Gå til innhold
Hundesonen.no

«Teddy (7) ble angrepet: Thea må ta farvel med sin trygge hjelper»


Nimbus
 Share

Recommended Posts

«Labradoren Teddy er i sin beste førerhundalder. Likevel må han pensjoneres. Det koster samfunnet flere hundre tusen kroner.»

Jeg kjenner at jeg blir både sint og lei meg når jeg leser sånne saker. Hva er det med folk?! Se alltid an situasjonen og ikke gå bort til hunder hvor eier og/eller hund signaliserer at de ikke vil eller kan hilse. Og ha alltid kontroll og oversikt på den aggressive hunden din, drittsekk!

Jeg blir matt. Går dette i det hele tatt an å løse, eller det rett og slett en uoverkommelig oppgave å opplyse folk om alminnelig folke- og hundeskikk (for ikke å snakke om eksisterende lovverk, da...)?

Red: Bug med lenke ved bruk av telefon.

Endret av Nimbus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den første saken i denne serien for en stund siden, og må faktisk innrømme at det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt før. Jeg er irritert nok som det er på folk som ikke har kontroll på hundene sine og ødelegger for de (oss) som har usikre hunder eller hunder med passeringsproblemer. Dette er jo en helt annen skala.

Mitt nye standardsvar når eier sier "den er bare snill, de har bare godt av å hilse" når en løs hund kommer bort er "vet den forskjell på førerhunder i jobb og andre hunder også?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte for 10 år siden snakk til en som gikk med bikkja si løs midt i sentrum. Gikk så fint på plass at det, kom det fra eier. Hannhunden hadde en holdning som tilsa at møtet med førerhunden som kom imot på fortauet ikke kom til å få en happy ending. Hadde jeg ikke gått imellom ville nok førerhunden fått en dårlig opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trasig og unødvendig sak. :no:

Spørsmålet er hvordan man skal nå ut (og inn) til flere av dem som er slepphendte. Hvilke kanaler kan man benytte for å fange  de som ikke leser om hund eller får med seg nyheter? Og hva gjør man med folk som vet bedre enn å slippe hundene sine løs eller bort til andre, men som gir blaffen? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lite man kan gjøre. De aller fleste hundene deres er snille, i de aller fleste tilfeller går det bra, og det er ekstremt få førerhunder rundt om. Det er (hvis man skal se fra et gi-blaffen-synespunkt) veldig få gode grunner til å ha hunden i bånd og under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...