Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hundeseng?


Recommended Posts

Nå har jeg vært gjennom 1 stk billig Biltema biabedkopi og 1 stk billig Crestonseng fra XXL. Biabed var ikke så altfor stas, men den Crestonsengen har hun likt godt. Det er en sånn oval sak med litt høye, myke kanter og en myk, løs pute i. Problemet er at kvaliteten er elendig (fyllet klumper og faller sammen) og trekket kan bare tas av på puta for vask. Så når senga er favorittplassen å kaste opp (ikke at hun gjør det ofte, men en gang er nesten nok om hun ikke legger alt på selve puta) så blir den ufin etterhvert og nå er smertegrensa nådd. På tide å finne noe nytt. 

Så jeg ser etter en seng med høye kanter (kan være lav i front), oval eller firkantet, ikke glatt (type kunstskinn) hvor alt av trekk kan tas av for vask og med fyll som holder seg. Gjerne puter som kan vaskes også, men det er vel ikke så vanlig. Budsjett - maks 1500,-. Størrelse ca 80-100x60-70cm. Er det noen som har noen gode erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nimbus said:

Vi har hatt denne i litt over to år. Fornøyd! Den er fortsatt helt fin i fasongen, men den blir heller ikke brukt kjempemasse - hun foretrekker teppe/sofa.

Dette er en av favorittene her også, i tillegg til Crestonen fra XXL.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne,Hunter gent seng. Hun ligger såklart mest i sofaen/senga mi men,liker senga veldig godt også?Jeg kjøpte en voksen dyne til ha oppi så ble det mykest mulig?De er dyre da men,mener de var mye billigere på noen nettbutikker enn andre da jeg sjekket ut. Jeg hadde flaks da noen i nabolaget skulle selge sin som var brukt et par ganger billig?

4A26FD1E-9E1D-4236-8006-C237DE65B96C.jpeg

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gåsa said:

Har denne,Hunter gent seng. Hun ligger såklart mest i sofaen/senga mi men,liker senga veldig godt også?Jeg kjøpte en voksen dyne til ha oppi så ble det mykest mulig?De er dyre da men,mener de var mye billigere på noen nettbutikker enn andre da jeg sjekket ut. Jeg hadde flaks da noen i nabolaget skulle selge sin som var brukt et par ganger billig?

4A26FD1E-9E1D-4236-8006-C237DE65B96C.jpeg

Så på den og likte den veldig godt, men de skulle ha 2500,- i den størrelsen jeg måtte ha her i byen. Hadde jeg klart meg med et hakk mindre så hadde det vært ok pris.

Endte opp med en litt rimeligere Hunter-variant (Boston) til 1500,-. Utvalget her i byen er ELENDIG, og prisene er helt hinsides innimellom siden det ikke er noen reell konkurranse. Tror de i alle fall - for de skjønner ikke at de konkurrerer med nettbutikker og graver sin egen grav på sikt. Ser jeg kunne fått Gent i rett størrelse til samme pris på nett, men jeg ble bare så utålmodig.

Men senga virker finfin og den er blitt tatt ekstremt godt i mot. Såpass godt i mot at hun helst ser at jeg holder meg unna, ergo det litt skeptiske uttrykket :D Eneste antydning til ressursforsvar jeg har sett av henne er når hun får ny seng, gir seg etter et par timer. Vet ikke hva hun holder på med med den puta, men det går seg vel til etterhvert :DGravde rundt og snudde den flere ganger før den endte litt på snei med plysjsiden opp (andre siden er glatt). Ellers er alt av trekk mulig å ta av og vaske, som ønsket. Så får vi se om kvaliteten er bedre på fyllet, sidene er i alle fall av en helt annen kvalitet. Føles mer som en sofa på en måte, den gamle holdt seg så vidt oppe av egen maskin.

DSC_0225.thumb.JPG.e397a62b9a194cdefe1714e78428d308.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, LinL said:

Den så fin ut! Her har prinsessen ei grønn barneseng fra ikea med madrasser, puter og dyne oppi ? Vurderer å bytte den ut, hun ligger ikke der så ofte ?

Hehe. Min hadde nok blitt veldig fornøyd med egen skikkelig seng! Har bare ikke plass til det :) Hun ligger egentlig ikke så mye i sin seng, om natta er det rett opp i stolen som jeg normalt sitter i om dagen. Om morgenen er det opp i senga mi. Om dagen blir det 50/50 rundt eller i stolen (dvs i fanget) og senga si, så det blir jo noen timer daglig.

3 hours ago, simira said:

Litt sent nå kanskje, men Europris har ofte rimelige og ok hundesenger.

Aldri for sent med gode tips, det blir alltid en neste gang :) Sjekket dem på nett og likte den "Oxford" - modellen (ligner litt på den jeg kjøpte) , men orket ikke dra innom å sjekke hvordan kvaliteten virker og ikke minst hva som kunne tas av av trekk. Sto ingenting på nettet om det. Men trenger en seng nummer to, som brukes mye mindre, så skal sjekke før den blir kjøpt inn i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så fin ut ja❤️Ser ut som hun trives  i den også! De er fryktelig dyre de gent sengene på butikken her også samme som hos til deg derfor jeg ikke kjøpte den. Så når fikk for 800 den største måtte jeg slå til! Bilde av Ayla når senga var ny uten dyne i hun så litt fortumlet ut da?

8F19A542-947D-4481-AB61-20C7452DAAD0.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...