Gå til innhold
Hundesonen.no

Sheltien Mattis


Nordlyset
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg så mye på foraet at jeg synes Mattis fortjener en litt skikkelig presentasjon! 

Mattis er en shetland sheepdog hann 14 mnd med noen cm ekstra og et kreativt hode ?
I løpet av hans 14 mnd med meg har vi gjort mye forskjellig, men hovedsakelig levd studentlivet i sentrum av Kongsberg i kollektiv med to gode venninner. Dette har bydd på utfordringer for alle involverte og jeg tror vi alle sammen har lært mye på denne tiden. Akkurat nå bor vi hjemme hos min familie (mor/far/2xsøsken/2xkatt) og det er veldig tydelig at han trives i den travle familiehverdagen. Ellers har vi endelig fått begynt med litt agility og har holdt på siden mars, ellers har vi uoffisielle planer om å prøve oss litt på alt ila året, litt mer spesifikt så ønsker jeg å få tatt bronsemerket, kanskje få meldt oss på et rallylydighetskurs og ellers holde agilitytreningene gående. 

Jeg har aldri hatt hund før Mattis(noe jeg tror han merker) så litt prøving og feiling har det jo blitt, men alt i alt så synes jeg han er en hund som er til å leve med ! Merker veldig godt på ham at agilityen er bra for ham og, da jeg ikke var i stand til å slite ham ut slik han er nå tidligere, selv med triksetrening, lange turer, godbitsøk osv. så vi er veldig glad for å ha funnet så gode muligheter til å få utviklet det videre. 

Hiver med et bilde av godgutten, så får vi se hva sommeren bringer!

20190302_104123.thumb.jpeg.70348aa06124e6217a886dced8a0c8ec.jpeg

 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Ojsann, her glemte jeg helt at denne siden eksisterte en liten stund ! 

Mine favorittsprell er nok åpning av dører når han er hjemme alene, stjeling av ved og åpning av skyvedørsgarderober ?

Nå skal det sies at siden sist vi var aktiv her har en del endret seg; han har blitt litt mer ungdom og er teit på helt nye måter nå. Hjemme har han kommet i en hverdag med litt mer aktivitet og dermed litt mindre kreative sprell. Vi trener nå aktivt agility noe jeg også føler har gjort mye for aktiviteten ellers, han er noe helt annet å jobbe med nå enn tidligere. Noen dager er selvsagt pyton fortsatt, men mindre av disse og masse masse arbeidsvilje og glede ! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da har han faktisk blitt to år ! Som tiden har flydd altså. 

20200302_144325.thumb.jpg.06666f10565672dbf2e2ed05cf0949a2.jpg

Fortsatt like lærevillig og på; bare litt roligere og med litt mindre av den barnslige intensiteten som det meste ble gjennomført med tidligere. Han har virkelig funnet seg til rette i hverdagen vi har havnet i og virker å være veldig fornøyd. Lite fantestreker nå for tiden vil jeg påstå, en del trening både av agility og litt annet. Blir veldig spennende å se fremover hva vi ender opp med av grener ! Vi vant faktisk klassen vår på ene blåbærstevnet vi startet på, det var veldig gøy og motiverende ! 

 20200302_144151.thumb.jpg.0099619cf9bc0e0799d241b2770bce71.jpg

Han sjarmerer fortsatt de fleste han møter og klarer nå å arbeide i vanskeligere situasjoner enn tidligere, noe som er veldig deilig. Gleder meg masse til fortsettelsen ! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...