Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele og/eller halsbånd til mynde


Recommended Posts

Hundepasser opplevde at hunden kom seg ut av halsbåndet i dag. Noen som har tips til et halsbånd som sitter godt for en mynderase med smalt hode? Oppdretter anbefalte meg halvstrup, men de jeg har funnet har vært for store, eller helstrup. Jeg kjøpte et "martingale"-halsbånd på nett, som var veldig bredt, men jeg var ikke fornøyd med at den struper helt. Finnes det halsbånd hvor man kan regulerer hvor stramt den strammer til - slik at man kan justere at den ikke strammer noe mer enn til akkurat bredden rundt halsen?

Sele hadde også vært et fint alternativ. Tror jeg har kjøpt 7-8 stykker, alt fra Hurtta til Ruffwear, i løpet av hundens liv på 11 måneder...alle sammen gir henne gnagsår/utslett like bak albuen, de er rett og slett ikke lange nok. Går jeg en størrelse opp er de for store rundt halsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har halvstrup halsbånd frå Bayaana til eine Etnahunden min, sydd på mål med fargar og tekst etter ønske. Det har begynt og bli nokre år gammalt no, men ser fortsatt like fint ut og eg har enda ikkje opplevd at ho har klart og få det av. Blir garantert å bestille eit til kvalpen også, når ho er ferdig utvokst :) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...