Gå til innhold
Hundesonen.no

Kastrert hannhund og løpetid


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

Just now, Malamuten said:

Etter min erfaring så vil de fleste som er kastrert i voksen alder oppføre seg som om det ikke er løpetid. De vet at det er en tisse osv, men det eskalerer liksom aldri noe mer enn det. 

Du tenker sen kastrering? Vil det ikke heller være slik ved tidlig kastrering, når de ikke har fått så mye erfaring?

Begge mine er kastrerte, og reagerer nesten like mye (/lite, siden de begge har vært relativt håndterbare rundt løpetid) som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker sen kastrering. Har ikke noe særlig erfaring med veldig sen kastrering, men typ 2-4 år. Det finnes sikkert unntak og forskjeller, men de jeg har vært borti har fortsatt vært klar over at det er en tispe og er fortsatt hakket mer interessert i å snuse på tisper osv, men det har ikke endret seg noe når tispa får løpetid. Da oppfører de seg fortsatt som om det er en tispe uten løpetid. Min hannhund fikk chip siste tiden han bodde hjemme fordi han ble helt forstyrret under løpetid, han slutta å bry seg med en gang chippen virket. De som er kastrert tidlig vil vel ikke vite hva en tispe er egentlig, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hanne var intens som intakt. Veldig på tispa, og stresset sykt mye og pep hele dagen. Gikk ikke an å snakke til han i det hele tatt. Og sluttet å spise over lengere tid.   Han ble kastrert ved 6-7 års alderen og han er nå helt fin når det er løpetid i huset. Han kan lukte litt og sånn naturlig nok, men han er nå lett å avbryte og han hører etter når vi snakker til han.   Det er mye bedre nå ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...