Gå til innhold
Hundesonen.no

Godkjente penn hip veterinærer?


Recommended Posts

Hei. 

Noen som vet av godkjente penn hip veterinærer i Norge? Finnes det noen oversikt noen plass? Noen som vet ca pris for avlesning osv? Tenker evt å ta det samtidig med HD røntgen så jeg slipper å dope hunden flere ganger. Bildene koster vell ikke så mye, men regner med de skal ha litt før vurderingen osv. Fortrinnsvis i Trøndelag, vet at Nicholas på sveberg er sertifisert iallefall så har et alternativ ?

Edit; eller, må bildene sendes inn noen plass der å kanskje?? Eller er det veterinærene som vurderer? Personlig trenger jeg ingen offisiell diagnose, bare for min egen del, men viss det er samme praksis som nkk så får vell ikke vetrinærene lov å stille noen diagnose kanskje?

Endret av Malamuten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Malamuten skrev:

Hei. 

Noen som vet av godkjente penn hip veterinærer i Norge? Finnes det noen oversikt noen plass? Noen som vet ca pris for avlesning osv? Tenker evt å ta det samtidig med HD røntgen så jeg slipper å dope hunden flere ganger. Bildene koster vell ikke så mye, men regner med de skal ha litt før vurderingen osv. Fortrinnsvis i Trøndelag, vet at Nicholas på sveberg er sertifisert iallefall så har et alternativ ?

Edit; eller, må bildene sendes inn noen plass der å kanskje?? Eller er det veterinærene som vurderer? Personlig trenger jeg ingen offisiell diagnose, bare for min egen del, men viss det er samme praksis som nkk så får vell ikke vetrinærene lov å stille noen diagnose kanskje?

Thomas Wright på Namsen Dyrehospital (Namsos) er sertifisert Penn Hip veterinær. (Inya var ene "forsøksdyret" hans, så jeg fikk det gratis:P)
Husker ikke helt hva som står i prislista, men lurer på om det kan være rundt 2000, og da tror jeg avlesingen er innbakt, men jeg er ikke helt skråsikker.
Bildene sendes inn til avlesere, tror de fleste, om ikke alle, er i USA.
Man får en ganske grundig vurdering, og det taes HD-bilder samtidig, så de vurderer begge deler samtidig. (men de HD-bildene som sendes inn til PennHip er jo ikke godkjent av NKK)
Det skal være uproblematisk å ta HD-bilder til NKK samtidig som PennHip, hunden er jo dopet og på røntgenbordet uansett:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...