen ting heller, utenom en betennelse eller overanstrengelse i muskulaturen:)  Det kan selvsagt være noe hd eller noe som ligger bak det og, men om dere ikke har merket noe før nå så er sannsynligheten stor for at det ikke er noe stort problem uansett. I første omgang er det jo gjerne muskulaturen rundt og ikke selve hoftene som er problemet og det kan holdes i sjakk en god stund men fysio, masasje, tilskudd og evt andre tiltak som er mer enn overkommelige :) Personlig hadde jeg ikke stresset med røntgen om dere ikke trenger det til noe annet. Behandlingen er jo det samme uansett om man tar røtngen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...