Gå til innhold
Hundesonen.no

Når kan tispa løpe igjen etter kastrering?


Recommended Posts

Hei!

Nå er det 12 dager siden kastrering av ene huskytispa mi, og hun er full av energi! I dag fikk hun av seg bodyen og stingene tas, også har hun fått gå litt løs i hagen igjen (endeliiig!). Men, jeg lurer på, når er det greit for henne å bli med på løpeturer, i spann og slikt igjen? Har googla og googla, men får ikke opp noe fornuftig angående hvor mye aktivitet de kan få når. Om dere har kilder til det dere svarer, post dem gjerne (jeg er alltid litt skeptisk til å spørre om helse online, men veterinæren min er borte fra kontoret i noen dager til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hellhounds skrev:

Hei!

Nå er det 12 dager siden kastrering av ene huskytispa mi, og hun er full av energi! I dag fikk hun av seg bodyen og stingene tas, også har hun fått gå litt løs i hagen igjen (endeliiig!). Men, jeg lurer på, når er det greit for henne å bli med på løpeturer, i spann og slikt igjen? Har googla og googla, men får ikke opp noe fornuftig angående hvor mye aktivitet de kan få når. Om dere har kilder til det dere svarer, post dem gjerne (jeg er alltid litt skeptisk til å spørre om helse online, men veterinæren min er borte fra kontoret i noen dager til).

Jeg ville nok ikke gått igang med full trening rett etter at stingene er tatt. De kan revne opp, og det er ikke sikkert alt er helt greit inni enda. Jeg ville nok ventet en uke til med spann og løpetur, siden det er en husky regner jeg med det sikkert er full guffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet i 14 dager før hun fikk rusle i hagen, etter en mnd lot jeg henne løpe litt alene og 2-3 uker etter det fikk hun leke med andre hunder. Selv om alt er grodd utenpå, tar det lengre tid før det gror innvendig. Men min hadde operasjon med åpen buk, med kikhullsoperasjon tar det vel litt kortere tid. Jeg ville være sikker på at alt var i orden, og var kanskje litt vel forsiktig, men better safe than sorry. 

Akkurat nå, simira skrev:

Ikke den eneste. :P

Absolutt ikke den eneste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...